• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ Module problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Roman1989

Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden mijn nieuwe tv mogen ontvangen (de 55PFL5507H/12 van Philips) en op mijn eerdere tv had ik een kastje en nooit problemen gehad. Nu heb ik een CI+ module van @Smit gehaald en mijn tv gewoon geinstalleerd, maar hij start mijn authenticatie niet en hij zegt bij elke zender. zender gecodeerd, controleer uw smartcard en CI+ Module. Het rare is dat mijn vader dacht dat het misschien aan de module lag en hij hij zijn module uit zijn tv gehaald en even bij mijn tv erin gestopt. Dit werkte ook niet en vervolgens wou hij zijn module weer terugstoppen in zijn tv en deze deed het toen ook niet meer met dezelfde melding zender gecodeerd.

Vervolgens met de Ziggo klantenservice gebeld, maar die kwamen niet verder dan je tv opnieuw installeren en dan de CI+ module erin stoppen en dan moet de authenticatie starten (maar deze weigert te starten, alsof hij de module niet herkend).

Iemand ervaring hiermee wat te doen?

Groetjes Roman

P.S. Moet je bij Philips tv's de smartcard op een andere manier in de tv stoppen?
 
Ja hij is ziggo gecertificeerd. Dat heb ik vantevoren allemaal opgezocht. Bovendien is het raar dat de samsung tv van mijn vader het eerst ook gewoon deed, maar nadat de module even uit de tv geweest te zijn dezelfde issues heeft als mijn tv. Heb allebei de tv's opnieuw geinstalleerd, de smartcards hersteld etc etc
 
Heb je echt de H-versie ontvangen? Of net zoals ik de K-versie?

Ik heb een philips 32pfl5507k. Het enige verschil met de H-versie is dat hier als digitale tuner ook DVB-S op zit. Ik krijg in ieder geval precies dezelfde foutmelding etc. De K-versie is overigens ook niet Ziggo-gecertificeerd, de H-versie wel.

Helaas heb ik hier verder ook geen verstand van en zoek daarom op dit forum naar een oplossing...
 
Nu heb ik een CI+ module van @Smit gehaald en mijn tv gewoon geinstalleerd, maar hij start mijn authenticatie niet en hij zegt bij elke zender. zender gecodeerd, controleer uw smartcard en CI+ Module.

Als je de juiste tuner (DVB-C) selecteert, moet je (normaal) zonder CI+ module Nederland 1 kunnen ontvangen.
 
Dat is bij mij wel het geval en bij de andere digitale zenders krijg ik de foutmelding. Maar ik weet niet hoe dit bij Roman zit.

Maar ned1 krijg je toch altijd, ook zonder digitale kaart?
 
Ik dacht dat je alleen bij DVB-C Nederland 1 ontving, andere tuners heb ik niet getest.

Heb je op basis van je postcode, frequentie en netwerknummer ingevoerd om de CAM verder te activeren?

Handleiding:
 
Ik meen me te herinneren dat je zelfs zonder abo ned1 kunt zien, maar ik me vergissen hoor! De analoge zenders kan ik in ieder geval zien. :wink:

De instellingen staan goed in mijn tv. Hij herkent de CAM, maar doet er verder niets mee. De stappen voor authenticatie krijg ik niet te zien. En bij opties kan ik common interface niet selecteren, deze blijft grijs.

Hoe zit het bij Roman? Heb jij ook alles al nagekeken? Ik wilde je discussie niet overnemen, maar lijk met hetzelfde probleem te zitten.

Mijn smartcard werkt trouwens met zekerheid wel, heb hier ook een k**Cisco staan. De CAM ben ik nog niet 100% zeker van, maar doordat de tv deze wel herkent lijkt deze wel te werken. De kaart heb ik er ook goed in gestoken. Daar ligt het allemaal niet aan.

Ik hoop dat ziggo dit model snel wil aanmerken als gecertificeerd, misschien wordt dan met een software update alles opgelost.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem is opgelost. De CAM module zat los in de tv en daarom starte het authenticatie proces ook niet. En bij de tv van mijn vader had hij een paar keer de module erin en eruit gehaald en toen deed hij het ook.

Ik ontvang alleen geen nederland 3 en 4 maar dat komt wel goed.

Groeten Roman
 
Fijn dat het allemaal weer werkt Roman!

Helaas bij mij nog niet. Ik heb alles al geprobeerd zoals hier weer gegeven in de diverse discussies. Ik heb nu vraag weg gelegd bij de verkopen van de televisie, misschien weet die iets. En anders zal ik nog eens met Ziggo contact opnemen.

Als er iemand nog een bijzondere tip heeft of weet hoe dit allemaal in elkaar steekt, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan