• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello service installeren, Probleem!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pain Elemental
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pain Elemental

Sinds de stroomstroring bij ons in de buurt, krijg ik telkens een bericht dat ik chello service opnieuw moet installeren, je hebt wel gewoon verbinding, maar alles wordt lamgelegd. Ik heb inmiddels die service al 5 keer geinstalleerd maar het komt telkens terug en je weet niet wanneer. Aan het advies van de chello helpdesk had ik niets, ik ga niet mijn harde schijf formateren.
Vandaar dat ik hier hulp zoek. Heeft iemand er ook last van??
Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Je moet toch echt je schijf formatteren vrees ik...
Ik heb het ook gehad, het enige wat Chello/UPC zei was je hardeschijf opnieuw formatteren, toen ik het had gedaan werkte alles weer...
 
Wat bedoel je met chello service installeren?
nosmile.gif

Bedoel je tovallig https://provisioning.upc.nl ?
confused.gif

Zoja: ehm...moet je dat na iedere reboot doen, of gebeurt dat op een willekeurig moment (wat ik betwijfel)?
 
BTW: Volgens mij is de Chello service, de netwerkkaart erin, alle kabels aansluiten en reboot...
 
sylvester zei:
Wat bedoel je met chello service installeren?
nosmile.gif

Bedoel je tovallig https://provisioning.upc.nl ?
confused.gif

Zoja: ehm...moet je dat na iedere reboot doen, of gebeurt dat op een willekeurig moment (wat ik betwijfel)?

het is inderdaad https://provisioning.upc.nl, maar soms gebeurd het echt op een willekeurig moment (niet altijd btw), op het ene moment kan ik nog surfen en in een keer houd ie er volledig mee op en krijg ik weer het zelfde liedje
 
Hmm, heb je toevallig _iets_ geinstalleerd dat iets met je netwerkkaart doet? Het MAC-adres van een netwerkkaart kan meestal software-matig veranderd worden, waardoor je telkens die provisioning-pagina's moet doorlopen...
Het is maar een gokje hoor...
wink.gif


1 advies: formatteer de hardeschijf, en herinstalleer Windows gewoon. Dan sluit je bovenstaande iig uit.
 
Of vul je misschien die provisioning pagina niet goed in?
Het is belangrijk dat dat MAC adres klopt.

En misschien kun je een andere netwerkkaart proberen (als je die nog hebt liggen)
 
Rene zei:
Of vul je misschien die provisioning pagina niet goed in?
Het is belangrijk dat dat MAC adres klopt.

En misschien kun je een andere netwerkkaart proberen (als je die nog hebt liggen)

Er is een verschil tussen het MAC adres v/h modem en het mAC adres van de netwerkkaart

ik heb de thread niet gelezen...
 
R. Weltje™ zei:
Je moet toch echt je schijf formatteren vrees ik...
Ik heb het ook gehad, het enige wat Chello/UPC zei was je hardeschijf opnieuw formatteren, toen ik het had gedaan werkte alles weer...

Dit is een standaard antwoord van Chello/UPC :D
Niet gelijk gaan formatteren, zoek :o eerst verder
 
jester zei:
R. Weltje™ zei:
Je moet toch echt je schijf formatteren vrees ik...
Ik heb het ook gehad, het enige wat Chello/UPC zei was je hardeschijf opnieuw formatteren, toen ik het had gedaan werkte alles weer...

Dit is een standaard antwoord van Chello/UPC :D
Niet gelijk gaan formatteren, zoek :o eerst verder
Klopt, je moest eens weten wat voor vragen de helpdesk allemaal krijgt.
Zodra men bij Internet Explorer (win98) een fout krijgt, zowiets als: Interne fout, Explorer wordt afgesloten ... blablabla... dan gaan een aantal klanten nog steeds hiervoor bellen naar de Helpdesk. Die dan op zijn beurt weer zegt, formatteer je HD maar.

Groot gelijk toch ? UPC/Chello is niet verantwoordelijk voor de software problemen die een klant krijgt (zoals het gebruik van firewalls/rotzooi als spyware/etc..etc..) vandaar dat ze ook standaard een mededeling hebben: Formatteer je HD eerst maar, mocht het probleem daarna nog steeds voorkomen kunt u opnieuw contact opnemen met ons. <tuut> <tuut> <tuut> ...

Als er een probleem is met mijn ADSL verbinding hang ik bv. ook niet gelijk aan de lijn bij de helpdesk, maar ik probeer eerst zoveel mogelijk informatie in te winnen voordat ik ga bellen.
Dus ik probeer dan diverse dingen uit om te kijken of het probleem aan mijn pc ligt (zeker als het een enorme troep is op mun pc, waardoor ik misschien vermoed dat het probleem aan een interne software fout ligt, ga ik zeer zeker mijn hd formatteren) en ga daar dan uiteraard de helpdesk niet voor lastig vallen. Als meer mensen dit zouden doen dan zouden de wachttijden ook niet zo lang zijn :)

Ik weet ook wel dat de helpdesk zich meer moet gaan bezighouden met klanten die ECHTE problemen hebben en waarbij de persoon in kwestie zelf veel verstand van pc's heeft en die ook al alles heeft geprobeert wat hij kan. Maar het feit blijft dat het gros van Nederland die kabelinternet heeft bij UPC (of een andere provider) totaal geen of vrij weinig verstand hebben van het internet waardoor er op de helpdesk dit soort telefoontjes binnenkomen, en waardoor tevens de wachttijden vrij lang door zijn.
Probeer maar eens een leek op computergebied uit te leggen waarom iets niet werkt op zijn computer, daar ben je zoal middels de telefoon een uur mee bezig om deze persoon dat uit te leggen. En nog snapt deze persoon het niet :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan