CHELLO/UPC slecht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dutchphoto

.................of ligt het geklaag ook een beetje (veel) aan de (onkundige) gebruiker zelf. Ik bedoel dus de behandeling door Chello als klant, (on) deskundiheid helpdesk, snelheid van het netwerk na invoering van de snelheidsverhoging, nieuw modem enz. Voor een datalimit, AUP of FUP heb je een contract getekend. Kortom is chello nalatig vwb service?

Want waarom heb ik dan nauwelijks problemen gehad in het jaar dat ik nu een Chello abo heb?
Aansluiting (op nieuw netwerk) vond plaats op 29 sept. 2003. De zaak werkte pas op 3 okt. 2003
Na invoering van de snelheidsverhoging bleek er een defect in de kast te zijn hier bij mij in de straat, opgelost en sindsdien werkt alles als een speer.

Als het modem (Motorola SB5100) niet werkt, helpen de standaard procedures om het zaakje weer werkend te krijgen.

Ik ben juist overgestapt van ADSL naar kabel.
Bij ADSL had ik met twee bedrijven te maken, KPN en m'n ISP. Wilde de een de oplossing niet aandragen, werd je doorverwezen naar de andere.

Onkunde vind je bij elke helpdesk.

Kortom. Is al het geklaag wel terecht?

Ik gebruik zelf twee pc's, een PDA en een laptop, wireless via een edimax 6104AWB router/AP
 
Ik heb niet echt een probleem met UPC.
Een van de grootste ergenissen is natuurlijk het datalimiet.
De hardcore gebruikers lijden hier natuurlijk het meest onder, en het feit dat chello adverteerd met "onbeperkt downloaden" maakt hun natuurlijk nog zuurder.

En een storing kan natuurlijk iedere isp overkomen (kijk maar naar kabelfoon, bij mijn ouders ligt gemiddeld de verbinding een keer of twee per week stil)
 
Dennis_k zei:
Ik heb niet echt een probleem met UPC.
Een van de grootste ergenissen is natuurlijk het datalimiet.
De hardcore gebruikers lijden hier natuurlijk het meest onder, en het feit dat chello adverteerd met "onbeperkt downloaden" maakt hun natuurlijk nog zuurder.

En een storing kan natuurlijk iedere isp overkomen (kijk maar naar kabelfoon, bij mijn ouders ligt gemiddeld de verbinding een keer of twee per week stil)

Die ergernis heb je zelf veroorzaakt!:)
 
Als je het datalimiet bedoeld dan heb je het verkeerd.
Ik heb er geen probleem mee. :)

Per maand download ik ongeveer een Gieg of 15 dus ik zit er ver binnen.
 
dutchphoto zei:
Die ergernis heb je zelf veroorzaakt!:)

hoezo zelf veroorzaakt?
vergelijkingen:
je koopt een auto maar mag er maar 3 dagen per maand in rijden (zelf veroorzaakt?)
je koopt een brood maar je mag er maar 5 sneetjes van opeten (zelf veroorzaakt?)
je rijdt op een snelweg waar een "fair use policy snelheidslimiet" geldt maar je krijgt een bon omdat je 100 rijdt (zelf veroorzaakt?)
wat is dat nou voor bullshit om te zeggen dat het zelf veroorzaakt is, dat jij misschien alleen surft of online spelletjes doet en weinig datalimiet gebruikt, anderen gebruiken hun internet voor andere doeleinden en er staat nergens dat dat niet mag toch? als er nou harde limieten op tafel worden gegooid dan weet men waar ze aan toe zijn maar dit is pure misleiding en volgens mij strafbaar!!
 
De grootste problemen met chello/upc zijn ook niet de werking maar het apparaat wat er (niet) achter hangt.

De service/facturering/"helpdesk" is gewoon vaak slecht, daar gata het meeste geklaag over.
Facturen die niet kloppen, spook nota's, helpdesk die de problemen niet willen of kunnen oplossen etc etc
 
jason270673 zei:
hoezo zelf veroorzaakt?
vergelijkingen:
jgegooid dan weet men waar ze aan toe zijn maar dit is pure misleiding en volgens mij strafbaar!!

Je hebt getekend voor een FUP of datalimit. Kijk je voorwaarden er ff opna ;D
Je weet wat een fair use policy is? Dat is niet iedere avond 150 gig downloaden, om maar iets te noemen.
 
Bert zei:
De grootste problemen met chello/upc zijn ook niet de werking maar het apparaat wat er (niet) achter hangt.

De service/facturering/"helpdesk" is gewoon vaak slecht, daar gata het meeste geklaag over.
Facturen die niet kloppen, spook nota's, helpdesk die de problemen niet willen of kunnen oplossen etc etc

En jij denkt dat je daar ergens andere geen last van hebt? Heb je ff tijd? Dan vertel ik je het verhaal even toen XS4ALL vorig jaar Mei overstapte op een ander facturerings systeem.

Ik heb ook geen last van "spook" nota's. En goede ervaing met de helpdesk. Sinds het hardware probleem in de straat heb ik ze niet meer hoeven te bellen. Het loopt allemaal als een trein. En ik ben behoorlijk kritisch.
 
Chello Classic en Priority hier, met beide geen problemen.
Het geklaag over de datalimiet is natuurlijk een inkoppertje hier, de meeste medeforummers (of in ieder geval een groot deel hier) zijn heavy users, dit brengt automatisch met zich mee dat er flink wat gemopperd word over UPC als er mailtjes binnenvallen.

Ik denk dat een ADSL provider die nu niet moeilijk doet over 200 Gig, dat in de toekomst waarschijnlijk wel zal doen.
 
wat ik heel slecht vind is dat je nooit wat van ze hoort, alleen wat PR nieuwsberichten over virusbeveiling en faxen.
Je zal nooit lezen waarom je een dag geen internet hebt gehad of waarom je verbinding ineens wel goed werkt...
En met die helpdesk medewerkers kan je geen fatsoenlijk technisch gesprek houden, als je zegt "op de webpagina van mijn modem zie ik dat hij telkens zoekt naar een upstream frequentie" dan gaan ze evengoed nog vragen "heeft u gekeken naar het receive lampje op het modem?"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan