P
pete
hoi allemaal.
heb hier een probleempje met de upc verbinding (60mb)
dit speelt al een paar maanden (daarvoor dus gewoon goed)
de snelheden zijn prima.
de cisco 3925 reboot echter meerdere keren per dag.
dit is niet te koppelen aan bv utorrent , ftp , mail of gewoon de browser.
duurt een minuut en is dan gewoon weer online.
na een goed contact met de helpdesk is de wijkkast afgesteld (betere db waarden)
het aansluitpunt in de muur is vervangen.
echter zonder resultaat.
situatie is als volgt:
cisco 192.168.1.1 >dmz 192.168.1.100 (linksys 320n wan) >192.168.2.1 (lan)
wireless , spi ,dhcp staat allemaal uit in de cisco
in de linksys staat dhcp ook uit.
alle pc's hebben een vast lan ip.
de laatste reactie van de helpdesk is dat een router achter de cisco router niet kan en voor de problemen zou zorgen.
ze gaven tegelijk ook aan dat het modemlog packetloss weergaf met een reboot als gevolg ?
packetloss maar de linksys router is het probleem ?
ze boden een duurder contract aan met 5 ip en de cisco in bridged mode.
dat heet dus "afschepen".
heb ze terug gemaild dat upc een instabiel product levert met een evt weerslag op de facturen.
dit gaat dan echter niet de goede kant op.
wil gewoon een stabiele verbinding waar genoeg voor betaald wordt.
lang verhaal maar bedankt voor het lezen.
misschien kan het via dit forum opgelost worden.
heb hier een probleempje met de upc verbinding (60mb)
dit speelt al een paar maanden (daarvoor dus gewoon goed)
de snelheden zijn prima.
de cisco 3925 reboot echter meerdere keren per dag.
dit is niet te koppelen aan bv utorrent , ftp , mail of gewoon de browser.
duurt een minuut en is dan gewoon weer online.
na een goed contact met de helpdesk is de wijkkast afgesteld (betere db waarden)
het aansluitpunt in de muur is vervangen.
echter zonder resultaat.
situatie is als volgt:
cisco 192.168.1.1 >dmz 192.168.1.100 (linksys 320n wan) >192.168.2.1 (lan)
wireless , spi ,dhcp staat allemaal uit in de cisco
in de linksys staat dhcp ook uit.
alle pc's hebben een vast lan ip.
de laatste reactie van de helpdesk is dat een router achter de cisco router niet kan en voor de problemen zou zorgen.
ze gaven tegelijk ook aan dat het modemlog packetloss weergaf met een reboot als gevolg ?
packetloss maar de linksys router is het probleem ?
ze boden een duurder contract aan met 5 ip en de cisco in bridged mode.
dat heet dus "afschepen".
heb ze terug gemaild dat upc een instabiel product levert met een evt weerslag op de facturen.
dit gaat dan echter niet de goede kant op.
wil gewoon een stabiele verbinding waar genoeg voor betaald wordt.
lang verhaal maar bedankt voor het lezen.
misschien kan het via dit forum opgelost worden.