jester zei:
R. Weltje™ zei:
Je moet toch echt je schijf formatteren vrees ik...
Ik heb het ook gehad, het enige wat Chello/UPC zei was je hardeschijf opnieuw formatteren, toen ik het had gedaan werkte alles weer...
Dit is een standaard antwoord van Chello/UPC

Niet gelijk gaan formatteren, zoek

eerst verder
Klopt, je moest eens weten wat voor vragen de helpdesk allemaal krijgt.
Zodra men bij Internet Explorer (win9

een fout krijgt, zowiets als: Interne fout, Explorer wordt afgesloten ... blablabla... dan gaan een aantal klanten nog steeds hiervoor bellen naar de Helpdesk. Die dan op zijn beurt weer zegt, formatteer je HD maar.
Groot gelijk toch ? UPC/Chello is niet verantwoordelijk voor de software problemen die een klant krijgt (zoals het gebruik van firewalls/rotzooi als spyware/etc..etc..) vandaar dat ze ook standaard een mededeling hebben: Formatteer je HD eerst maar, mocht het probleem daarna nog steeds voorkomen kunt u opnieuw contact opnemen met ons. <tuut> <tuut> <tuut> ...
Als er een probleem is met mijn ADSL verbinding hang ik bv. ook niet gelijk aan de lijn bij de helpdesk, maar ik probeer eerst zoveel mogelijk informatie in te winnen voordat ik ga bellen.
Dus ik probeer dan diverse dingen uit om te kijken of het probleem aan mijn pc ligt (zeker als het een enorme troep is op mun pc, waardoor ik misschien vermoed dat het probleem aan een interne software fout ligt, ga ik zeer zeker mijn hd formatteren) en ga daar dan uiteraard de helpdesk niet voor lastig vallen. Als meer mensen dit zouden doen dan zouden de wachttijden ook niet zo lang zijn
Ik weet ook wel dat de helpdesk zich meer moet gaan bezighouden met klanten die ECHTE problemen hebben en waarbij de persoon in kwestie zelf veel verstand van pc's heeft en die ook al alles heeft geprobeert wat hij kan. Maar het feit blijft dat het gros van Nederland die kabelinternet heeft bij UPC (of een andere provider) totaal geen of vrij weinig verstand hebben van het internet waardoor er op de helpdesk dit soort telefoontjes binnenkomen, en waardoor tevens de wachttijden vrij lang door zijn.
Probeer maar eens een leek op computergebied uit te leggen waarom iets niet werkt op zijn computer, daar ben je zoal middels de telefoon een uur mee bezig om deze persoon dat uit te leggen. En nog snapt deze persoon het niet
