Chello valt continue weg

dipstaart

Forum Gebruiker
Berichten
286
Al 3 dagen kan ik hier gewoon niet internetten. Chello valt gewoon continue weg. Paginas openen gewoon niet meer...ik kan niet meer normaal msnen. Dit omdat het gewoon continue wegvalt. Een minuut online is deze dagen al een record. 3x gebeld met de helpdesk. De eerste keer moest ik ff me router er tussen uithalen omdat hij me niet kon pingen. De 2e keer had ik kabelmodem direct op de computer aangesloten. Meneer kon me gewoon pingen enzo (logisch want internet doet het wel, maar valt heel de tijd weg) Volgens hem lag het aan de kabels. Ik hem ff duidelijk gemaakt dat dat niet kon omdat computers met verschillende aparte kabels zijn aangesloten. Maar nee hoor hij geloofde me niet. Toen maar weer een keer gebeld. De derde keer zag de medewerker dat mijn modem wel heel vaak wegviel. Nu komt er maandag een monteur, maar ik denk zelf niet dat dit veel uitmaakt, want volgens mij ligt het probleem buiten de deur en niet bij mij.

Ik heb ook gelezen dat meer mensen hier last van hebben. De derde helpdesk medewerker zei dat zijn collega naast hem ook iemand aan de lijn had met hetzelfde probleem. Als dat zo is waarom denken ze dan nog steeds dat het probleem bij mij ligt???¿¿¿???

Ik kan ook me geld niet terugeisen, want ja....ik kan toch op internet komen, maar hoe..... ik moet drie keer dit scherm openen voordat ik normaal een bericht kan posten.

Ziek word ik hiervan. Gewoon ZIEK !!!!
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Neem andere DNS-servers als die van Chello....jij zit toch ook in Eindhoven?? Ik ook en heb nergens geen last van...goede verbinding met Plus.....

Of in je wijkkast zit een rotte zekering of zo..dat ze daar maar eens naar kijken en de lijn testen van kast tot je voordeur.
 
X

x0x0x

Ik woon ook in Eindhoven en mijn verbinding valt ook telkens weg..
Ik draai geen router, zit gewoon direct op internet.
Het lijkt wel of de modem telkens reset ofzo.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
dipstaart zei:
Al 3 dagen kan ik hier gewoon niet internetten. Chello valt gewoon continue weg. Paginas openen gewoon niet meer...ik kan niet meer normaal msnen. Dit omdat het gewoon continue wegvalt. Een minuut online is deze dagen al een record. 3x gebeld met de helpdesk. De eerste keer moest ik ff me router er tussen uithalen omdat hij me niet kon pingen. De 2e keer had ik kabelmodem direct op de computer aangesloten. Meneer kon me gewoon pingen enzo (logisch want internet doet het wel, maar valt heel de tijd weg) Volgens hem lag het aan de kabels. Ik hem ff duidelijk gemaakt dat dat niet kon omdat computers met verschillende aparte kabels zijn aangesloten. Maar nee hoor hij geloofde me niet. Toen maar weer een keer gebeld. De derde keer zag de medewerker dat mijn modem wel heel vaak wegviel. Nu komt er maandag een monteur, maar ik denk zelf niet dat dit veel uitmaakt, want volgens mij ligt het probleem buiten de deur en niet bij mij.

Ik heb ook gelezen dat meer mensen hier last van hebben. De derde helpdesk medewerker zei dat zijn collega naast hem ook iemand aan de lijn had met hetzelfde probleem. Als dat zo is waarom denken ze dan nog steeds dat het probleem bij mij ligt???¿¿¿???

Ik kan ook me geld niet terugeisen, want ja....ik kan toch op internet komen, maar hoe..... ik moet drie keer dit scherm openen voordat ik normaal een bericht kan posten.

Ziek word ik hiervan. Gewoon ZIEK !!!!

2 dingen:
* Welke DNS servers gebruik je ?
* Installeer pingplotter op je pc (www.pingplotter.com) en trace naar een ip ergens op het Internet, dan krijg je mooi te zien waar het probleem zit.

gr, Henno
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
x0x0x zei:
ik gebruik de dns servers van Tu/e

En als je:
62.108.1.68
62.108.1.69

gebruikt ?
Produceer eens een pingplotter plaatje over een uurtje, ze de ping interval op 15 sec en zet de schaal vast op 250 ms.
Anders schommelt het zo...

gr, Henno
 
X

x0x0x

lijkt me sterk dat het aan dns ligt

logs geven dit aan:
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.2-SCM01-NOSH
 
Topicstarter
Topicstarter
D

dipstaart

Forum Gebruiker
Berichten
286
DNS is het zeker niet. Heb er namelijk meerdere geprobeerd. Ik ga pingplotter eens gebruiken. Zodat ik iets aan die monteur kan laten zien.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
dipstaart zei:
DNS is het zeker niet. Heb er namelijk meerdere geprobeerd. Ik ga pingplotter eens gebruiken. Zodat ik iets aan die monteur kan laten zien.

Heeeel verstandig! ;D
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
x0x0x zei:
lijkt me sterk dat het aan dns ligt

logs geven dit aan:
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.2-SCM01-NOSH

Wiens surfboard log is dit ?

gr, Henno
 
Bovenaan