chello service m.b.t nieuwe modems

  • Onderwerp starter enerjhaize
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

enerjhaize

Hier in de buurt (regio achterhoek) zijn de afgelopen dagen de oude modems omgewisseld (van COM21 naar Thompson allemaal, zover ik gezien heb). Chello/UPC geeft hiervoor GEEN ENKELE service m.b.t. het weer aan de praat krijgen van de internetverbinding van mensen.

De modem word opgehaald, de nieuwe modem word achter de deur gegooid en aju-paraplu. Het enigste wat hierbij toegevoegd word is een half A4-tje met instructies voor de gebruiker/klant. Ik ben gister meer dan 7x gebeld door verschillende mensen (binnen 3 uur!) die hun modem/verbinding niet meer aan de praat kregen, nadat zij de nieuwe modem toch wel goed hadden aangesloten. Zij hadden deze instructies wel (goed) uitgevoerd, maar toch bleek het allemaal niet te lukken.

Zoals op het instructieblaadje stond iets in de geest van, koppel uw computer aan de modem, zet hem aan en dan zou hij moeten werken.
De meeste mensen die dit lazen, maar toch de modem niet aan de praat kregen weten op zon moment natuurlijk niet wat er aan de hand is en denkt dat er iets mis is met; Of de computer, of de nieuwe modem.

Na veel proberen/testen bij de 1e persoon, kreeg ook ik de verbinding niet werkend. Wat als laatste redmiddel bij mij overblijft is het bellen van de helpdesk. Vriendelijke personen aan de telefoon gehad allemaal, en nu toch eens gevraagd hoe dat kon/ hoe dat zat. Na het 3x in- en uitschakelen van de computer en modem, en na het oplezen van het mac-adres, kwam de helpdeskmedewerker erachter dat hij het verkeerde modem voor zich had. Na het nog een keer oplezen (en in-en uitschakelen) van de computer had hij iets in de modem verandert of wat dan ook, waarna ( ongeveer 35 minuten met deze persoon aan de telefoon te zijn geweest, zei hij dat )de verbinding wel werkte. En ja hoor, supersnel internet. Toen ik vroeg waar het nou aan lag, zei hij dat hij het niet wist. Naja, het ligt automatisch toch aan de gebruiker bij chello, dus verder ben ik er maar niet op ingegaan.

Dit soort gevallen hebben mij gister de gehele avond beziggehouden. Bij veel van de gevallen waar ik gister mee bezig ben geweest, toch vaak de helpdesk gebeld, waarna het wel werkte. Ik vind het zeer slecht dat men geen uitgebreidere instructies geeft bij het afleveren van de modem, of gewoon een monteur de boel weer netjes op orde laat brengen. Maar dit is natuurlijk weer met de achterliggende gedachte om geld te verdienen.
Natuurlijk sturen ze niet meteen een monteur langs om de boel te laten aansluiten, want dat kost UPC geld.

Oude modem ophalen, nieuwe erneer dumpen, wegwezen. Wanneer het niet werkt is men haast gedwongen om hiervoor de helpdesk te bellen a 10cent/min of toch een monteur te laten langskomen, waarvoor men wel gewoon de rekening moet betalen. Gewoon krankzinnig dat dit mogelijk kan zijn.

Dit is totaal geen service naar de mensen toe UPC/Chello, Ik vind dit buitengewoon schandalig.

( Ik klaag normaal nooit over UPC/Chello, en dit is ook echt een uitzondering, maar dit is wel een geval waarvan ik vind dat het even gezegd mag worden.)
 
S

sandder

het leuke is dat je destijds een flink bedrag aan installatie hebt betaald!
 
M

mars15

was hier ook zo
2 gasten in zo auto ff snel afleveren weg waren ze

duurde dag voordat internet weer deed ::)
 
T

Thijsdesjaak

ik hb ook lang aan die nieuwe modem gezeten, en het werkt nu eindelijk, maar nog niet met mn router :(
 

monkey07

Forum Gebruiker
Berichten
134
Hallo,

Was bij mij precies hetzelfde geval.
Ik had nog een com 21, maar die had de geest gegeven (Kapot).
Ik kreeg toen bezoek van een Chello medewerker, die de oude modem meenam, en de nieuwe afgaf.
Toen ik vroeg, is het moeilijk om deze nieuwe modem aan te sluiten, kreeg ik als antwoord, ik ben geen
monteur, maar vertegenwoordiger, en van techniek heb ik geen kaas gegeten.
U moet maar zelf proberen om online te komen.
Ik geef U het advies, eerst aansluiten, dan half uurtje wachten, niet online, dan helpdesk bellen.
Dus na een half uurtje wachten, niet online, dus helpdesk bellen.
En ja hoor, ze moeten bij UPC 1 of andere modificatie toepassen, zodat de nieuwe modem gezien word door Chello.
De helpdesk medewerker vertelde mij, dat dit bij elke nieuwe modem moet gebeuren.
Ik moest namelijk het serie nummer van de nieuwe modem doorgeven, en dit nummer heeft de helpdesk medewerker in hun systeem ingevoerd, en voila ik was gelijk online.
Dit zou UPC eigenlijk moeten vermelden op de installatie brief, die je bij het nieuwe modem krijgt.
Ik had begrepen van de helpdesk medewerker, dat ze dit in de toekomst ook zouden gaan toepassen.
Blijkbaar toch niet gelukt.

Groetjes,

Ron
 
L

lampie1234

Hallo ik wil ff reageren,
via de link https://home.nld.chello.nl/upcmnfc/start/support/1200/12005267.html

kun je een postcodecheck doen wanneer je eindelijk eens aan de beurt bent wanneer je de modem krijgt.
Ik wil hier mee zeggen dat ze in het verhaaltje beloven vanaf juni binnen (enkele weken) een nieuwe modem krijgt.

Juni en enkele weken erbij ik, ::) denk dan aan 6 tot 8 weken ::) maar inmiddels zijn we al 13 weken verder en in mij geval nog geen modem.

Plus daarbij de ergenis dat de nieuwe nog niet eens goed werkt zoals ik lees in jullie berichten, zie ik buiten het wachten op een nieuwe somber in en denk serieus aan het vaarwel zeggen van chello(upc).
 
M

moonangel

Toch wel weer slim van de UPC... :o
-Geen monteur die de modem hoeft te installeren, dus kost Chello niks....
-Chello gebruiker het zelf aan laten sluiten..kost chello ook geen cent...
-Chello gebruiker is wel verplicht om in 9 van de 10 keer te bellen om het macnummer door te geven...kassa voor chello.

Jaja... ???
 
R

Ryback

Amateurs :P is het nou zo moeilijk om een modem aantesluiten, zit een duidelijke handleiding bij.. monteur is hier niet bij nodig. Ook bij adsl dien je het spul zelf aan te sluiten ook als je een tv koopt dien je het spul zelft aan te sluiten logsch lijkt mij.

Wanneer het niet werkt is dit erg vervelend maar een monteur kan hier helemaal niks aan doen ter plekke, 99% van deze incidenten zijn software en/of account problemen waardoor de modem niet goed online komt.
 
F

Flo

Ik snap het ook niet helemaal..
Ik heb zelf weining ervaring met netwerkingen en dat soort dingen installeren maar het lukte mij wel meteen... die chello medewerkers hebben me zelfs geholpen die oude modem uit mijn kast te halen ;D
na een half uurtje gekloot te hebben deed internet het weer..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan