• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chromecast Cisco EPC3925 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gielhier

Chromecast Cisco EPC3928AD problemen

Hallo,

ik heb sinds enkele dagen een Chromecast in huis. Ik heb het apparaat aangesloten op mijn Samsung LED TV (powered met TV USB-poort).

Ik heb hem geconfigureerd met mijn laptop (Win7). So far so good.

Als ik de Chromecast nu inschakel, zie ik: Klaar om te casten en linksonderin mijn Wifi-netwerk. Het signaal is goed (4/5 streepjes). Er zijn wel veel Wifi netwerken in de omgeving (+/- 20).

Maar... mijn mobiele apparaten (iphone, ipad en android telefoon) zien de Chromecast bijna nooit. Heel af en toe verschijnt doe ie het, maar meestal wordt hij niet gevonden.

Ik heb al contact gehad met Google support en een aantal instellingen in de router gewijzigd (vast kanaal ingesteld, IGMP-proxy uitgeschakeld), maar alles zonder resultaat.

Het vreemde is dat mijn laptop de Chromecast wel altijd ziet, maar mijn andere mobiele devices dus niet. Zowel Youtube, Netflix als de Chromecast app niet.

Zijn er meerdere Ziggo-klanten met het Cisco EPC3928AD modem die hier problemen mee hebben? Heeft het er misschien mee te maken dat het een dual-band router is?

Hopelijk kan ieder helpen want dit is heel frustrerend!!

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de Cisco geen broadcast IP packets doorgeeft via wifi. Een bekend euvel.
 
Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de Cisco geen broadcast IP packets doorgeeft via wifi. Een bekend euvel.

Bedankt voor je reactie. Is er een manier om dit op te lossen?
Mijn laptop is overigens ook verbonden via Wifi en die werkt wel. Hoe kan dat dan?

RECTIFICATIE: Ik heb een EPC3928AD modem
, ik heb het onderwerp aangepast. Iemand tips voor een oplossing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de Cisco geen broadcast IP packets doorgeeft via wifi. Een bekend euvel.

Als de laptop wel werkt dan lijkt me dit niet de oorzaak. Vreemd is het wel.

@gielhier:
Weet je zeker dat je ipad/iphone/android tablets en telefoons aangelogd zijn op je eigen wifi netwerk en niet op de ziggo wifispots ?
 
Als de laptop wel werkt dan lijkt me dit niet de oorzaak. Vreemd is het wel.

@gielhier:
Weet je zeker dat je ipad/iphone/android tablets en telefoons aangelogd zijn op je eigen wifi netwerk en niet op de ziggo wifispots ?

Ja daar ben ik zeker van.
Ik heb inmiddels screenshots van mijn apparaten gemaild naar Google support, ben benieuwd of ze met een oplossing komen....

Iemand nog tips?
 
Bij mij werkt het. Niet altijd foutloos, moet mijn tablet soms meerdere keren contact laten maken.
Vraag: hoe wordt de Chromecast van voeding voorzien: middels de adapter of via de USB-aansluiting van de tv? Indien via de tv, geeft deze voldoende spanning/stroom af?

Hier op het forum las ik in een heel ander topic dat UPnP in Cisco aan moet staan. Dat stond in mijn modem wel als Enable aangevinkt maar dat heb ik uitgezet, opgeslagen en weer aangezet. En toen werkte het geheel.
 
De chromecast krijgt stroom via de usb poort in de tv. Hoe kan ik zien of hij genoeg stroom krijgt? Hij gaat aan en zegt te zijn verbonden met mijn wifi netwerk.

Dat van uPnP zal ik eens proberen, bedankt voor de tip!
 
Hoe je kan zien of de voeding voor de Chromecast voldoende is, weet ik niet. Ik heb echter op internet gelezen dat de werking bij onvoldoende voeding verstoord kan worden. Dus probeer even de bijgeleverde trafo.
 
Hoe je kan zien of de voeding voor de Chromecast voldoende is, weet ik niet. Ik heb echter op internet gelezen dat de werking bij onvoldoende voeding verstoord kan worden. Dus probeer even de bijgeleverde trafo.

Ik heb net de trafo geprobeerd, maar geen verbetering; mijn iphone vindt de Chromecast nog steeds niet. Wat ik wel merk is dat als ik Wifi op mijn iphone kort uit- en inschakel hij de Chromecast wel vindt, maar voor een korte duur.

Ik heb ook geprobeerd om uPnP uit- en weer aan te zetten maar ook dat zonder resultaat. Moet IGMP proxy trouwens op Enabled of Disabled staan?

Ik heb echt de neiging om het op te geven, wat een onding. Valt me toch erg tegen van Google!
 
Je kunt eens experimenteren met een andere router achter de cisco. Uiteraard moet je dan de chromecast en je smartphone wel contact laten maken met die router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan