CI probleem.

codah

Forum Gebruiker
Berichten
14
Vandaag heb ik een andere tv aangekocht en de oude naar de slaapkamer verplaatst.
De Ci kaart + module overgezet van de al staande tv
Nu wil die tv daar geen zenders weergeven behalve .NPO 1,2,3.
Beide tv's zijn Ziggo gecertificeerd.
Het toestel geeft steeds aan de geselecteerde service is gecodeerd of kan niet worden gedecodeerd.
Daarom heb de zenders opnieuw ingesteld maar kan geen andere zenders zien helaas.
Doe ik iets verkeerd of moet er anders worden gehandeld?
 
Er stond een Sony tv op de slaapkamer.
Die is nu vervangen door de oude uit mijn woonkamer.
Die heeft altijd zijn werk gedaan in combinatie met een Humax ontvanger.
Nu zit de Humax er niet meer achter en zit de module rechtstreeks in de tv.
Maar deze wil dus nu de zenders niet meer decoderen.
Weet niet of er een speciale manier is om de zenders weer te activeren.
De kaart die er in zit werkt goed i.c.m. de module in de Humax, maar nu dus even niet rechtstreeks in de tv.
 
Precies zoals hij voordien stond.
Met de Humax er nog achter.
Deze tv werkt normaal.
Maar lijkt wel of de tv die naar boven is verplaatst de kaart niet herkend.
Heb via mijn Ziggo nog maar eens geprobeerd de kaart te activeren, misschien dat het nou wat oplevert.
 
En anders ff 1200 bellen, misschien dat ze hem opnieuw kunnen activeren
 
Probleem is opgelost.
Het probleem zat in de Ci+ module.
Deze werkte altijd prima in de Humax maar niet rechtstreeks in de tv. (2013 modeljaar)
De module was nog een oude versie en heb hem vervangen door een 1.3 uitvoering.
Dank zij een een snelle levering via Coolblue..
Het resultaat is dat ik gelijk weer beeld heb en weer kan kijken.
Gelukkig, want ik wist het verder ook niet meer.

Een ieder bedankt voor het meedenken.
 
Jammer dat je niet even op internet zoekt naar een goedkopere prijs.
Waarom Coolblue met een prijs van € 69,95 ,beetje zoeken geeft Bol.com met een prijs van € 41,95
 
Terug
Bovenaan