• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+ een achteruitgang?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter geen verstand van zaken
  • Startdatum Startdatum
G

geen verstand van zaken

CI+ een achteruitgang?
Is voor de consument CI+ nu een achteruitgang ten opzichte van de al in gebruik zijnde losse decoders en PVRs? Niet per se, want ook in de huidige decoders zijn diverse beperkingen al ingebouwd. Ze zijn tot nu toe niet gebruikt (alleen soms per ongeluk), en de kabelbedrijven geven hier weinig ruchtbaarheid aan. Zelfs de gewone SD-decoders met alleen een SCART-uitgang zijn voorzien van Macrovision kopieerbeveiliging. Als deze geactiveerd wordt is ook het maken van analoge opnames niet meer mogelijk. De HDTV decoders hebben een digitale uitgang (HDMI) die voorzien is van HDCP kopieerbeveiliging. Er wordt alleen een digitaal signaal naar een TV gestuurd als deze TV ook HDCP heeft, dus "te vertrouwen" is.

lees verder
bron.:

https://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/ci_plus/index.shtml
staat vol met technische wetenswaardigheden

even zoeken ook een aantal software tooltjes tednld.
 
Ci+ kan een achteruitgang zijn, maar dit hoeft natuurlijk niet, ligt er maar niet aan hoe de providers ermee omgaan zolang ze niet al die beperkingen die ci+ aanzetten is er niets aan de hand.
 
geen dvr geen on demand geen uitzending gemist dus voor mij zeker iets wat nooit gebruikt gaat worden

dvr is top on demand en uitzending gemist lijkt me top maar moet nog steeds een andere versterker hebben.
 
Het zou mooi zijn als digitale TV ook beschikbaar komt voor derde TV. Ik heb nog een derde oude TV in de keuken (de andere twee hebben een mediabox) en ik wacht op de aanschaf van een nieuwe in afwachting van hoe het zich gaat ontwikkelen.
 
C0re zei:
Het zou mooi zijn als digitale TV ook beschikbaar komt voor derde TV. Ik heb nog een derde oude TV in de keuken (de andere twee hebben een mediabox) en ik wacht op de aanschaf van een nieuwe in afwachting van hoe het zich gaat ontwikkelen.

Wat dat betreft kan het nieuwe "Horizon"-platform van UPC mij niet snel genoeg komen.

Gewoon 1 centrale mediahub in huis, en bij de overige TV's een "domme" client, mij lijkt het ideaal.
 
Citaat van: C0re op Vandaag om 16:43
Het zou mooi zijn als digitale TV ook beschikbaar komt voor derde TV. Ik heb nog een derde oude TV in de keuken (de andere twee hebben een mediabox) en ik wacht op de aanschaf van een nieuwe in afwachting van hoe het zich gaat ontwikkelen.
en martcom
Wat dat betreft kan het nieuwe "Horizon"-platform van UPC mij niet snel genoeg komen.

Gewoon 1 centrale mediahub in huis, en bij de overige TV's een "domme" client, mij lijkt het ideaal.
==========
Met al zijn al bij introductie opkomende fouten, niet aan de verwachtingen voldoenende mogelijkheden, en dan weer koeren, zoiets als met microshit en windhoos.
Geluk ermee, lees er wel over wanneer het een feit is, kijken wie er dan lachen, en vooral huilen natuurlijk. ;D

Eigen belang prevaleert teveel boven de voor en nadelen.

Volgens mij gaat het er niet om wat jullie wel of niet willen, maar om de vraag of CI+ een blokkade
oplevert in de toekomst, of juist niet.Zeker het volle artikel niet gelezen? :o

CI+ een achteruitgang?

Ik denk van wel, omdat je niet meer de zeggenschap heb over je eigen TV kijken, je apparatuur wordt
gemanipuleerd vanbuitenaf.

""Daarom heeft men een CI+ standaard bedacht. Een CI+ CAM kan gebruikt worden als een gewone CAM, en de programma's gewoon decoderen. Maar voor 'high value content' (dat kan per zender of programma aangegeven worden) zal de CI+ CAM het programma alleen maar willen decoderen als de CAM in een 'veilige' CI+ host (ontvanger/TV) gebruikt wordt. De uitgaande verbinding tussen CAM en TV wordt dan versleuteld, en met certificaten kunnen de CAM en host nagaan of ze elkaar vertrouwen.
""
 
Kan je rustig een gigantisch verhaal op hangen en geïrriteerd richting anderen met een afwijkende mening reageren, maar de "bezwaren" die jij nu noemt zijn momenteel ook allemaal technisch gezien al mogelijk.

Maar worden dus NIET geïmplementeerd. Is kennelijk geen beleid binnen UPC.

Verklaar jij nu dan even duidelijk waarom dat straks plots wel beleid zou zijn bij de introductie van CI+, of indien dat beleid zou worden waarom UPC het dan niet alsnog op de mediaboxen ook in zou schakelen. Zeker met dat laatste zou CI+ dus geen achteruitgang zijn, omdat het op beide platformen zou gebeuren en daarmee is de stelling van jou weerlegd.
 
Dit komt ook omdat upc een eigen systeem heeft waarbij je toch niets van de hdd afhaalt daarom staat het nu niet aan bij upc omdat je er toch al niets mee kan(alles zit dicht door opentv cq nagravisoon).

En als ze ci+ gaan gebruiken zal er wel nog strenger worden kwa opneem beleid.


Komt er dus op neer, als je alleen tv kijkt zonder opnamens enzo is ci+ net zo als ci, maar met tv's die kunnen opnemen kunnen ze dit blokkeren enz enz.
 
geen verstand van zaken zei:
Citaat van: C0re op Vandaag om 16:43
Het zou mooi zijn als digitale TV ook beschikbaar komt voor derde TV. Ik heb nog een derde oude TV in de keuken (de andere twee hebben een mediabox) en ik wacht op de aanschaf van een nieuwe in afwachting van hoe het zich gaat ontwikkelen.
en martcom
Wat dat betreft kan het nieuwe "Horizon"-platform van UPC mij niet snel genoeg komen.

Gewoon 1 centrale mediahub in huis, en bij de overige TV's een "domme" client, mij lijkt het ideaal.
==========
Met al zijn al bij introductie opkomende fouten, niet aan de verwachtingen voldoenende mogelijkheden, en dan weer koeren, zoiets als met microshit en windhoos.
Geluk ermee, lees er wel over wanneer het een feit is, kijken wie er dan lachen, en vooral huilen natuurlijk. ;D

Eigen belang prevaleert teveel boven de voor en nadelen.

Volgens mij gaat het er niet om wat jullie wel of niet willen, maar om de vraag of CI+ een blokkade
oplevert in de toekomst, of juist niet.Zeker het volle artikel niet gelezen? :o

CI+ een achteruitgang?

Ik denk van wel, omdat je niet meer de zeggenschap heb over je eigen TV kijken, je apparatuur wordt
gemanipuleerd vanbuitenaf.

""Daarom heeft men een CI+ standaard bedacht. Een CI+ CAM kan gebruikt worden als een gewone CAM, en de programma's gewoon decoderen. Maar voor 'high value content' (dat kan per zender of programma aangegeven worden) zal de CI+ CAM het programma alleen maar willen decoderen als de CAM in een 'veilige' CI+ host (ontvanger/TV) gebruikt wordt. De uitgaande verbinding tussen CAM en TV wordt dan versleuteld, en met certificaten kunnen de CAM en host nagaan of ze elkaar vertrouwen.
""
geen verstand van zaken en nog een beetje brutaal ook?
 
Beperkingen van CI+

Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

* verbieden dat een programma kan worden opgenomen
* verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
* verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
* verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen

Kritiek op CI+

Vooral vanwege bovengenoemde beperkingen voor de consument is de inzet van CI+ in Duitsland omstreden. Duitse consumentenorganisaties wijzen CI+ dan ook af.[2] Verdere kritiekpunten zijn:

* CI+ is geen door de industrie algemeen aanvaarde specificatie. Achter CI+ staan slechts een beperkt aantal bedrijven, met de rest kon geen overeenstemming worden bereikt.[3]
* Consumenten wordt via CI+ toekomstzekerheid beloofd, de massaal aanwezige apparatuur met een standaard Common Interface wordt echter tot de vuilnisbak veroordeeld.[3]
* Bij de invoering van een nieuwe techniek verwachten klanten gewoonlijk een technische vooruitgang. Invoering van CI+ houdt echter eerder het gevaar van een technische bevoogding. De actuele ontwikkeling maakt consumenten onzeker en belemmert een snelle verspreiding van hoge definitie televisie.[4]
* Sinds muziekbestanden worden aangeboden zonder kopieerbeveiliging, is de vraag en daarmee de omzet massaal toegenomen, de klanten hebben geen problemen meer met het afspelen van de bestanden. Het is daarom vreemd dat voor televisie een kopieerbeveiliging wordt geïntroduceerd.[3]
* Het is onduidelijk waarom programma's uit het basispakket op de kabelnetten versleuteld zouden moeten worden. Zonder versleuteling kunnen de programma's op elke daarvoor geschikte televisie zonder additionele randapparatuur bekeken worden. In Zwitserland is tegen versleuteling op de kabel al succesvol actie ondernomen.[5]

Bron https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
 
Terug
Bovenaan