E
Eagor
Hoi, het zoveelste klaagtopic op dit forum zo te merken 
We hebben nu sinds februari 2004 een Chelllo Light abonnement, en het is tot nu toe nooit echt vlekkeloos gegaan wat betreft de verbinding met het internet.
Het lijkt in zelfs wel of er bepaalde 'seizoenen' voor worden uitgetrokken om de toegang tot internet te blokkeren, aangezien er in de winter nooit(zelden) iets aan de hand is, en het de rest van het jaar 1 pot ellende is.
Situatie:
1 pc (draad), 1 pc (draadloos), 1 motorola 5100e modem, 1 sweex wireless router
probleem:
Veels te vaak, zit je te surfen, en floept de verbinding er gewoon ineens uit! Zonder enige reden (ook als je niet eens iets aan het doen bent, en na een poos weer achter de pc kruipt). Even een blik op de modem werpen wil ook niet altijd gelijk wat zeggen, aangezien het soms ook voorkomt, dat alle lampjes op de modem gewoon branden, en je via 192.168.100.1 alsnog kunt afleiden dat de modem op OFFLINE staat.
Een normale 'reset' of 'fabrieks-instellingen-reset' willen dan niet echt helpen.
Wat ik bijvoorbeeld NU heb gedaan:
Router er tussenuit gehaald, en de pc met draad direct op de modem aangesloten (wel ip even veranderd op de pc naar automatisch). Zo kan ik nog steeds op de modem kijken, en terwijl alle lampjes keurig branden gewoon weer op de modem zelf (via browser) aflezen dat het op OFFLINE staat.
ID: 3
Frequency: 23600000 (4 of 5 nullen... weet het niet precies, iig kon er geen 0 meer bij)
Deze instellingen stonden er al zo in toen we het de eerste keer installeerde, dus altijd maar zo aangehouden. Als je ID in iig leeglaat, en je reset de modem, komt ie niet verder als het 2e lampje.
Maargoed: WAT is hier volgens jullie aan de hand, en vooralsnog belangrijker: HOE los ik dit op?
Chello bellen voor een ander modem? Ander type modem?
Laat ik voorop stellen dat ik ook een poos terug de router er een paar dagen tussenuit heb gelaten, en de pc (bedraad) alsnog dezelfde problemen had.
Meestal werkt de verbinding, maar het is gewoon enorm irritant als de verbinding eruit floept, en je gewoon machteloos bent, tot het moment dat het weer werkt... De ene keer na een paar minuten, soms een paar uur... soms een dag!!!
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
P.S. Ik vergat er nog even bij te melden, dat er op het modem (via browser) niet verder geladen wordt als "Establish IP Connectivity using DHCP" (daar komt dus maar geen DONE achter te staan)

We hebben nu sinds februari 2004 een Chelllo Light abonnement, en het is tot nu toe nooit echt vlekkeloos gegaan wat betreft de verbinding met het internet.
Het lijkt in zelfs wel of er bepaalde 'seizoenen' voor worden uitgetrokken om de toegang tot internet te blokkeren, aangezien er in de winter nooit(zelden) iets aan de hand is, en het de rest van het jaar 1 pot ellende is.
Situatie:
1 pc (draad), 1 pc (draadloos), 1 motorola 5100e modem, 1 sweex wireless router
probleem:
Veels te vaak, zit je te surfen, en floept de verbinding er gewoon ineens uit! Zonder enige reden (ook als je niet eens iets aan het doen bent, en na een poos weer achter de pc kruipt). Even een blik op de modem werpen wil ook niet altijd gelijk wat zeggen, aangezien het soms ook voorkomt, dat alle lampjes op de modem gewoon branden, en je via 192.168.100.1 alsnog kunt afleiden dat de modem op OFFLINE staat.
Een normale 'reset' of 'fabrieks-instellingen-reset' willen dan niet echt helpen.
Wat ik bijvoorbeeld NU heb gedaan:
Router er tussenuit gehaald, en de pc met draad direct op de modem aangesloten (wel ip even veranderd op de pc naar automatisch). Zo kan ik nog steeds op de modem kijken, en terwijl alle lampjes keurig branden gewoon weer op de modem zelf (via browser) aflezen dat het op OFFLINE staat.
ID: 3
Frequency: 23600000 (4 of 5 nullen... weet het niet precies, iig kon er geen 0 meer bij)
Deze instellingen stonden er al zo in toen we het de eerste keer installeerde, dus altijd maar zo aangehouden. Als je ID in iig leeglaat, en je reset de modem, komt ie niet verder als het 2e lampje.
Maargoed: WAT is hier volgens jullie aan de hand, en vooralsnog belangrijker: HOE los ik dit op?
Chello bellen voor een ander modem? Ander type modem?
Laat ik voorop stellen dat ik ook een poos terug de router er een paar dagen tussenuit heb gelaten, en de pc (bedraad) alsnog dezelfde problemen had.
Meestal werkt de verbinding, maar het is gewoon enorm irritant als de verbinding eruit floept, en je gewoon machteloos bent, tot het moment dat het weer werkt... De ene keer na een paar minuten, soms een paar uur... soms een dag!!!
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!

P.S. Ik vergat er nog even bij te melden, dat er op het modem (via browser) niet verder geladen wordt als "Establish IP Connectivity using DHCP" (daar komt dus maar geen DONE achter te staan)