• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaciedje

Forum Gebruiker
Berichten
116
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb een module gekocht, tijdje terug, geinstalleerd en stoort steeds,LG en module geupdate naar laatste versie.Zag nu pas dat de quantis een productie datum heeft van 11-05-12,tv is van 2013 of heeft dit geen invloed?Wil heel graag een werkende module,thnx alvast
 
Heb een module gekocht, tijdje terug, geinstalleerd en stoort steeds,LG en module geupdate naar laatste versie.Zag nu pas dat de quantis een productie datum heeft van 11-05-12,tv is van 2013 of heeft dit geen invloed?Wil heel graag een werkende module,thnx alvast

Wat bedoel je met 'stoort steeds' ?
Bedoel je dat je blokken of verstoringen in beeld krijgt ?
Op welke zenders gebeurt dat ?

Meestal ligt dit aan verstoring van het antenne signaal door storing van buitenaf door digitenne zenders of 4G mobiele telefonie zenders die 'in' je kabels kunnen komen. Dit is meestal op te lossen door goede (kabelkeur) kabeltjes en stekkers te gebruiken. Vooral coax-stekkers met plastic kapjes kunnen ervoor zorgen dat kabels 'lek' zijn. Het kan zijn dat je daar vroeger nooit last van had omdat er toen geen stoorbronnen in de buurt van je huis aanwezig waren. Vooral de 4G installaties worden de laatste maanden door de telecomproviders geplaatst en kunnen storen.
 
Ik krijg steeds blokjes ,strepen of helemaal geen beeld,dit gebeurt op alle zenders behalve ned.1.Heb ook een humax 5200 aangesloten en helemaal geen storingen bij deze.Gebruik cat6 kabels voor alles idd met plastic kapjes,maar waarom bij de humax geen problemen?
 
Ik krijg steeds blokjes ,strepen of helemaal geen beeld,dit gebeurt op alle zenders behalve ned.1.Heb ook een humax 5200 aangesloten en helemaal geen storingen bij deze.Gebruik cat6 kabels voor alles idd met plastic kapjes,maar waarom bij de humax geen problemen?

Het gaat niet om de netwerk kabels (cat6), maar de coax-kabels.

Als je op de Humax 5200 helemaal geen problemen hebt heb je in elk geval een goede referentie. Het kan dan nog het coax kabeltje zijn tussen de Humax en de TV.

Je kunt het beste even zo testen:
- Sluit je Humax aan op de TV via HDMI en de standaard coax-kabel.
- Controleer alle kanalen op storing, kijk op de Humax op elk kanaal wat je wilt controleren hoe de signaal sterkte is en vooral hoe de BER (Bit Error Rate) van elk kanaal is. De BER hoort nul te blijven.
- Neem nu de coax kabel los die aan de ingang van de Humax zit en sluit diezelfde kabel aan op de antenne ingang van de TV. Je gebruikt dan dus dezelfde antenne configuratie als de Humax.
- Controleer nu dezelfde kanalen als je eerder op de Humax deed en kijk of het TV beeld storingsvrij is, hoe is de sterkte en de BER van elk kanaal.

Het bekijken van sterkte en BER is vooral belangrijk als je blokken en strepen in beeld krijgt.

Is het beeld van de TV nu wel goed, terwijl het niet goed is als je de Humax er tussen hebt zitten, dan is het coax-kabeltje tussen humax en TV verdacht, of de humax staat 'uit' in deep-sleep mode.
 
Op de humax zijn alle waardes goed volgens mij,heb de coaxkabel toen rechtstreeks op de tv aangesloten en de module werkt.Hoe controleer ik de ber waarde bij de module?
 
Is ook eigenlijk niet meer van belang,heb 1 nieuwe coaxkabel tussen humax en tv gezet,en heb overal dus op alle zenders goede ontvangst.Dus Cees many thnx voor je stap voor stap heldere uitleg omtrent 1 niet goed werkende module.grtjs 1 dankbare ajacied
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan