E
enerjhaize
Hier in de buurt (regio achterhoek) zijn de afgelopen dagen de oude modems omgewisseld (van COM21 naar Thompson allemaal, zover ik gezien heb). Chello/UPC geeft hiervoor GEEN ENKELE service m.b.t. het weer aan de praat krijgen van de internetverbinding van mensen.
De modem word opgehaald, de nieuwe modem word achter de deur gegooid en aju-paraplu. Het enigste wat hierbij toegevoegd word is een half A4-tje met instructies voor de gebruiker/klant. Ik ben gister meer dan 7x gebeld door verschillende mensen (binnen 3 uur!) die hun modem/verbinding niet meer aan de praat kregen, nadat zij de nieuwe modem toch wel goed hadden aangesloten. Zij hadden deze instructies wel (goed) uitgevoerd, maar toch bleek het allemaal niet te lukken.
Zoals op het instructieblaadje stond iets in de geest van, koppel uw computer aan de modem, zet hem aan en dan zou hij moeten werken.
De meeste mensen die dit lazen, maar toch de modem niet aan de praat kregen weten op zon moment natuurlijk niet wat er aan de hand is en denkt dat er iets mis is met; Of de computer, of de nieuwe modem.
Na veel proberen/testen bij de 1e persoon, kreeg ook ik de verbinding niet werkend. Wat als laatste redmiddel bij mij overblijft is het bellen van de helpdesk. Vriendelijke personen aan de telefoon gehad allemaal, en nu toch eens gevraagd hoe dat kon/ hoe dat zat. Na het 3x in- en uitschakelen van de computer en modem, en na het oplezen van het mac-adres, kwam de helpdeskmedewerker erachter dat hij het verkeerde modem voor zich had. Na het nog een keer oplezen (en in-en uitschakelen) van de computer had hij iets in de modem verandert of wat dan ook, waarna ( ongeveer 35 minuten met deze persoon aan de telefoon te zijn geweest, zei hij dat )de verbinding wel werkte. En ja hoor, supersnel internet. Toen ik vroeg waar het nou aan lag, zei hij dat hij het niet wist. Naja, het ligt automatisch toch aan de gebruiker bij chello, dus verder ben ik er maar niet op ingegaan.
Dit soort gevallen hebben mij gister de gehele avond beziggehouden. Bij veel van de gevallen waar ik gister mee bezig ben geweest, toch vaak de helpdesk gebeld, waarna het wel werkte. Ik vind het zeer slecht dat men geen uitgebreidere instructies geeft bij het afleveren van de modem, of gewoon een monteur de boel weer netjes op orde laat brengen. Maar dit is natuurlijk weer met de achterliggende gedachte om geld te verdienen.
Natuurlijk sturen ze niet meteen een monteur langs om de boel te laten aansluiten, want dat kost UPC geld.
Oude modem ophalen, nieuwe erneer dumpen, wegwezen. Wanneer het niet werkt is men haast gedwongen om hiervoor de helpdesk te bellen a 10cent/min of toch een monteur te laten langskomen, waarvoor men wel gewoon de rekening moet betalen. Gewoon krankzinnig dat dit mogelijk kan zijn.
Dit is totaal geen service naar de mensen toe UPC/Chello, Ik vind dit buitengewoon schandalig.
( Ik klaag normaal nooit over UPC/Chello, en dit is ook echt een uitzondering, maar dit is wel een geval waarvan ik vind dat het even gezegd mag worden.)
De modem word opgehaald, de nieuwe modem word achter de deur gegooid en aju-paraplu. Het enigste wat hierbij toegevoegd word is een half A4-tje met instructies voor de gebruiker/klant. Ik ben gister meer dan 7x gebeld door verschillende mensen (binnen 3 uur!) die hun modem/verbinding niet meer aan de praat kregen, nadat zij de nieuwe modem toch wel goed hadden aangesloten. Zij hadden deze instructies wel (goed) uitgevoerd, maar toch bleek het allemaal niet te lukken.
Zoals op het instructieblaadje stond iets in de geest van, koppel uw computer aan de modem, zet hem aan en dan zou hij moeten werken.
De meeste mensen die dit lazen, maar toch de modem niet aan de praat kregen weten op zon moment natuurlijk niet wat er aan de hand is en denkt dat er iets mis is met; Of de computer, of de nieuwe modem.
Na veel proberen/testen bij de 1e persoon, kreeg ook ik de verbinding niet werkend. Wat als laatste redmiddel bij mij overblijft is het bellen van de helpdesk. Vriendelijke personen aan de telefoon gehad allemaal, en nu toch eens gevraagd hoe dat kon/ hoe dat zat. Na het 3x in- en uitschakelen van de computer en modem, en na het oplezen van het mac-adres, kwam de helpdeskmedewerker erachter dat hij het verkeerde modem voor zich had. Na het nog een keer oplezen (en in-en uitschakelen) van de computer had hij iets in de modem verandert of wat dan ook, waarna ( ongeveer 35 minuten met deze persoon aan de telefoon te zijn geweest, zei hij dat )de verbinding wel werkte. En ja hoor, supersnel internet. Toen ik vroeg waar het nou aan lag, zei hij dat hij het niet wist. Naja, het ligt automatisch toch aan de gebruiker bij chello, dus verder ben ik er maar niet op ingegaan.
Dit soort gevallen hebben mij gister de gehele avond beziggehouden. Bij veel van de gevallen waar ik gister mee bezig ben geweest, toch vaak de helpdesk gebeld, waarna het wel werkte. Ik vind het zeer slecht dat men geen uitgebreidere instructies geeft bij het afleveren van de modem, of gewoon een monteur de boel weer netjes op orde laat brengen. Maar dit is natuurlijk weer met de achterliggende gedachte om geld te verdienen.
Natuurlijk sturen ze niet meteen een monteur langs om de boel te laten aansluiten, want dat kost UPC geld.
Oude modem ophalen, nieuwe erneer dumpen, wegwezen. Wanneer het niet werkt is men haast gedwongen om hiervoor de helpdesk te bellen a 10cent/min of toch een monteur te laten langskomen, waarvoor men wel gewoon de rekening moet betalen. Gewoon krankzinnig dat dit mogelijk kan zijn.
Dit is totaal geen service naar de mensen toe UPC/Chello, Ik vind dit buitengewoon schandalig.
( Ik klaag normaal nooit over UPC/Chello, en dit is ook echt een uitzondering, maar dit is wel een geval waarvan ik vind dat het even gezegd mag worden.)