• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chelloo.com Usenet via XSNews > oude posts incompleet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FreekieDee
  • Startdatum Startdatum
F

FreekieDee

De snelheid van oudere posts (120 dagen en meer ongeveer) is altijd al brak geweest, maar dat is op zich nog wel te verteren. Echter wat onoverkomelijk is, is dat de meeste posts die redelijk oud (meer dan 120 dagen) zijn incompleet zijn. Soms mis ik wel 40% van alle blocks die nodig zijn voor het gehele bestand. Veel te beschadigd dus voor PAR2 files om te herstellen!

Graag kijk ik naar de wat oudere series en die zijn vaak al een aantal honderd dagen geleden geupload. De retentie zou volgens XSnews.com 585 dagen moeten zijn, ik merk er weinig voordeel van als alleen de recente posts prima binnenkomen.

Gezien recente posts gewoon zonder problemen binnenkomen, lijkt me een probleem met mijn verbinding (CER/packetloss) uitgesloten.

Zijn er meer mensen die met XSNews dit probleem ervaren? :-\
 
Ik zal niet beweren dat ik posts van 500+ dagen binnenhaal, maar regelmatig trek ik wel eens gewoon een 300+ post binnen en probleemloos.

Ik zit direct bij XSnews, niet via Chelloo, maar dat mag volgens mij geen enkel verschil uitmaken.
 
Ik ken dit nadeel ook, posts ouder dan 100 dagen is een loterij voor mij. Of dit werkelijk aan xsnews ligt, of dat de bestanden gewoon te oud zijn, weet ik niet. Tis 50/50 bij mij dus probeer ik het wel steeds.
 
mag graag wat struinen in de wat oudere downloads ( om series compleet te krijgen bv)
via easynews prima retentietijd, echter snelheden spoken de laatste tijd flink.
Dus dacht ik aan een overstap naar XSnews, maar met de berichten over retentietijd wordt ik daar niet echt heel vrolijk van....

Ik kijk het nog even aan...
 
Neem je een proefabo, test je het met 500+ dagen downloads.

Ik moet zeggen dat ik er eerst ook wel problemen mee had, met oudere posts. Maar de laatste tijd lijkt het beter te gaan, kan natuurlijk aan de posts zelf liggen in mijn geval.
 
Terug
Bovenaan