• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chromecast werkt maar op één wifi-netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

h500

Chromecast werkt maar op één wifi-netwerk [opgelost]

Mijn chromecast is ingesteld op het wifi-netwerk van de Ziggo modem. Op een andere etage hebben we een tweede router (per utp verbonden) voor beter bereik. Als ik met mijn tablet verbonden ben met dat tweede wifi-netwerk, dan kan ik de chromecast niet meer bereiken. Een PC met utp verbonden met de tweede router heeft echter wel verbinding met de chromecast.

Het probleem is er dus alleen met wifi-apparaten op de andere router; op het 2.4GHz netwerk van het ziggo modem werkt het prima (op 5Ghz overigens niet).
Het probleem beperkt zich niet tot de chromecast, want ook laptop <-> tablet zien elkaar niet wanneer ze op een verschillend wifi-netwerk zitten.

Heeft iemand een oplossing? Ziggo stuurt alleen standaardmailtjes.

Modem: Cisco EPC3928AD
Router: Sitecom 300N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...want ook laptop <-> tablet zien elkaar niet wanneer ze op een verschillend wifi-netwerk zitten.

Heeft iemand een oplossing? Ziggo stuurt alleen standaardmailtjes.

Modem: Cisco EPC3928AD
Router: Sitecom 300N

Het is ook een standaard probleem en daar horen standaard oplossingen bij. Dat twee gescheiden netwerken problemen veroorzaken wordt hier zowat elke week gemeld. Gebruik gewoon de 'zoek' knop, boven in het scherm.
 
Het is ook een standaard probleem en daar horen standaard oplossingen bij. Dat twee gescheiden netwerken problemen veroorzaken wordt hier zowat elke week gemeld.
Ik had in dat geval van de klantenservice graag een standaardoplossing gekregen. Voorlopig ben ik nog op zoek naar een oplossing.

Tot vanmiddag had ik de routers simpelweg lan-lan verbonden en alles werkte, behalve wifi-wifi communicatie. Als ik dit ziggo stappenplan volg (www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/router-achter-router) krijg ik dan gescheiden netwerken? Want dit heb ik zojuist gedaan en nu kan ik ook per PC (lan) niet meer chromecasten. Dan maar terug naar de lan-lan (switch) configuratie, en steeds kijken of je met de juiste ssid verbonden ben.
 
Ik had in dat geval van de klantenservice graag een standaardoplossing gekregen. Voorlopig ben ik nog op zoek naar een oplossing.

Tot vanmiddag had ik de routers simpelweg lan-lan verbonden en alles werkte, behalve wifi-wifi communicatie. Als ik dit ziggo stappenplan volg (www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/router-achter-router) krijg ik dan gescheiden netwerken? Want dit heb ik zojuist gedaan en nu kan ik ook per PC (lan) niet meer chromecasten. Dan maar terug naar de lan-lan (switch) configuratie, en steeds kijken of je met de juiste ssid verbonden ben.

Als je 1 netwerk wilt maken moet je een lan-lan oplossing gebruiken. Wel de dhcp server op de tweede router uitzetten en dan de netwerkstekker in een lan poort. Dat het dan gelijk werkt wil het overigens niet zeggen want je sitecom router (accesspoint) hoeft niet lan en wan transparant door te geven. Multicast en broadcast hoeven niet bij elke router gelijktijdig doorgegeven te worden op alle lan en wifi poorten, zoals je merkt. Dat is dus iets wat je in de firewall van je sitecom zou moeten instellen en dat is met de standaard software niet altijd mogelijk. Misschien dat je dan met alternatieve firmware als openwrt of de-wrt wel kunt doen. Als je zoekt via Google kom je meer tegen. Dat is niet specifiek iets van sitecom en heeft met ziggo of modem ook niets te maken.
 
Als je 1 netwerk wilt maken moet je een lan-lan oplossing gebruiken. Wel de dhcp server op de tweede router uitzetten en dan de netwerkstekker in een lan poort. Dat het dan gelijk werkt wil het overigens niet zeggen want je sitecom router (accesspoint) hoeft niet lan en wan transparant door te geven. Multicast en broadcast hoeven niet bij elke router gelijktijdig doorgegeven te worden op alle lan en wifi poorten, zoals je merkt. Dat is dus iets wat je in de firewall van je sitecom zou moeten instellen en dat is met de standaard software niet altijd mogelijk. Misschien dat je dan met alternatieve firmware als openwrt of de-wrt wel kunt doen. Als je zoekt via Google kom je meer tegen. Dat is niet specifiek iets van sitecom en heeft met ziggo of modem ook niets te maken.

Dank voor de informatie. Ik had het vermoeden dat het met het ziggomodem te maken had omdat het probleem zich pas voordoet sinds mijn overstap van kpn naar ziggo. Maar wellicht was het probleem er al maar merk ik het nu pas omdat het signaal van de nieuwe modem zwakker is, en ik dus vaker op het 'verkeerde' netwerk zit. Helaas kan ik dit nu niet meer testen.
Maar het is maar een klein probleempje dus ik laat het maar zo.

EDIT: het is inmiddels opgelost door de sitecom router te vervangen door een andere router. Het lag dus niet aan de ziggo modem, maar inderdaad aan de communicatie tussen routers wat bij sommige combinaties wel lukt en bij andere niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan