Chelloo.com en/in de toekomst. Discussie

Berichten
218
Hi allen

Ik merk een beetje dat het nieuws op Chelloo.nl opdroogt (laatste "nieuws item dateert van september). Op Coax staat meer informatie en soms ook eerder.
Ik denk dat daar UPC zijn leven heeft gebeterd, dit de nieuwswaarde/content van deze site niet ten goede komt. Aan de ene kant gelukkig, minder problemen, aan de andere kant jammer, want er is nog zoveel anders om over te schrijven.

Met dit topic probeer ik een discussie te starten (als regelmatige lezer van deze site) over hoe Chelloo zou moeten veranderen, indien nodig.
- is er gewoon minder nieuws?
- Moet nieuws als "SBS dit jaar HD" op deze site
- Moet Chelloo gewoon een forum zijn en nieuws is bijzaak??

Ik persoonlijk zou graag zien dan Chelloo transformeert naar een iPhoneclub.nl-achtige site. Nieuws op HDTV/Internet/VoIP gebied is daar als eerste te lezen. Het forum wordt dan gebruikt om te discussiëren over dat nieuws plus natuurlijk de huidige functie. Ik zou dat graag zien omdat ik denk dat dit de levendigheid en de impact van de site op maatschappelijk niveau ten goede komt. Was het niet Chelloo.nl die UPC behoorlijk heeft doen veranderen.

Dit gezegd hebbende realiseer ik me dat er dan een echte redactie zou moeten zijn. Misschien samengaan met een andere site?

Gr Frits
 
Ik heb er niet zo"n behoefte aan, de nieuwtjes die gerelateerd zijn aan de diensten die UPC verleend komen hier echt wel ter discussie en verder zijn er genoeg andere sites waar ik kennis kan nemen van nieuwigheden o.a tweakersnet.
Voor mij is dit forum precies de juiste mix van nieuwtjes en problemen en eventuele oplossingen wat UPC betreft. :)
Het is de eerste plaats een gebruikersforum en geen nieuwssite of forum.
 
Absoluut niet samengaan. Zou echt zonde zijn van de site. Ik gebruik het forum graag. Ik gebruik het voornamelijk voor digitale TV.

De nieuws items komen ook hier aan bod en er wordt ook goed over geïnformeerd en over gediscussieerd.
 
Chelloo.nl is onafhankelijk van anderen,de moderators & admins hier zijn Relaxed en hebben ijzeren zenuwen iets waar je ergens ander ver kan zoeken.
Chelloo.nl komt juist als eerste met nieuws als er snelheidsverhogingen gaan komen hoezo Chelloo.nl is nogal aan het uitdrogen?.
Zonder Chelloo.nl was alles heel anders geweest Gelukkig bestaat Chelloo.nl :)
 
Nieuws lees ik hier inderdaad in het geheel niet, dat skip ik gelijk, en alleeen het forum staat in m'n favorieten lijst. Er zijn naar mijn idee betere manieren op internet te vinden, om aan je dagelijkse portie nieuws te komen, en daar vindt ik de eenzijdige berichtgeving over alleen maar UPC nou nét niet in passen ;)

Dus, wat ze met het content gedeelte doen qua nieuws, mwhah .. Dat zal mij werkelijk niet veel uit maken ;)
 
Efvie zei:
Dit gezegd hebbende realiseer ik me dat er dan een echte redactie zou moeten zijn. Misschien samengaan met een andere site?

Je hebt helemaal gelijk dat er veel meer nieuws op de frontpage zou moeten staan. Op dit moment gebeurt alles op het forum, dat leeft echt.
Als we dagelijks/weekelijks nieuws willen dan zouden er vrijwilligers moeten opstaan die het leuk vinden om dat soort nieuwtjes te posten. Ik heb er simpelweg geen tijd voor.
Eventueel zou er een speciaal board ingericht kunnen worden waar men nieuws items plaatst, als ze goed zijn kunnen ze op de frontpage worden gezet. Zomaar een idee'tje?
 
René [Mr. Jinx] zei:
Je hebt helemaal gelijk dat er veel meer nieuws op de frontpage zou moeten staan. Op dit moment gebeurt alles op het forum, dat leeft echt.
Als we dagelijks/weekelijks nieuws willen dan zouden er vrijwilligers moeten opstaan die het leuk vinden om dat soort nieuwtjes te posten. Ik heb er simpelweg geen tijd voor.
Eventueel zou er een speciaal board ingericht kunnen worden waar men nieuws items plaatst, als ze goed zijn kunnen ze op de frontpage worden gezet. Zomaar een idee'tje?

Dat laatste (speciaal board) lijkt me een goed plan. Samengaan met een andere site lijkt me geen optie. Chelloo.nl is nu volstrekt onafhankelijk, waar je in principe alles kunt zeggen (mits het binnen de regels blijft) en dat lijkt me iets om niet maar zo op te geven :6
 
Eerlijk gezegd lees ik op deze site, en dan bedoel ik zowel de frontpage als het forum, alles wat in het kader van mijn betrokkenheid bij UPC van belang is. Uiteraard is er soms meer en soms minder nieuws te melden, maar laten we a.u.b. niet overgaan tot het niveau van b.v. de Telegraaf c.s. onder het motto: als er even niks nieuws te melden is, maken we het nieuws zelf wel.

Bovendien is het forum hier springlevend en kan je hier altijd wel iemand vinden die iets over jouw eigen ervaring/problemen met de nodige kundigheid weet te melden. Daarnaast heeft iedereen de mogelijkheid anderen te helpen waar nodig. Wat mij betreft precies waar een forum voor bedoeld is.

Toegegeven: ik kom hier weliswaar dagelijks, maar minder dan zo'n 4 jaar geleden toen ik pas internet van UPC had. Maar is dat erg? Ik dacht het niet, want als ik iets te melden heb of iets te vragen heb, weet ik de weg en dat is het waar het om gaat.

Dus wat mij betreft: hulde aan René en de andere medewerkers voor hun inzet en laten we hier gewoon blijven doen waar het voor bedoeld is. Één geenstijl.nl vind ik persoonlijk wel genoeg.

@OP:

jouw 2 vragen:

- Moet nieuws als "SBS dit jaar HD" op deze site
- Moet Chelloo gewoon een forum zijn en nieuws is bijzaak??

ad SBS: wellicht, maar persoonlijk interesseert me dat geen bal. Ik kijk nooit naar die flutzender, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

ad forum: vlg mij is deze site in de eerste plaats een forum, dat soms, vaak zelfs, gevoed wordt door nieuwsberichten van René.
 
Terug
Bovenaan