Chello valt weg met router?

T

ThaRippah

Mensen,

Ik zit met een probleem: Ik heb laatst(2 maanden geleden) een router gekocht. Dit werkte prima, maar na een week of 2 had ik in eens geen verbinding meer met chello. Zelfs als ik chello direct op de pc die aangemeld is bij chello aansluit. Ik heb chello gebeld, hun hebben mijn ip adres vrij gegeven en ik moest weer het provisioning systeem doorlopen... Het werkte weer ff maar toen *pats* weer geen verbinding... Dit heb ik al 3/4 keer gehad...

PS (misschien een hint ;)): 's Avonds als iedereen gaat slapen ;) dan gaan de stekkers eruit.

weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

BVD
 
Het is de bedoeling van een router EN een kabelmodem dat je deze gewoon 24uur per dag aanlaat staan, vermoedelijk zit daar dan ook het probleem, je krijgt dan elke dag waarschijnlijk een nieuw ipnr toegewezen en als dat terayon ding niet die oude ip-adressen wist in zun geheugen dan raakt dat geheugen vol van dat ding.
Dat leidt er dus toe dat je geen ander ip-nr meer kan opvragen waardoor je de helpdesk moet bellen zodat zij het modem "flushen" (dus leegmaken van het geheugen).

Dit is dus typisch 1 v/d redenen waarom het aansluiten van meerdere computers niet mag bij Chello, omdat men totaal soms niet weet waar men mee bezig is. En ze daar dus geen support op geven.
 
je moet een dynamic dns adress aanmaken

dat zal het probleem oplossen

kijk op google waar je dat kan aanmaken


veel succes

greetings eggy

=edit= caps lock uitgezet...
 
The Enforcer zei:
Het is de bedoeling van een router EN een kabelmodem dat je deze gewoon 24uur per dag aanlaat staan, vermoedelijk zit daar dan ook het probleem, je krijgt dan elke dag waarschijnlijk een nieuw ipnr toegewezen en als dat terayon ding niet die oude ip-adressen wist in zun geheugen dan raakt dat geheugen vol van dat ding.
Dat leidt er dus toe dat je geen ander ip-nr meer kan opvragen waardoor je de helpdesk moet bellen zodat zij het modem "flushen" (dus leegmaken van het geheugen).

Dit is dus typisch 1 v/d redenen waarom het aansluiten van meerdere computers niet mag bij Chello, omdat men totaal soms niet weet waar men mee bezig is. En ze daar dus geen support op geven.
Hoi Enforcer, staat mij dat straks ook te wachten, met een Motorola SB 4200 i.c.m. Edimax BR 6104 Router,..? Ik laat de Modem namelijk nooit 'snachts aan staan, maar haal altijd de stekker eruit. Normaal is dat bij de Motorola geen probleem, waarom zou dat in combinatie met een Router wel zo zijn,..En waar worden die eventuele IP-adressen in opgeslagen,.. Ik krijg overigens iedere ochtend weer mooi hetzelfde IP-adres terug. Die Router ga ik pas aansluiten wanneer ik hier een paar kamers verbouwd heb,..dat kan even duren,..(ik ben niet zo vlot wat verbouwen betreft)... Bye bye, Have a nice day,..Eddy.
 
eddy zei:
Hoi Enforcer, staat mij dat straks ook te wachten, met een Motorola SB 4200 i.c.m. Edimax BR 6104 Router,..? Ik laat de Modem namelijk nooit 'snachts aan staan, maar haal altijd de stekker eruit. Normaal is dat bij de Motorola geen probleem, waarom zou dat in combinatie met een Router wel zo zijn,..En waar worden die eventuele IP-adressen in opgeslagen,.. Ik krijg overigens iedere ochtend weer mooi hetzelfde IP-adres terug. Die Router ga ik pas aansluiten wanneer ik hier een paar kamers verbouwd heb,..dat kan even duren,..(ik ben niet zo vlot wat verbouwen betreft)... Bye bye, Have a nice day,..Eddy.
Dat kan ik je niet exact vertellen, omdat dat overal verschillend is, ik zal zo ff iets posten wat ik een keer heb meegemaakt.
Maar zoals ik al zei, het is de bedoeling dat je deze apparaten gewoon 24uur per dag aanlaat daar zijn ze nl. voor gemaakt en tevens wordt dit nadrukkelijk verzocht door de fabrikant (dat staat dan ergens in een boekje vermeldt ofzo).
Tevens zeg ik ook niet dat dat het probleem was bij de topicstarter, aangezien ik niet exact weet hoe het allemaal stond aangesloten daar. Maar het kwam ongeveer op hetzelfde neer als wat ik een keer heb meegemaakt, alhoewel dat toen een hub betrof en geen router (zodra je nl. een router gebruikt mag het onderstaande probleem nl. niet voorkomen MITS je alles goed hebt aangesloten en geconfigureerd).

[begin verhaal]
Allereerst ter informatie:
- Regio Rotterdam werkt met Com21 modems en een Dynamisch IP-Adres (DHCP-server),
- Het is in bepaalde gebieden mogelijk om meerdere ip-nr's te "verkrijgen" via de DHCP server, dit zou overal geblockt moeten worden maar dit wordt niet overal gedaan.

Ik heb het welleens een keer meegemaakt dat een persoon in regio Rotterdam via een HUB meerdere computers op het chello netwerk had aangesloten.
De HUB stond dus direct NA het kabelmodem geplaatst en zorgde er dus voor dat het internet werd verdeelt over de meerdere computers. Dit hield in dat er voor iedere netwerkkaart die er in een pc zat bij die persoon, dat deze gewoon een nieuw ip-adres kreeg toegewezen van chello. Zo kreeg deze persoon dus op 1 Com21 kabelmodem meerdere ip-adressen toegewezen van chello.
Op een gegeven moment had deze "ineens" geen verbinding meer, dus ik ging daar kijken en zag dus deze hele opstelling.
Vervolgens werdt er dus bij chello nagekeken hoeveel ip-adressen deze persoon had geregistreerd staan op het kabelmodem en deze bleek op 8 of 9 te zitten (weet ik niet meer zeker), meer ip-adressen konden er niet worden uitgedeelt op dat kabelmodem. Dat was ook de reden waarom er geen ip-adres meer werd uitgedeelt door de DHCP Server aan dat kabelmodem, omdat er gewoon geen "plek" voor was. En zodoende werd dus het kabelmodem "geflusht" van alle mac-addressen en ip-addressen.

Je raadt ut al, nadat het kabelmodem door chello was "geflusht" hebben we de computer opnieuw opgestart.
Na het opnieuw opstarten kreeg deze persoon (zonder tussenkomst van de HUB dus) weer gewoon een ip-nummer toegewezen en konden we weer gewoon internetten.
[einde verhaal]

Normaal gesproken mag dit officieel dus niet voorkomen omdat er in principe niet meerdere ip-adressen op 1 kabelmodem kan worden uitgedeelt, maar af en toe staat er welleens een foutje in de chello database :)

[edit]
Tevens zit er op dat Motorola SurfBoard 4200 modem een leuk standby knopje... die kan je ook gebruiken hoor ipv drastisch de stekker eruit te trekken :)
[/edit]
 
Tja, Het is me duidelijk Enforcer,..en bedankt voor je uitgebreide reply. Ik denk dat ik hier in de Regio A'dam (West) geen last zal hebben van het door jou omschreven voorbeeld probleem uit R'dam. Kan die "memmory flush" van die Com21 en/of andere modems eigenlijk alleen maar via Help-Desk van Chello of ook d.m.v. provisioning en/of resetten? Ja ja, andere modem andere regio dus: andere problemen. Whe shall see what happens,..Ik ben nu in ieder geval op de hoogte van dit probleem dus dat kan me dan ook niet meer verassen. En eh dat blauwe standby knopje ja dat gebruik ik alleen als ik kortdurend offline ben,... :-\ Als de Router er aan hangt zien we wel weer verder. Thanks again,..Bye bye. Eddy.
 
Terug
Bovenaan