B
Bert-Jan
Al ruim een jaar hebben wij telkens problemen met onze internet aansluiting, sinds oktober vorig jaar konden onze thuiswerkers zelfs niet meer in onze server inloggen. Ons intranet was voor medewerkers die een Chello verbinding hadden niet bereikbaar. Dus ook niet Terminal Server. Hierover diverse malen met chello gebeld gezeurd gebekt etc etc. Vele monteurs gehad die eigenlijk geen monteur zijn. Wat het probleem was/is was ons als techneuten allang duidelijk. In november na veel gezeik en gezeur kregen we een ander IP adres (213.xx.xx.xxx). Wat waren we blij we konden alles weer. Lekker snel internetten en niet om de paar minuten het internet eruit, wat dan na ca 30 seconden weer terug kwam. We konden ons geluk niet op.
Januari jl. was de pret weer voorbij, we hadden weer een ander IP adres (64.xx.xx.xxx). We hielden ons hart al weer vast en wisten niet hoe snel we naar huis moesten om te kijken of we nog konden thuiswerken. Wat jammer het werkte niet meer.
Toen maar weer met UPC gebeld gebeld gebeld gebeld gebeld. Het lag aan onze router!!!! We hebben die maar vervangen, want daar hebben we er zat van. Natuurlijk was het probleem niet opgelost, we waren er inmiddels achter dat als we in de IP range (64.xx.xx.xxx). kwamen er allerlij problemen de kop op steken. Telkens internet eruit etc.
Op een gegeven moment heb ik onze Dealermanager gelbeld (ja wij zijn dealer van UPC) die kon er ook niets aan doen en werd ook van het kastje naar de muur gestuurd. Toen is onze dealermanager geweest met iemand die structueel de problemen binnen UPC gaat oplossen. Ik kreeg weer een beetje hoop!!!
Maar dat bleek voorbarig, ik werd overgens wel terug gebeld. Maar de mededeling was dat het in onze router zat. HAHAHAHA.
Toen weer naar de dealermanager gebeld, deze mag deze problemen niet meer aannemen. Maar heeft toch zijn uitererste best gedaan. ZELFS EEN DEALER KRIJGT NIET EEN GOEDWERKENDE INTERNET AANSLUITING.
Toen kreeg ik het bericht dat ze weer een monteur zouden sturen, ik heb gelijk gebeld je hoeft niet weer zo'n loopjongen te sturen die continu aan de telefoon hangt. Want wij weten zelf wel wat het probleem is. Ik zei we moeten een expert hebben die er net zoveel vanaf weet als wij.
Wonder boven wonder komt de monteur op de afgesproken tijd, echter hij komt de storing oplossen voor UPC-telefonie. MAAR WIJ HEBBEN HELEMAAL GEEN TELEFONIE VAN UPC.
Het is me gelukt, ik ben heel netjes en beleefd gebleven. De man was uiterst bekwaam en netjes en gaf ons gelijk in onze bevindingen. Hij heeft bij ons een nieuw modem gelplaatst (de 4e binnen een jaar) en ervoor gezorgt dat wij wederom in de 213.xx.xx.xxx) en het werkt weer als een zonnetje. Hij gaf aan dat hij van de problemen op de hoogte is maar dat UPC daar niets mee doet en dat de kans groot is dat wij binnenkort weer een ander IP krijgen. We hebben een codenr. van hem gekregen wat we moeten geven als het weer gebeurt. De problemen hier in Epe zijn overweldigend en ook de mensen uit mijn fam. ondervinden dagelijks de time outs van het internet. Maar bij een consument valt dit natuurlijk minder op dan dat je het de gehele dag gebruikt. Wij ontvangen in onze winkel ca 20 klachten per maand.
Maar wij kunnen het voor ons zelf al niet voor elkaar krijgen, laat staan voor onze klanten.
IK MOET ER BIJ ZEGGEN DAT ER OOK CONSUMENTEN EN BEDRIJVEN ZIJN DIE ZEER TEVREDEN ZIJN, MAAR DEZE ZITTEN IN EEN ANDERE IP-RANGE.
Uit ons onderzoek komen de klacht voor 95% voort uit de door ons genoemde IP-range.
In onze ogen dus gewoon een probleem server!!
Een maand geleden komt een buurman (taxibedrijf) bij ons in de winkel, wij hebben hem enkele jaren geleden chello verkocht.
Hij geeft aan dat telkens de internet verbinding uitvalt 30 sec uit en dan weer terug, maar als je dan net een ritje aan het invoeren bent, kun je weer opnieuw beginnen.
Onze reactie was, meneer we denken wel dat we weten wat het is. We hadden gelijk, ook deze klant zat in de IP-range 64.xx.xx.xx. Wij weer met UPC gebeld en weer routerverhaal etc etc etc etc.
Door tussenkomst van onze Dealermanager is er dan toch een monteur heengegaan. Maar nu zo een die je geen monteur mag noemen, zo'n arogante kwast die wel wist hoe het zat en weigerde iets te doen.
Hij wilde niets doen en adviseerde de klant een zakelijke aansluiting te nemen.
De klant zit op dit moment nog steeds met hetzelfde probleem, hij zit op de probleemserver van UPC en men weigert hem hier af te halen.
Ik heb zojuist wederom met UPC gebeld, leuk antwoord. De bedtreffende klant heeft ons sinds die tijd niet meer gebeld!!
Nee, wees niet bang die klant beld nooit weer en is zojuist bij ons in de winkel geweest om een ADSL aanluiting te nemen.
Jammer toch dat UPC zelfs zijn dealers waar ze het van moeten hebben geen fatsoenlijke dienstverlening wil bieden, wat moet een klant verwachten.
Inmiddels zijn wij begonnen de probleemklanten over te zetten naar een ADSL aanbieder, met advies de betaling aan UPC te staken. HEEL JAMMER ALLEMAAL, WANT DIT KLEINE PROBLEEMPJE KOST UPC AL GAUW EEN ENKELE HONDERDEN KLANTEN.
Jammer!
Januari jl. was de pret weer voorbij, we hadden weer een ander IP adres (64.xx.xx.xxx). We hielden ons hart al weer vast en wisten niet hoe snel we naar huis moesten om te kijken of we nog konden thuiswerken. Wat jammer het werkte niet meer.
Toen maar weer met UPC gebeld gebeld gebeld gebeld gebeld. Het lag aan onze router!!!! We hebben die maar vervangen, want daar hebben we er zat van. Natuurlijk was het probleem niet opgelost, we waren er inmiddels achter dat als we in de IP range (64.xx.xx.xxx). kwamen er allerlij problemen de kop op steken. Telkens internet eruit etc.
Op een gegeven moment heb ik onze Dealermanager gelbeld (ja wij zijn dealer van UPC) die kon er ook niets aan doen en werd ook van het kastje naar de muur gestuurd. Toen is onze dealermanager geweest met iemand die structueel de problemen binnen UPC gaat oplossen. Ik kreeg weer een beetje hoop!!!
Maar dat bleek voorbarig, ik werd overgens wel terug gebeld. Maar de mededeling was dat het in onze router zat. HAHAHAHA.
Toen weer naar de dealermanager gebeld, deze mag deze problemen niet meer aannemen. Maar heeft toch zijn uitererste best gedaan. ZELFS EEN DEALER KRIJGT NIET EEN GOEDWERKENDE INTERNET AANSLUITING.
Toen kreeg ik het bericht dat ze weer een monteur zouden sturen, ik heb gelijk gebeld je hoeft niet weer zo'n loopjongen te sturen die continu aan de telefoon hangt. Want wij weten zelf wel wat het probleem is. Ik zei we moeten een expert hebben die er net zoveel vanaf weet als wij.
Wonder boven wonder komt de monteur op de afgesproken tijd, echter hij komt de storing oplossen voor UPC-telefonie. MAAR WIJ HEBBEN HELEMAAL GEEN TELEFONIE VAN UPC.
Het is me gelukt, ik ben heel netjes en beleefd gebleven. De man was uiterst bekwaam en netjes en gaf ons gelijk in onze bevindingen. Hij heeft bij ons een nieuw modem gelplaatst (de 4e binnen een jaar) en ervoor gezorgt dat wij wederom in de 213.xx.xx.xxx) en het werkt weer als een zonnetje. Hij gaf aan dat hij van de problemen op de hoogte is maar dat UPC daar niets mee doet en dat de kans groot is dat wij binnenkort weer een ander IP krijgen. We hebben een codenr. van hem gekregen wat we moeten geven als het weer gebeurt. De problemen hier in Epe zijn overweldigend en ook de mensen uit mijn fam. ondervinden dagelijks de time outs van het internet. Maar bij een consument valt dit natuurlijk minder op dan dat je het de gehele dag gebruikt. Wij ontvangen in onze winkel ca 20 klachten per maand.
Maar wij kunnen het voor ons zelf al niet voor elkaar krijgen, laat staan voor onze klanten.
IK MOET ER BIJ ZEGGEN DAT ER OOK CONSUMENTEN EN BEDRIJVEN ZIJN DIE ZEER TEVREDEN ZIJN, MAAR DEZE ZITTEN IN EEN ANDERE IP-RANGE.
Uit ons onderzoek komen de klacht voor 95% voort uit de door ons genoemde IP-range.
In onze ogen dus gewoon een probleem server!!
Een maand geleden komt een buurman (taxibedrijf) bij ons in de winkel, wij hebben hem enkele jaren geleden chello verkocht.
Hij geeft aan dat telkens de internet verbinding uitvalt 30 sec uit en dan weer terug, maar als je dan net een ritje aan het invoeren bent, kun je weer opnieuw beginnen.
Onze reactie was, meneer we denken wel dat we weten wat het is. We hadden gelijk, ook deze klant zat in de IP-range 64.xx.xx.xx. Wij weer met UPC gebeld en weer routerverhaal etc etc etc etc.
Door tussenkomst van onze Dealermanager is er dan toch een monteur heengegaan. Maar nu zo een die je geen monteur mag noemen, zo'n arogante kwast die wel wist hoe het zat en weigerde iets te doen.
Hij wilde niets doen en adviseerde de klant een zakelijke aansluiting te nemen.
De klant zit op dit moment nog steeds met hetzelfde probleem, hij zit op de probleemserver van UPC en men weigert hem hier af te halen.
Ik heb zojuist wederom met UPC gebeld, leuk antwoord. De bedtreffende klant heeft ons sinds die tijd niet meer gebeld!!
Nee, wees niet bang die klant beld nooit weer en is zojuist bij ons in de winkel geweest om een ADSL aanluiting te nemen.
Jammer toch dat UPC zelfs zijn dealers waar ze het van moeten hebben geen fatsoenlijke dienstverlening wil bieden, wat moet een klant verwachten.
Inmiddels zijn wij begonnen de probleemklanten over te zetten naar een ADSL aanbieder, met advies de betaling aan UPC te staken. HEEL JAMMER ALLEMAAL, WANT DIT KLEINE PROBLEEMPJE KOST UPC AL GAUW EEN ENKELE HONDERDEN KLANTEN.
Jammer!