• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ op ander adres dan hoofdabonnement?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter nick1
  • Startdatum Startdatum
N

nick1

Hallo,

Ik heb het forum en de UPC site doorgespeurd, maar ik kon op deze vraag zo snel geen antwoord: zijn er technische/contractuele bezwaren tegen om een CI+ kaart+module op een ander adres te gebruiken dan waarop het abonnement is afgesloten? Mijn ouders hebben namelijk een vrij uitgebreid pakket, en het zou voor mij aanlokkelijk zijn om hun abonnement te "gebruiken". Uiteraard wel met een standaard RTV pakket. Weet iemand hier iets meer over?

Bedankt!
 
De mediabox en CI+ module is voor 99% op elk adres te gebruiken in het UPC netwerk.
Mits natuurlijk wel op de andere locatie de juiste gegeven (frequentie en netwerkID) en worden ingevuld.

73's
 
Let er wel even op dat het volgens de voorwaarden gebonden is aan de contractant en de contractant ook wel de partij is woonachtig op het adres (lees; geen die ook het analoge pakket afneemt). Alles is n.l. wel leuk en aardig, maar het zou plots wel een leuke handel zijn om bij vader, moeder of beide ineens zo'n CI+ kaartje te nemen omdat ze toch al een pakket hebben. UPC is natuurlijk niet achterlijk.

Je zou niet de eerste zijn die afgesloten wordt met CI+ men kan n.l. bij UPC zien via welke wijkkast en vervolgens UBR, contact wordt gemaakt... als deze te vaak afwijkt en UPC in een gekke bui is knikkeren ze het signaal van de CI+ gewoon offline - tenzij je in exact dezelfde straat zit natuurlijk.
 
pa3eia zei:
De mediabox en CI+ module is voor 99% op elk adres te gebruiken in het UPC netwerk. Mits natuurlijk wel op de andere locatie de juiste gegeven (frequentie en netwerkID) en worden ingevuld.

Functioneren doet het zeker, maar of het mag?

Artikel 1 Welke definities hanteren wij in deze algemene voorwaarden?

1.5 Locatie: de locatie is het gebouw van u met bijbehorende grond waar het aansluitpunt zich bevindt.

Artikel 12 Welke afspraken gelden voor het product dat u afneemt?

12.6 U zorgt ervoor dat het product op de locatie blijft.
 
DarkForce zei:
Je zou niet de eerste zijn die afgesloten wordt met CI+ men kan n.l. bij UPC zien via welke wijkkast en vervolgens UBR, contact wordt gemaakt... als deze te vaak afwijkt en UPC in een gekke bui is knikkeren ze het signaal van de CI+ gewoon offline - tenzij je in exact dezelfde straat zit natuurlijk.

Wordt dit het volgende broodje aap verhaal?

73's
 
DarkForce zei:
Je zou niet de eerste zijn die afgesloten wordt met CI+ men kan n.l. bij UPC zien via welke wijkkast en vervolgens UBR, contact wordt gemaakt... als deze te vaak afwijkt en UPC in een gekke bui is knikkeren ze het signaal van de CI+ gewoon offline - tenzij je in exact dezelfde straat zit natuurlijk.
Dit is een verzinsel. Bij apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface Plus (CI+) slot is geen sprake van een kabel retour signaal. Een DVB-C tuner is geen EuroDOCSIS kabel modem.
 
ArChie zei:
Dit is een verzinsel. Bij apparatuur met DVB-C tuner en Common Interface Plus (CI+) slot is geen sprake van een kabel retour signaal. Een DVB-C tuner is geen EuroDOCSIS kabel modem.

Voor zover mij dit enige tijd geleden door een netwerkmonteur, uitgelegd is;

-> Klant met CI+ zet TV of ander device aan.
-> Device geeft signaal naar provider of het toegang heeft of niet.
-> Indien OK, device toont beeld. Indien niet OK, geen toegang tot zender.

Het is bij UPC e.v.a. geen kwestie van eenmalig aanmelden en werken maar. Als dit zo was, zou CI+ ook vrij vlot te kopiëren zijn (wat dus niet zo is). Juist omdat er over en weer authenticatie plaatsvind krijg je uiteindelijk toegang tot een zender of niet.

Als er geen authenticatie plaatsvind, zou alleen op UPC niveau e.e.a. vrijgegeven moeten worden en dat zou dan moeten zijn "alles" of "niets" daar tussenin zit niets. De CI+ module zou ook (naar wat ik begreep) helemaal geen geheugen hebben, omdat ook dit technisch te misleiden zou zijn (modificatie-gevoelig).

Het CI+ verhaal is dus niet zo zeer of er wel/geen OnDemand beschikbaar is, maar of er wel/geen verkeer is om te verifiëren.


Ik heb er geen kaas van gegeten, en geloof de beste man direct. Maar het lijkt mij het meest logische. Reden? UPC zal echt niet iets op de markt dumpen waarover men geen controle heeft.

Overigens; een mediabox heeft ook geen eurodocsis modem en toch zit er OnDemand op en krijg ik als melding dat ik geen toegang heb tot Film1. Als ik de CI+ kaart uit mijn TV trek, heb ik ook geen toegang tot zenders. Als ik de TV weer aan zet ook niet, pas na een controle krijg ik toegang. Vreemd dat jij dit laat afhangen van Docsis.
 
DarkForce zei:
Voor zover mij dit enige tijd geleden door een netwerkmonteur, uitgelegd is;

-> Klant met CI+ zet TV of ander device aan.
-> Device geeft signaal naar provider of het toegang heeft of niet.
-> Indien OK, device toont beeld. Indien niet OK, geen toegang tot zender.
Dan wordt het tijd dat die netwerkmonteur gaat nadenken over een andere carrière. Een DVB-C tuner is geen EuroDOCSIS kabelmodem. Het enige dat een DVB-C tuner doet is het afstemmen op een frequentie om het aldaar doorgegeven signaal te ontvangen voor verdere verwerking door de firmware van het apparaat.

Het is bij UPC e.v.a. geen kwestie van eenmalig aanmelden en werken maar. Als dit zo was, zou CI+ ook vrij vlot te kopiëren zijn (wat dus niet zo is). Juist omdat er over en weer authenticatie plaatsvind krijg je uiteindelijk toegang tot een zender of niet.
Er wordt niet aangemeld. De Nagravision smartcard in de CI+ Conditional Access Module (CAM) ontvangt via het door de DVB-C tuner ontvangen signaal informatie over de door jouw afgesloten abonnementen. Op basis van die abonnementsinformatie ontvangt de Nagravision CI+ CAM van de smartcard één van de benodigde decryptie sleutels zodat de decryptie van het weer te geven kanaal door de CI+ CAM kan worden uitgevoerd. Tenminste, als het weer te geven kanaal tot jouw abonnement behoort. Zo niet, dan geen decryptie van het kanaal en geen weergave van het kanaal door de TV.

Overigens; een mediabox heeft ook geen eurodocsis modem en toch zit er OnDemand op en krijg ik als melding dat ik geen toegang heb tot Film1. Als ik de CI+ kaart uit mijn TV trek, heb ik ook geen toegang tot zenders. Als ik de TV weer aan zet ook niet, pas na een controle krijg ik toegang. Vreemd dat jij dit laat afhangen van Docsis.
De Mediabox heeft wel een EuroDOCSIS modem aangezin die nodig is voor het retoursignaal bij o.a. het bestellen en besturen van VOD content. Als de Mediabox geen EuroDOCSIS modem zou hebben, dan zou je de Mediabox via een ethernetverbinding aan het netwerk moeten hangen voor het benodigde retoursignaal.
 
De mediabox communiceerd d.m.v. een in en uitgangs signaal met het UPC-netwerk.

De CI+ module decodeer alleen softwarematig het ontvangen signaal die het TV toestel ontvangen en communiceerd alleen d.m.v.het ingangssignaal en dus niet met het uitgangs signaal.

In een TV-toestel zit geen modem om met de buitenwereld te communiceren.

De FTA zenders (o.a. NED1) zijn gewoon zonder een CI+ module gewoon te ontvangen op elke CI+ TV-toestel.

Authenticatie is softwarematige functie van het TV-toestel en de CI+ module.

De mediabox heeft wel een eurodocsis modem aanboord, menu - 1789 - pagina 1.

73's

<edit>
ik zie dat Archie mevoor was en het heel duidelijk heeft uitgelegd, thanks.
 
Hmz, ik zal nog eens naar die lui luisteren...

In financieel moeilijke tijden ontstaat ineens een mooi handeltje, mensen met van die pakketten die een CI+ module erbij nemen voor € 2,00 en deze doorverhuren voor € 7,50 aan de buurman of buurvrouw ;)
 
Terug
Bovenaan