Chello werkt bagger // Motorola 5100e // Sweex Router

E

Eagor

Hoi, het zoveelste klaagtopic op dit forum zo te merken :(

We hebben nu sinds februari 2004 een Chelllo Light abonnement, en het is tot nu toe nooit echt vlekkeloos gegaan wat betreft de verbinding met het internet.

Het lijkt in zelfs wel of er bepaalde 'seizoenen' voor worden uitgetrokken om de toegang tot internet te blokkeren, aangezien er in de winter nooit(zelden) iets aan de hand is, en het de rest van het jaar 1 pot ellende is.

Situatie:
1 pc (draad), 1 pc (draadloos), 1 motorola 5100e modem, 1 sweex wireless router

probleem:
Veels te vaak, zit je te surfen, en floept de verbinding er gewoon ineens uit! Zonder enige reden (ook als je niet eens iets aan het doen bent, en na een poos weer achter de pc kruipt). Even een blik op de modem werpen wil ook niet altijd gelijk wat zeggen, aangezien het soms ook voorkomt, dat alle lampjes op de modem gewoon branden, en je via 192.168.100.1 alsnog kunt afleiden dat de modem op OFFLINE staat.

Een normale 'reset' of 'fabrieks-instellingen-reset' willen dan niet echt helpen.
Wat ik bijvoorbeeld NU heb gedaan:

Router er tussenuit gehaald, en de pc met draad direct op de modem aangesloten (wel ip even veranderd op de pc naar automatisch). Zo kan ik nog steeds op de modem kijken, en terwijl alle lampjes keurig branden gewoon weer op de modem zelf (via browser) aflezen dat het op OFFLINE staat.

ID: 3
Frequency: 23600000 (4 of 5 nullen... weet het niet precies, iig kon er geen 0 meer bij)

Deze instellingen stonden er al zo in toen we het de eerste keer installeerde, dus altijd maar zo aangehouden. Als je ID in iig leeglaat, en je reset de modem, komt ie niet verder als het 2e lampje.

Maargoed: WAT is hier volgens jullie aan de hand, en vooralsnog belangrijker: HOE los ik dit op?
Chello bellen voor een ander modem? Ander type modem?

Laat ik voorop stellen dat ik ook een poos terug de router er een paar dagen tussenuit heb gelaten, en de pc (bedraad) alsnog dezelfde problemen had.

Meestal werkt de verbinding, maar het is gewoon enorm irritant als de verbinding eruit floept, en je gewoon machteloos bent, tot het moment dat het weer werkt... De ene keer na een paar minuten, soms een paar uur... soms een dag!!!

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt! :6


P.S. Ik vergat er nog even bij te melden, dat er op het modem (via browser) niet verder geladen wordt als "Establish IP Connectivity using DHCP" (daar komt dus maar geen DONE achter te staan)
 
S

sjello

UPC bellen en melden dat je internetverbinding regelmatig (meerdere keren op een dag) wegvalt, óók met je router ertussen uit. Tevens erbij melden dat je modem volgens de lampjes op het modem niet offline gaat, maar wel volgens de interne pagina van het modem.

Dan wordt er wel een monteursafspraak gemaakt.

Desbetreffende HD'er zal overigens nog wel het signaal bekijken om te kijken of daar problemen in te vinden zijn, maar dat zal waarschijnlijk niks opleveren. Levert het wel wat op (slecht signaal), dan kan er even gespeeld worden met de kabel tussen wcd en modem (even goed vastdraaien enzo in de hoop dat dat het signaal verbetert).
 
P

pblock

Eagor zei:
Hoi, het zoveelste klaagtopic op dit forum zo te merken :(


Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt! :6


P.S. Ik vergat er nog even bij te melden, dat er op het modem (via browser) niet verder geladen wordt als "Establish IP Connectivity using DHCP" (daar komt dus maar geen DONE achter te staan)

Probeer is die DHCP in je modem uittezetten
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Eagor

Bedankt voor de reacties.

Chello nog niet kunnen bellen. DHCP had ik al uitgezet, maar dan kun je er alleen nog maar op als je de PC direct op de modem aansluit (zonder router), en de pc het IP 192.168.100.11 geeft...

Heb ik overigens gelijk weer teruggezet. (dit was niet tijdens zo'n storing)
 
P

pblock

Eagor zei:
Bedankt voor de reacties.

Chello nog niet kunnen bellen. DHCP had ik al uitgezet, maar dan kun je er alleen nog maar op als je de PC direct op de modem aansluit (zonder router), en de pc het IP 192.168.100.11 geeft...

Heb ik overigens gelijk weer teruggezet. (dit was niet tijdens zo'n storing)

wellicht overbodig, maar staat in windows wel ip via DHCP enabled?
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Eagor

Staat inderdaad ingeschakeld.

Mogelijk is het probleem gevonden. Maandagochtend komt er een monteur voor langs. Een telefoniste wist te vertellen dat de waardes normaal tussen de -3 en 0 moeten liggen? Bij ons lag die op -11 ???
 
F

fabel31577

Is waarschijnlijk je Rx waarde in dB. Zo'n uitschieter naar -11 betekent dat je modem zich kapot moet werken om je verbinding draaiende te houden...
 

post

Forum Gebruiker
Berichten
66
Ik heb zelf ook problemen (zie topic : internet valt regelmatig uit), maandag komt er bij mij ook monteur
 
Topicstarter
Topicstarter
E

Eagor

fabel31577 zei:
Is waarschijnlijk je Rx waarde in dB. Zo'n uitschieter naar -11 betekent dat je modem zich kapot moet werken om je verbinding draaiende te houden...

Weet jij wat daar de redenen voor kunnen zijn? De router lijkt me zelf niet, want die bevind zich pas NA de modem en VOOR de pc(s)... Er werd vermeld dat de verbinding tussen de modem en UPC te laat was...
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.226
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Eagor zei:
Weet jij wat daar de redenen voor kunnen zijn? De router lijkt me zelf niet, want die bevind zich pas NA de modem en VOOR de pc(s)... Er werd vermeld dat de verbinding tussen de modem en UPC te laat was...
Zoals je zelf al schrijft een te lage waarde. Dit geeft problemen en die worden niet veroorzaakt door jouw router, maar voor jouw router. Waarschijnlijk komt er vanaf UPC een te laag signaal.
Andere mogelijkheid is een verrotte modem, of wcd, maar dat is ook een probleem voor UPC.
Gewoon even de monteur afwachten.
 
Bovenaan