Chello + Router

T

thaDude

Hallo, ik heb een probleem.
Ik gebruik de laatste paar maanden een Sweex Breedband Router + 4 poorts 10/100 Switch om mijn internet te delen.
Ik heb een Motorola kabelmodem. Alles deed het prima tot in de nacht van 1 oktober.
Ineens geen verbinding meer. Ik lopen naar de kabelmodem en inderdaad, er branden maar 2 lampjes.
Maar wanneer ik de kabel van mijn router afhaalt, zie ik weer alle lampjes oplichten. Dus.. ik mijn kabel rechtstreeks naar mijn pc getrokken en tot mijn verbazing doet hij het gewoon. Kabel weer eruit getrokken en ingeplugd in de router, en
weer hetzelfde verhaal. Er brand maar 2 lichtjes. Dus geen verbinding met router. En nog een paar keer geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat.
Is het Chello dan toch gelukt om een router te detecteren? :'(
 
J

Jeu

Het lijkt me niet dat chello dat kan. Omdat voor Chello er eigenlijk weinig te zien valt je hebt je MAC-adres van je netwerkkaart gecloned. Ik denk eerder dat er iets niet goed is met je router. Probeer hem even uit bij iemand anders!
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.113
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Zet even alles uit en start opnieuw op in deze volgorde met telkens ± 30seconden ertussen: kabelmodem, router, pc.
 

eddy

Forum Gebruiker
Berichten
216
1. kijk of je MAC adres juist gecloned is vanaf de PC die oorspronkelijk in het provisioning syst. van Chello zit.
2. zet je NIC configuratie op 10BaseT
3. disable DHCP server (is extra belasting voor Router) voor interne IP adressen en wijs de betreffende PC's een statisch IP adres toe.
4. Download GEEN Quickfix tool van de Chello Homepage, als je dat al gedaan had Remove de QuickFix van je PC.
5. volg verder de aanwijzingen van Johnny54 op. Laat even weten of alles dan wel goed werkt, Dat Chello de mogelijkheid van je Routergebruik heeft ontnomen sinds 1 Oktober lijkt mij niet het geval.

O ja, aanvullend vraagje, kom je nog wel in je Router? Laatst had ik het meegemaakt dat iemand zijn Browser "per ongeluk" op Proxy had staan, de boosdoener was het eerder genoemde Quickfix tooltje.

Controleer ook even of je de Modem wel hebt aangesloten op de juiste WAN poort van je Router, bij Lancity (die heb jij dus niet) is dat vrijwel altijd de WAN X poort, bij Motorola de WAN MDI-II poort.
 

sjappie

Forum Gebruiker
Berichten
79
Is het Chello dan toch gelukt om een router te detecteren?

Ze kunnen bij chello niet zien of je een router heb het enige wat ze zouden kunnen zien is een firewall die het voor onmogelijk zou kunnen maken om te controleren of je verbinding wel of niet werkt.
 
R

rd

De oorzaak van dit probleem moet je volgens mij bij de router zoeken en niet bij Chello: mac-adres, snelheid wanpoort, slechte kabel. Ik noem maar wat mogelijke oorzaken.
 
Topicstarter
Topicstarter
T

thaDude

Allo, hij doet het weer. Volgens de helpdesk van Chello, is de signaal in de wijk niet sterk genoeg. Toen dat opgelost was, kon ik weer via mijn router. Gelukkig.
 
Bovenaan