• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ Module gesloopt?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Denizz
  • Startdatum Startdatum
D

Denizz

Beste allemaal,

Zojuist wilde ik mijn nieuwe CI+ module ingebruik nemen in combinatie met mijn Toshiba 40M8365DG. Deze is CI+ gecertificieerd. Ik heb denk ik echter de installatie verknoeid?

1. De TV vond eerst de CI+ module niet -> snelle reset gedaan.
2. De TV vond na de reset de module wel, en ging de module 'unlocken'.
3. Ik ging even weg, en vond toen ik weer terugkwam 10 mintuen later een scherm waar ik mijn netwerkcode moest invullen. Net toen ik deze wilde gaan invullen, verdween het invoerscherm.
4. Ik kreeg bij alle zenders 'Welkom bij Ziggo, de CI+ module wordt na enkele minuten geinstalleerd. Ik kreeg dit bij elke zender.
5. Na een tijd gewacht te hebben, bleven de zenders zwart. Het venster waarin eerst de 'Welkom bij Ziggo....' stond, bleef staan maar zonder tekst, op alle zenders (dus ook Nederland 1 HD etc).
6. Volledige factory reset gedaan van mijn TV, CI+ kaart eruit gehaald.
7. Na de reset heeft mijn TV niet door dat ik een CI+ module erin of eruit haal...

Heb ik nu de installatie van deze CI+ module verknald of kan dit op de een of andere manier verholpen worden?
 
Probeer eerst eens de digitale kanalen zonder de CI+ module in het toestel te bekijken.

Toestel software up-to-date?


Suc6
 
Ja precies, eerst alle zenders scannen en dan pas de ci module in de tv doen, en als die het dan niet doet bellen naar ziggo en vragen of ze hem opnieuw willen activeren, succes.
 
pa3eia zei:
Probeer eerst eens de digitale kanalen zonder de CI+ module in het toestel te bekijken.

Toestel software up-to-date?


Suc6

De zenders zonder ci+ module doen het gewoon wel ;). TV had gisteren nog een update gehad, dus is up to date.

Heb het nu ook bij Ziggo voorgelegd, hoop dat het met een her-activatie lukt dan...
 
Na 3 'snelle' resets en eveneens 3 fabrieksresets, heb ik het werkend gekregen.

De stekker erin en eruit doen.

Tip: Koop geen Toshiba. Dit ding zit vol met dit soort grappen. Zoals het compleet vastlopen voor 10-20 seconden als ik op een kanaal kom wat niet in mijn pakket zit. ::)
 
:o :o oooh Toshiba , kan je nog terug brengen ruilen , met sony KDL 48 W 605B al is niet gecertificeerde door Ziggo op hun website ( wegens betaling achterstallig sony aan UPC/Ziggo) wordt niet erken wel werk goed de Ci+. :-X :-X .
 
Aboembarak zei:
:o :o oooh Toshiba , kan je nog terug brengen ruilen , met sony KDL 48 W 605B al is niet gecertificeerde door Ziggo op hun website ( wegens betaling achterstallig sony aan UPC/Ziggo) wordt niet erken wel werk goed de Ci+. :-X :-X .

Heb hem al meer dan een jaar, en ondanks de problemen met dit ding zal ik hem gewoon houden. Achteraf wel spijt van dit ding, heeft ook behoorlijke backlight clouding af en toe. Goedkoop is duurkoop in mijn geval.

Ik denk echter dat deze TV nooit CI+ gecertificeerd had moeten worden. Het is gewoon absurd dat ik mijn TV niet kan bedienen omdat hij moet nadenken over de melding ' Deze zender zit niet in uw zenderpakket'. Ik heb het 'opgelost' door alle TV Standaard kanalen naar voren te halen maar het is in feite gewoon een pleistertje op de wond doen.
 
;) jammer succes mee, proberen toshiba software downloaden of is er niks in de website van hun voor U type, dan mee leven.
 
Terug
Bovenaan