• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco 3213 - DS Lampje brandt oranje

Berichten
439
Het viel me vandaag op dat mijn verbinding niet erg stabiel was. Toen ik naar het modem keek (zoals ik meerdere keren per dag doe als ik vermoed dat er iets mis is), zag ik dat het DS lampje oranje brandde in plaats van groen. Een snelheidstest op speedtest.net gaf aan dat mijn maximale download snelheid 8Mbit/s was.

Helpdesk wist me ook niet verder te helpen en die adviseerde mij om de coax kabel om te draaien (ja, echt waar).

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
ja wie weet heb je de coax wel verkeerd om zitten ;D

kun je inloggen op het modem en zien wat er bij het signaal waardes staat? ik zou vermoeden dat hij niet alle ds-frequenties (juist) te pakken heeft.
 
Zippy1970 zei:
Het viel me vandaag op dat mijn verbinding niet erg stabiel was. Toen ik naar het modem keek (zoals ik meerdere keren per dag doe als ik vermoed dat er iets mis is), zag ik dat het DS lampje oranje brandde in plaats van groen. Een snelheidstest op speedtest.net gaf aan dat mijn maximale download snelheid 8Mbit/s was.

Voor zover ik weet wordt een DS-lampje groen als er aan kanaalbundeling gedaan wordt. Als het lampje oranje is zou er in principe maar 1 kanaal actief zijn. Dit zou jouw lage downstream-snelheid kunnen verklaren.
 
Ja, hij gebruikt maar één DS kanaal:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.8 dBmV39.6 dB
Channel 2:0.0 dBmV0.0 dB
Channel 3:0.0 dBmV0.0 dB
Channel 4:0.0 dBmV0.0 dB
Channel 5:0.0 dBmV0.0 dB
Channel 6:0.0 dBmV0.0 dB
Channel 7:0.0 dBmV0.0 dB
Channel 8:0.0 dBmV0.0 dB
 
Ik heb het volgende nog voor je gevonden:

- Cisco 3212 ds ledje knippert oranje/Groen
- oranje lampje modem

En verder heb ik nog gevonden dat het eventueel een authorisatieprobleem kan zijn, iets waar UPC wel iets aan moet doen. Als je het probleem nu ervaart, zou ik nu bellen en laat hun maar het modem doormeten (en laat ze jou even mobiel terugbellen ivm resetten modem ;)).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, had ik al een paar keer gedaan maar dat mocht niet baten. Moest zojuist even een uurtje weg en toen ik terug kwam was het lampje weer groen. Dus blijkbaar heeft het probleem zichzelf opgelost. :)
 
Zippy1970 zei:
Helpdesk wist me ook niet verder te helpen en die adviseerde mij om de coax kabel om te draaien (ja, echt waar).
Dit klinkt natuurlijk raar voor mensen die er iets vanaf weten want coaxkabel is niet richtingsgevoelig.
Er is echter een reden waarom dit gevraagd word.
Bij vermoeden van een slecht contact in de coax connector moet je die loshalen/uittrekken en weer vastzetten/insteken.
Om het makkelijk te maken geven ze het advies de kabel om te draaien. Bovenstaande word dan automatisch aan beide kanten van de kabel gedaan.
 
Terug
Bovenaan