G
geen verstand van zaken
CI+ een achteruitgang?
Is voor de consument CI+ nu een achteruitgang ten opzichte van de al in gebruik zijnde losse decoders en PVRs? Niet per se, want ook in de huidige decoders zijn diverse beperkingen al ingebouwd. Ze zijn tot nu toe niet gebruikt (alleen soms per ongeluk), en de kabelbedrijven geven hier weinig ruchtbaarheid aan. Zelfs de gewone SD-decoders met alleen een SCART-uitgang zijn voorzien van Macrovision kopieerbeveiliging. Als deze geactiveerd wordt is ook het maken van analoge opnames niet meer mogelijk. De HDTV decoders hebben een digitale uitgang (HDMI) die voorzien is van HDCP kopieerbeveiliging. Er wordt alleen een digitaal signaal naar een TV gestuurd als deze TV ook HDCP heeft, dus "te vertrouwen" is.
lees verder
bron.:
https://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/index.shtml
staat vol met technische wetenswaardigheden
even zoeken ook een aantal software tooltjes tednld.
Is voor de consument CI+ nu een achteruitgang ten opzichte van de al in gebruik zijnde losse decoders en PVRs? Niet per se, want ook in de huidige decoders zijn diverse beperkingen al ingebouwd. Ze zijn tot nu toe niet gebruikt (alleen soms per ongeluk), en de kabelbedrijven geven hier weinig ruchtbaarheid aan. Zelfs de gewone SD-decoders met alleen een SCART-uitgang zijn voorzien van Macrovision kopieerbeveiliging. Als deze geactiveerd wordt is ook het maken van analoge opnames niet meer mogelijk. De HDTV decoders hebben een digitale uitgang (HDMI) die voorzien is van HDCP kopieerbeveiliging. Er wordt alleen een digitaal signaal naar een TV gestuurd als deze TV ook HDCP heeft, dus "te vertrouwen" is.
lees verder
bron.:
https://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/index.shtml
staat vol met technische wetenswaardigheden
even zoeken ook een aantal software tooltjes tednld.

