• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ci+

  • Onderwerp starter Onderwerp starter D.Onderstal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

D.Onderstal

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje; ik heb nu een tv op mijn slaapkamer die is aangesloten op een coax kabel. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn beeld redelijk slechte qualiteit heeft. Is dit op te lossen door er een Ziggo kaart en een ci+ module in te doen? Of blijft dan de qualiteit hetzelfde?
 
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje; ik heb nu een tv op mijn slaapkamer die is aangesloten op een coax kabel. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn beeld redelijk slechte qualiteit heeft. Is dit op te lossen door er een ziggo kaart en een ci+ module in te doen? Of blijft dan de qualiteit hetzelfde?

Bedoel je met 'slechte kwaliteit' dat je naar de analoge zenders kijkt ?

Of bedoel je dat je digitaal kijkt, maar dat er blokjes en andere beeld- en geluid storingen optreden ?

Als je nog analoog kijkt, kun je ook (als je TV daarvoor geschikt is) de basis kanalen bekijken in digitale vorm. Die worden ongecodeerd doorgegeven en werken dus ook zonder CI+ module en smartcard. De enige restrictie is dan dat alleen nederland 1/2/3 in HD te bekijken zijn, de overige zenders alleen in SD kwaliteit, maar dat is al stukken beter dan analoog.
 
Ja ik kijk nu nog analoog. Maar ik zie op sommige zenders stipjes en een soort van ruis. Maar wat is het handigst om dat te verhelpen?
 
een sterk signaal vanaf het aansluitpunt kabel(meestal in meterkast) met zo min mogelijk onderbrekingen/splitters naar de tv.
met grote voorkeur bij digitale tv, een aparte kabel trekken voor elke tv en/of decoder die je wilt gebruiken.


fictief voorbeeld; wil je dus een tv in woonkamer en een tv in slaapkamer signaal geven, dan met een goede splitter/versterker, vanaf de aansluiting 2 kabels trekken.
een goede splitter/versterker zijn bv. die van tratec.


géén ouderwetse mannetje/vrouwtje connectors met plastic kapje meer gebruiken, maar goede metalen connectors die de kabel afschermen.
goede connectors zijn die van hirschmann.
 
Ah oke. Hartelijk bedankt dan ga ik daar even verder naar kijken!
 
Ja ik kijk nu nog analoog. Maar ik zie op sommige zenders stipjes en een soort van ruis. Maar wat is het handigst om dat te verhelpen?

Dat is vrijwel zeker instraling van buitenaf, dus zenders die 'in de ether' zitten komen in je kabels terecht. Bij analoge zenders uit zich dat in spikkels en ruis in beeld. Een te zwak signaal zou 'sneeuw' geven, dit ziet er anders uit. Als je met diezelfde kabels naar digitale TV zou kijken, krijg je blokken en stilstaande beelden als effect. Zoals marans al schreef kun je beginnen met je bekabeling en pluggen te controleren/vervangen door 'kabelkeur' materiaal.

Mocht je TV al geschikt zijn om digitale TV te ontvangen kun je proberen of je zonder smartcard genoeg naar je smaak kunt bekijken. Als het nog een ouderwetse TV is zonder digitale tuner kun je ook proberen of je een simpele (Ziggo) settop box via SCART kunt aansluiten. Die kun je voor weinig kopen op marktplaats, of misschien wel gratis krijgen van een kennis die hem nog heeft staan :wink:
 
Mocht je TV al geschikt zijn om digitale TV te ontvangen kun je proberen of je zonder smartcard genoeg naar je smaak kunt bekijken. Als het nog een ouderwetse TV is zonder digitale tuner kun je ook proberen of je een simpele (Ziggo) settop box via SCART kunt aansluiten. Die kun je voor weinig kopen op marktplaats, of misschien wel gratis krijgen van een kennis die hem nog heeft staan :wink:

Inderdaad is het aan te raden om het eens te proberen met een digitale ontvanger. Hoeft niet veel te kosten, bij mijn lokale kringloop winkel staan er bijvoorbeeld stapels Humax Fox decoders. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan