• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello traag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kersten
  • Startdatum Startdatum
K

Kersten

Dag mensen,
ik heb een probleem met m'n chello Classic verbinding. Sinds een paar dagen download 'ie nog maar met hooguit 60 kb/s. Ik heb op speedtest.nl gekeken en op de chello speedtest, ook daar komt maar een maximum uit van hooguit 60 kb/s. Normaal hebben we nog nooit problemen met chello gehad. We hebben de klantenservice al gebeld, maar die zeggen dat 't aan ons ligt... ??? M'n ping is 10ms tot 12ms. Dit hebben we via cmd.exe gekeken en op speedtest.nl, dus dat zit opzich wel in orde. Weet iemand waar 't aan kan liggen? Heb al diverse programma's verwijdert, microsoft antispyware laten draaien en de netwerkverbindingen na gekeken, daar is alles goed mee.
Ik las wel in een ander topic dat iemand problemen ermee had via DAP, en er wat register sleutels van had verwijdert, dit lijkt mij mss oko wel iets wat hier aan de hand is, alleen weet ik niet welke registerkeys ik moet verwijderen (via hijackthis).
Alvast bedankt!
 
""" die zeggen dat 't aan ons ligt """

Dat is het enige waar chello goed in is, de kat geven.

Wat betreft je snelheid, hier in REO is het ook bagger, varieerd tussen 0 en 550 KByte/sec.
 
Wat is je woonplaats? Hebben mensen bij jou in de buurt er ook last van?

In het algemeen altijd eerst het volgende even proberen.
Alles resetten, dus pc, evt. router en modem uitzetten en opstarten in de volgorde modem, pauze ± 30 sec, router aan,  pauze ± 30 sec, pc aan

Als je dit probleem pas een paar dagen hebt, dan nagaan wat je de laatste dagen met je computer hebt gedaan. Met name wat je geínstalleerd hebt.
Staat bv DAB al langer op je computer zonder problemen dan is dat nu waarschijnlijk niet de dader. Je moet het dus zoeken in iets dat je recent hebt gedaan. Installatie van iets of verandering van instellingen.

Microsoft antispyware  werkt prima, maar je kunt ook nog eens het programma hitmanpro downloaden en draaien. Als er iets raars op je pc staat wordt het hiermee bijna zeker gevonden.
 
Ik ken hier weinig mensen in de buurt die chello hebben. Dus of meer mensne er last van hebbne weet ik niet.
Zelf heb ik voor de rest niks raars kwa instellingen gedaan de laatste dagen.
Ik zal straks eens alles resetten. Ook wil ik de verbinding proberen op m'n andere pc. Ik heb een 2e pc (waar ik nu op zit) die gaat op internet via de "hoofdpc" via een proxy. De 2e pc is ook langzaam. Ik probeer straks om m'n 2e pc direct op internet te krijgne. Als de verbinding dan wél snel is ligt het aan m'n pc. Als de verbinding nog steeds langzaam is, dan ligt 't aan chello.
 
Kersten , Gooi je proxy eruit, probeer het dan opnieuw.
Als je hem gebruikt voor anoniem surfen, google is naar anonymus hubs
 
Heuj, hij werkt weer :D
3x raden aan wie het lag.... ::) UPC dus...
Vandaag heeft m'n vader weer gebeld. Nu kreeg 'ie iemand aan de lijn die er wél verstand van had. We moesten de modem resetten, hij deed iets in de centrale ofzo. We konden weer op internet, maar we moesten ons dan weer opnieuw aanmelden (username en wachtwoord invoeren enzo). En warempel, hij werkte weer op volle snelheid.
 
heb vandaag adsl geinstalleerd bij een vriend
Na wat testen viel het mij op dat de paginas wel heel snel tevoorschijn kwamen
als ik dit thuis doe met mijn extreme abbo dan heeft hij even bedenktijd nodig voor de pagina is geladen
dus ik denk dat ik chello maar opzeg en een goedkoper adsl neem
 
Misschien eerst jouw pc eens aansluiten bij je vriend, en dan kijken of ze bij jou dan ook zo snel komen ?

Hoeft écht niet persé aan Chello te liggen hoor, kan ook heel goed aan je configuratie liggen.
 
Terug
Bovenaan