Chromecast Cisco EPC3928AD problemen
Hallo,
ik heb sinds enkele dagen een Chromecast in huis. Ik heb het apparaat aangesloten op mijn Samsung LED TV (powered met TV USB-poort).
Ik heb hem geconfigureerd met mijn laptop (Win7). So far so good.
Als ik de Chromecast nu inschakel, zie ik: Klaar om te casten en linksonderin mijn Wifi-netwerk. Het signaal is goed (4/5 streepjes). Er zijn wel veel Wifi netwerken in de omgeving (+/- 20).
Maar... mijn mobiele apparaten (iphone, ipad en android telefoon) zien de Chromecast bijna nooit. Heel af en toe verschijnt doe ie het, maar meestal wordt hij niet gevonden.
Ik heb al contact gehad met Google support en een aantal instellingen in de router gewijzigd (vast kanaal ingesteld, IGMP-proxy uitgeschakeld), maar alles zonder resultaat.
Het vreemde is dat mijn laptop de Chromecast wel altijd ziet, maar mijn andere mobiele devices dus niet. Zowel Youtube, Netflix als de Chromecast app niet.
Zijn er meerdere Ziggo-klanten met het Cisco EPC3928AD modem die hier problemen mee hebben? Heeft het er misschien mee te maken dat het een dual-band router is?
Hopelijk kan ieder helpen want dit is heel frustrerend!!
Alvast bedankt.
Hallo,
ik heb sinds enkele dagen een Chromecast in huis. Ik heb het apparaat aangesloten op mijn Samsung LED TV (powered met TV USB-poort).
Ik heb hem geconfigureerd met mijn laptop (Win7). So far so good.
Als ik de Chromecast nu inschakel, zie ik: Klaar om te casten en linksonderin mijn Wifi-netwerk. Het signaal is goed (4/5 streepjes). Er zijn wel veel Wifi netwerken in de omgeving (+/- 20).
Maar... mijn mobiele apparaten (iphone, ipad en android telefoon) zien de Chromecast bijna nooit. Heel af en toe verschijnt doe ie het, maar meestal wordt hij niet gevonden.
Ik heb al contact gehad met Google support en een aantal instellingen in de router gewijzigd (vast kanaal ingesteld, IGMP-proxy uitgeschakeld), maar alles zonder resultaat.
Het vreemde is dat mijn laptop de Chromecast wel altijd ziet, maar mijn andere mobiele devices dus niet. Zowel Youtube, Netflix als de Chromecast app niet.
Zijn er meerdere Ziggo-klanten met het Cisco EPC3928AD modem die hier problemen mee hebben? Heeft het er misschien mee te maken dat het een dual-band router is?
Hopelijk kan ieder helpen want dit is heel frustrerend!!
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt door een moderator: