Chello plus!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentinelathome

Forum Gebruiker
Berichten
208
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Gisteren monteur van chello over de vloer gehad. Deze heeft mijn oude com21 modem omgeruild voor de thomson modem.

Alleen nadat hij weg ging heeft hij geen verbinding meer kunnen maken met het I-net, de helpdesk ging ervanuit dat de modem defect was en zou z.s.m. een ander exemplaar leveren.

Na wat geklungel met het mac adres en de fabrieksinstellingen aan te passen (spreek uit als resetten) van de modem deed hij het naar behoren.

Alleen mijn vraag is:

De monteur die voerde een frequentie in om verbinding te maken met chello. Ik neem aan dat dit een werkfrequentie is voor chello plus! en dat deze anders is dan chello classic?

Wie weet hier meer over.
 
T

The Viper

Dit zal waarschijnlijk gewoon de ferquentie zijn waar de docsismodems op werken dit is bij de motorola's 514750000 en dit zal bij de Terayons en Thomson wel het zelfde zijn. het heeft infeite gewoon te maken op welk ferquentie het docsis netwerk draait.

Waarschijnlijk heeft de Thomson wat meer tijd nodig om z'n ferquentie automatisch te vinden vandaar dat de monteur het manual deed om wat tijd uit te sparen.

Chello classic of Chello plus draaien gewoon op dezelfde ferquentie, heeft hier niks mee te maken.
 
Topicstarter
Topicstarter
sentinelathome

sentinelathome

Forum Gebruiker
Berichten
208
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
meeuw & viper> hij deed dit in het menu van de modem zelf. (192.168.100.1)
viper dit is volgens mij inderdaad wel de freq die ingevoerd werd. Alleen draait hij nu op een 3XXXXXXXXXXX freq.
 
Topicstarter
Topicstarter
sentinelathome

sentinelathome

Forum Gebruiker
Berichten
208
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Trouwens een paar dingen die mij nu zijn voorgevallen en die ik niet aan jullie wil onthouden zijn:

monteur wist niet wat een hardware adres van de nic was en waar je die kon vinden. (heeft zoals beschreven mijn werkende verbinding gesloopt)
helpdesk vertelde mij dat na omruiling van de modem het 1 dag zou duren voordat hij op chello plus gezet zou worden.
ik vandaag weer gebeld heb naar chello en dit binnen 48 uur wordt aangepast.
De telefoniste tegen mij zei dat er bij een klant al 3 weken geprobeerd wordt de snelheid op te voeren. (maar bij mij alles er goed uitziet)

heb een maximum ingesteld om dit op te lossen (qua tijd) en ga hier beslist niet overheen. Dus ik houd jullie op de hoogte.
 

Bokkem

Forum Gebruiker
Berichten
15
ERG interessant dit, hou ons idd op de hoogte! Ik overweeg ook om Chello+ te nemen, maar van dit soort berichten gaan mij de haren overeind staan. En je weet wat ze zeggen: "if it aint broken, don't fix it!"

Wees je overigens wel bewust van de kleine lettertjes in het Chello Plus contract:
https://info.nld.chello.nl/campaign_conditions.php

Iedereen die binnen de looptijd van de actie (1 juli t/m 30 september 2003) een chello-abonnement aanvraagt zal een contract afsluiten voor een periode van 12 maanden.

Je zit er dus een jaar aan vast ! :S
 
Topicstarter
Topicstarter
sentinelathome

sentinelathome

Forum Gebruiker
Berichten
208
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
klopt was ik mij van bewust.

Alleen ik wou weer eens wat snellers. Trouwens "doordat de modem defect was" werd de monteur opnieuw in kennis gesteld om de modem om te ruilen.

Waarbij ik dus dacht: "dit wordt een eindeloos verlenging van het probleem".

:-\

kreeg trouwens wel een gratis herinstallatie aangeboven ter waarde van ? 53,95 (doe het liever zelf, krijg ik dan het bedrag ook zelf)
Ik houd jullie op de hoogte.
 

René

Moderator
Berichten
9.478
Internet
  1. T-Mobile
Bokkem zei:
Iedereen die binnen de looptijd van de actie (1 juli t/m 30 september 2003) een chello-abonnement aanvraagt zal een contract afsluiten voor een periode van 12 maanden.

Je zit er dus een jaar aan vast ! :S
Dat geldt alleen als je een nieuw abonnement aanvraagt, niet als je switcht.
Volgens mij kan je wel gewoon weer terug naar classic maar kost iets van 30 euro ofzo.. staat alleen niet in de voorwaarden dus een beetje vaag nog.
 
Topicstarter
Topicstarter
sentinelathome

sentinelathome

Forum Gebruiker
Berichten
208
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanmorgen maar weer mijn computer aangezet en kom tot de ontdekking dat ik nog steeds niet ben geupgraded. Ik ga zo maar eens een telefoontjuh plegen naar upc (spreek uit als u will see).

Overigens waar ik ook tegenaan loop is dat sommige mensen bij de helpdesk geen verstand van zaken hebben en dit helaas toch allemaal zelf willen oplossen. (wat de boel nog extra vertraagd).

Tevens heb ik nog steeds niet de beschikking over de betreffende extra email accounts.
 
S

senator

Hallo allen,ik heb een teryron modum,en ik heb gebeld 1 week geleden,of ik die plus pakket kon nemen,maar na een uur werkte die,en dat is een beste vooruitgang zeg,wat gaat dat snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan