• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello start pakket?

P

Peeters

Sinds gisteren krijg ik, als ik bv. doorlink vanaf Startpagina.nl, het Chello Starterspakket in beeld.
(Provision.upc).
Dan zou ik mijn User ID in moeten vullen en mijn password.

Ook de andere pc's, aangesloten op de router, hebben soms dat probleem.
Starten we de pc's opnieuw op, gaat het weer een tijdje goed.


Snelheid is op dit moment redelijk.

Iemand bekend hiermee?
 
idd heb ik ook, dit komt omdat je modem waarschijnelijk niet gerigistreerd staat bij UPC, als dit vaker voorkomt bel dan het klanten service, 09001580. Het probleem ligt waarschijnelijk dat hij de config file niet goed kan inladen, of UPC is afgelopen weekend bezig gewist met het netwerk, mede oorzaak. Vandaar (mijn topic) dat het datagebruik niet meer werkt. ieder geval vertel als dit vaker voorkomt :6
 
Bedankt voor je reactie.
Met het bellen wacht ik nog even.
Ik heb deze maand al teveel moeten bellen,vanwege storingen.

En die storingen waren.......een brakke kabel in de wijk.
Die werd 10 dagen later gemaakt.
Eerst eens restitutie aanvragen.

En verder kijken of de modem nu herkend wordt.
 
;D veel geduld gehad dus 10 dagen, ik kan zeggen ik heb wel eens drie weken geen internet gehad :9
 
ripped zei:
;D veel geduld gehad dus 10 dagen, ik kan zeggen ik heb wel eens drie weken geen internet gehad :9

En geen restitutie aangevraagd?
Ik heb tot nu toe 2 maanden mijn abogeld terugekregen en daarnaast een restitutie van 6 dagen.
Geld is geld.
En plukken doe ik met liefde.
Tot nu toe geen problemen.....morgen weer een dag.
 
ripped zei:
idd heb ik ook, dit komt omdat je modem waarschijnelijk niet gerigistreerd staat bij UPC, als dit vaker voorkomt bel dan het klanten service, 09001580. Het probleem ligt waarschijnelijk dat hij de config file niet goed kan inladen, of UPC is afgelopen weekend bezig gewist met het netwerk, mede oorzaak. Vandaar (mijn topic) dat het datagebruik niet meer werkt. ieder geval vertel als dit vaker voorkomt :6
Vandaag weer een aantal malen "hello, i am chello"
Netjes gedaan wat er stond, want je wete maar nooit.
Helpt niks.
Dus net de helpdesk gebeld.
"U betaalt op tijd"
"Ja meneer"
"U heeft een Classis abo"
Ja meneer"
"Uw modem doet het goed"
"Ja meneer"
"U kunt ook gewoon op internet"
"Niet altijd, meneer"
"Welles"
"NIETES" (zucht)
"Ok, dan moet u uw router opnieuw configureren geloof ik, misschien zijn uw problemen dan opgelost,de DNS server veranderen, anders moet u nog maar een keertje bellen".

Nou, daar zitten we dan.
Dus ik ga proberen te zoeken hoe ik mijn DNS server kan/moet veranderen.
 
polderwijffie zei:
En geen restitutie aangevraagd?
Ik heb tot nu toe 2 maanden mijn abogeld terugekregen en daarnaast een restitutie van 6 dagen.
Geld is geld.
En plukken doe ik met liefde.
Tot nu toe geen problemen.....morgen weer een dag.

Alleen de dagen dat ik geen internet heb gehad, zucht. Verder een telefoonrekening rond de 30euro van het bellen, qua service is UPC echt waardeloos, de modem kon niet gerigistreed worden. Bleek dat het aan de infrastructuur lag, de systemen waren geupdate. En dat was niet bij iedereen goed doorgekomen ''enkele duizenden klanten'' dit moest handmatig worden teruggezet, bij iedere klant was het complex ''zeiden ze'' drie weken zucht.
PS hoe kan je restitutie aanvragen, kan dit met terugwerkende kracht en hoe?
 
polderwijffie zei:
Vandaag weer een aantal malen "hello, i am chello"
Netjes gedaan wat er stond, want je wete maar nooit.
Helpt niks.
Dus net de helpdesk gebeld.
"U betaalt op tijd"
"Ja meneer"
"U heeft een Classis abo"
Ja meneer"
"Uw modem doet het goed"
"Ja meneer"
"U kunt ook gewoon op internet"
"Niet altijd, meneer"
"Welles"
"NIETES" (zucht)
"Ok, dan moet u uw router opnieuw configureren geloof ik, misschien zijn uw problemen dan opgelost,de DNS server veranderen, anders moet u nog maar een keertje bellen".

Nou, daar zitten we dan.
Dus ik ga proberen te zoeken hoe ik mijn DNS server kan/moet veranderen.

https://www.zyxel.nl/p650/z010.html
Daar staat het uitgelegd, dit zou niet moeten kunnen maarja.... het is upc
 
ripped zei:
Alleen de dagen dat ik geen internet heb gehad, zucht. Verder een telefoonrekening rond de 30euro van het bellen, qua service is UPC echt waardeloos, de modem kon niet gerigistreed worden. Bleek dat het aan de infrastructuur lag, de systemen waren geupdate. En dat was niet bij iedereen goed doorgekomen ''enkele duizenden klanten'' dit moest handmatig worden teruggezet, bij iedere klant was het complex ''zeiden ze'' drie weken zucht.
PS hoe kan je restitutie aanvragen, kan dit met terugwerkende kracht en hoe?
Ik had regelmatig de helpdesk gebeld.
Ik heb dus een "geschiedenis"daar.
Dat kunnen ze zo nakijken en ik vraag er ook elke keer om, om mijn storingen vast te leggen.
De tijd, dat ik zoveel keer niet op internet kon, heb ik gevraagd, of er geen mogelijkheid was, om mijn geld terug te krijgen ( ja, je MOET erom vragen).
Dan wordt je doorverbonden en je legt de situatie uit.
Zij kijken dan nog even in je "geschiedenis"en gaan akkoord met een terugbetaling.
Helaas moet je dan weer dat nummer bellen....
Maar als je het niet probeert, krijg je ook niets.
Gewoon doen dus.

Nog even over je link i.v.m. de setup van de router: ik wacht even op de buurman, doen we het samen.
Ik vraag me af, of het daaraan ligt.
Ik heb in ieder geval een primair en secundair nummer gekregen.
Toch bedankt voor je antwoord en succes met je restitutie.
 
Ik had ook die problemen met die provisioning pagina die regelmatig te voorschijn kwam.
Oplossing voor windows XP:
1-  ga naar uitvoeren en typ ipconfig /flushdns en dan enter.
Windows gooit nu de bekende DNS server eruit en pakt een nieuwe dit lost het meestal al op.
Anders:
2 - configuratie - netwerkverbindingen - Lanverbinding - eigenschappen - internetprotocol (TCP/IP) - eigenschappen - De volgende DNSserver adressen gebruiken aanvinken en de gekregen adressen invullen
 
Terug
Bovenaan