• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ module + sony Bravia 32W5500 = Alleen zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

awjvanede

Ik heb sinds zaterdag een SMiT CI+-module van Ziggo in gebruik in mijn Sony Bravia 32W5500 (daarvoor met een losse HD-ontvanger gewerkt).

Zaterdag, zondag en vandaag overdag werkte alles perfect. Echter, vanavond zette ik mijn tv aan en krijg ik geen enkel beeld, menu of wat dan ook meer...

Van alles geprobeerd (ook op aanraden van dit oude topic: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=24587). Kabels eruit CI+module eruit, stroom eraf, echter niks helpt. Wat ik ook doe, ik krijg allen t groene ledje, het rode standby-ledje.

Ik lees soms dat ik een update van m'n tv ofwel van me CI+ module zou kunnen proberen, maar zonder beeld, in wat voor vorm dan ook, wordt dat lastig...:?

Iemand tips hoe ik het zaakje aan de praat krijg? (behalve een mail sturen naar Sony; dat heb ik al gedaan namelijk...)

Alvast bedankt!

PS. verkeerde koop geweest die SMiT-module...? :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je helemaal geen beeld meer krijgt, dan lijkt me er iets helemaal mis met de tv zelf.
Als het aan de module ligt zou je toch gewoon wel je tv menu etc. moeten zien?
 
Heb je nog wel beeld zonder de module op de digitale (FTA) kanalen?

73's
 
Ik heb gesproken met Sony en met een van hun servicecenters. Het blijkt dat dit probleem zich veelvuldig voordeed/voordoet bij (sony) TV's van voor 2009/2010 met een CI+ mogelijkheid en met "oude" bios-software.

De CI+ module van ziggo "sloopt" de bios. Deze moet door een monteur gereset worden. Vervolgens dient de nieuwste firmware op de TV gezet te worden. In de nieuwere TV's is de bios-software in staat dit tegen te gaan/doet dit probleem zich niet meer voor.

Met een beetje pech sloopt dit zelfs het hele moederbord en moet die vervangen worden.

Vandaag is er een monteur hier langs geweest die de bios opnieuw geinstalleerd heeft en de laatste versie van de firmware erop heeft gezet. De TV werkt nu weer prima. Mijn garantieperiode was verlopen (2,5 jaar geleden gekocht, 2 jaar garantie...) waardoor de kosten (€ 95,-) voor eigen rekening waren.
 
Mooi dat het opgelost is, al vind ik het een vreemd verhaal.

Welke software versie gebruik je nu?

73's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan