• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello, nog steeds een zielige vertoning

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Aximan

Onderwerp: "Het leed dat Chello heet"
Datum: dinsdag 30 september 2003 16:49

Een waarschuwing.

Gisteren aangesloten door een monteur, basisinstallatie. Moden aangesloten en weg was ie. Moest wachten totdat er drie ledjes zouden gaan branden, na een uurtje. Dat gebeurde ook. Aangesloten op de PC middels bijgeleverde netwerk kabel. Software installeren onder XP hoeft niet.

Browser opstarten, inlog schern inloggen met inlognaam en password Gaat goed. Gegevens en abo worden weer gegeven.Volgende scherm modemnummer wordt gevraagd, ingetypt "Fout Probee opnieuw 0" en alleen kan ik terug. Helaas het blijft niet lukken het modemnummer wordt niet herkent.

Ook bij de helpdesk die ik inmiddels 5 a 6 keer gebeld heb is het modem nummer niet bekend. Op de doos staat een totaal vberkeerde postcode nl. "3072 -- --""ik woon op "3061-- ---"

29/8 na bovenstaande 3x gebeld, moet dan terugbellen voor 4rde keer. Medn weet het schijnbaar zelf ook niet "Verkeerde postcode meneer. Oh dat geeft niet hoor"
12:12 uur weer gebeld nog geen Internet, doorgeschakeld naar tweede helpdesk, schijnbaar met meer tezake kundigen mensen "Ja meneer. Wij hebben onze software gemigreeerd en morgen aan het end van de middag werkt het wel weer", niet dus want het is nu alweer 30 Sept. 16:31


30-9

Vanmorgen weer probefren, ja misschien is het wel opgelost. Nee nog niet., Weer bellen. De eerste:

11:55"Ja nee u bent wel aangesloten gisteren, maar u moet 24 uur wachten", ik ben niet eens in discussie met hem gegaan maar heb wel gelijk de telefoon eropgegooid.

12:00
Weer bellen in de hoop op iemandf anders met.................eh? eeen meer aannemelijke smoes?;-)
Juffrouw aan de lijn "Ja, dat kan verkeerde postcode dat modem hoort daar niet. Ik ga er gelijk achteraan en maak een melding u wordt gebeld voor een afspraak"

15:15 weer gebeld en intussen tot 3x toe een klachtenformulier online in gevuld "Ja, Oh ik zie dat de melding van vanmorgen 12.00 naar de verkeerde afdelinge gestuurd is. Ik maak nu met u een afspraak voor morgen tussen 12-6 uur komt iemand dat regelen min. het modem omruilen", afwachten dus.

Reaktie op het klachtenformulier "We gaan dat gelijk voor u regelen meneer. Kunt u ons ook het serienummer geven". Nou daartoe ben ik wel in staat. Ik stuur dat dus op Reactie "U kunt inloggen met inlognaam, en passwoord", blah, blah woof woof. Ze hadden dus schijnbaar het probleem niet begrepen want het ging dus over het modemnummer. Uit kwaadheid heb ik alle afdelingen maar dezelfde brief gestuurd.

Gelukkig heeft men een opzegtermijn tegenwoordig van 30 dagen na installatie Ik denk dat ik daarvan deze week nog gebruik ga maken want ik zal geen vriendjes worden met Chello. Men maakt de slechte naam alleen maar waar, op dit moment. Dan maar wachten totdat de oude adsl van m'n lijn af is en opnieuw aanvragen.

Op dat formulier staat dat je kunt opzeggen tot 30 dagen NA installatie (nog geen abo betaald dus) en je dan evt. tot 2 maanden abonnementsgeld terugkrijgt. Nou dat vind ik knap;-)
Of ik ben gek of zij weten niet wat ze schrijven. Nahja goed het zal wel aan mij liggen Inieder geval heb ik nog geen seconde op Internet gezeten via Chello. Signaal is er wel maar daar heb ik niet genoeg aan.Helllupppppppppppp, Waar ben ik aan begonnen???:-)

Tís maar dat je het weet.

Groeten,
Henk.

Van: "" <
Aan:
Onderwerp: Zo onduidelijk ben ik toch niet?:-)
Datum: dinsdag 30 september 2003 17:03

Een bloemlezing uit de antwoorden nav mij klacht ingevoerd met het feedback
formulier.

----- Original Message -----
From: <[email protected]>
To: <*************>
Sent: Tuesday, September 30, 2003 4:12 PM
Subject: Re: Internet - Storing


> Geachte heer H,
>
> Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.
>
> U geeft aan...
>
>
>
> Laatste berichtje!
>
> U schijnt niet te lezen wat ik schrijf.
> Het gaat niet om inlognaam en passwoord maar om het modem.
> Hier nogmaals mijn brief en dit is echt de laatste keer dan ik contact met
u opneem. Het volgende contact is ontbinding van het contarct op basis van
het in gebreke blijven van levering van het product.
>
> Lees u vooral het geheel nu eens goed door zodat duidelijk is wat het
probleem is. Nogmaals, en dat is de 7de keer dat ik deze vraag stel, Los het
op vandaag nog!
>
>
> Eerder verzonde brief:
>
>
> Rotterdam, 30 Sept. 2003
>
> Betreft:mijn Internet-aansluiting
> Klantnummer:******
>
> Ls.
>
> Gisteren om 9:15 ben ik aangesloten op het Internet helaas bij de aanmeldt
> procedure wordt het modemnummer niet herkent, na invoer van begruikersnaam
en paswoord.
> Ik heb daarvoor al 6 maal gebeld naar de helpdesk (0900-1580 a 10 cpm) van
chello en steeds
> krijg ik iets anders te horen, maar op gelost is er nog niets.
>
> Het gaat hier om een modem van Thomsom type TCM 390 met als modemnummer
> 009064A6C839 ook komt dat modem (Het S/N is 85023-315580914)
> bij de helpdesk niet in de computer voor.
> Op de doos van het modem staat ook een totaal verkeerde postcode tw.
> 3072XW ** en ik woon op 3061ED *** ik denk ook dat hier het probleem
> schuilt.
>
> De laatste keer dat ik belde, +/- 12:15 werdt mij verteld dat er een
melding voor
> een monteur zou worden gemaakt en dat ik daarover gebeld zou worden.
> Maar tussen gisteren en nu zijn er al meerdere dingen tegen mij verteld
> die niet bewaarheid zijn, en ook kan ik het internet niet op via jullie.
> En dat is toch wel de bedoeling.
>
> Ik wil nu gewoon zsm correct en snel aangesloten worden, anders zal ik
toch gebruik moeten
> maken van de 30 dagen opzeg-garantie.
> De keus is aan jullie.
>
> mvg,
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Geachte heer H,
>
> Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.
>
> U kunt met de volgende gegevens de installatiepagina doorlopen:
>
> Gebruikersnaam: pipo de clown
> Wachtwoord: ********
>
> Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
> zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (?
0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
>
> Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
>
> UPC Nederland
>
> -
>
> Hoi,
>
> Ik hoop dat dat dat vandaag gedaan wordt.
> Het S/N is 85023-315580914
>
> mvg,
> H
>
> ----- Original Message -----
> From: <[email protected]>
> To: <>
> Sent: Tuesday, September 30, 2003 2:44 PM
> Subject: Re: Internet - Technisch
>
>
> > Geachte heer H,
> >
> > Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
> hierop in.
> >
> > Op de modem staat ook een serienummer. Wij vragen u dit nummer aan ons
> door te geven zodat wij uw account kunnen activeren.
> >
> > Onze excuses voor het ongemak.
> >
> > Met vriendelijk groet,
> >
> > UPC Nederland
> >
> > ---------------------------------------
> >
> > Rotterdam, 30 Sept. 2003
> >
> > Betreft:mijn Internet-aansluiting
> > Klantnummer:******
> >
> > Ls.
> >
> > Gisteren om 9:15 ben ik aangesloten op het Internet helaas bij de
aanmeldt
> > procedure wordt het modemnummer niet herkent, na invoer van
begruikersnaam
> en paswoord.
> > Ik heb daarvoor al 6 maal gebeld naar de helpdesk (0900-1580 a 10 cpm)
van
> chello en steeds
> > krijg ik iets anders te horen, maar op gelost is er nog niets.
> >
> > Het gaat hier om een modem van Thomsom type TCM 390 met als modemnummer
> > 009064A6C839 ook komt dat modem bij de helpdesk niet in de computer
voor.
> > Op de doos van het modem staat ook een totaal verkeerde postcode tw.
> > 3072XW ** en ik woon op 3061ED *** ik denk ook dat hier het probleem
> > schuilt.
> >
> > De laatste keer dat ik belde, +/- 12:15 werdt mij verteld dat er een
> melding voor
> > een monteur zou worden gemaakt en dat ik daarover gebeld zou worden.
> > Maar tussen gisteren en nu zijn er al meerdere dingen tegen mij verteld
> > die niet bewaarheid zijn, en ook kan ik het internet niet op via jullie.
> > En dat is toch wel de bedoeling.
> >
> > Ik wil nu gewoon zsm correct en snel (vandaag nog) aangesloten worden,
> anders zal ik toch gebruik moeten
> > maken van de 30 dagen opzeg-garantie.
> > De keus is aan jullie.
> >
> > mvg,
> >
> >
> > eMail:
>
> We informeren u graag als volgt,
>
> Een nieuw kabelmodem is niet plaatsgebonden. Indien uw woning aangsloten
zit op het platform waar deze thomson modem werkzaam is zal voor de eerste
keer elke thomson modem zich aan moeten
> kunnen melden. Uw modem gegevens zoals die door u voor het laatst zijn
doorgegeven zijn nu in het systeem gezet en we gaan er vanuit dat u zich nu
aan moet kunnen melden.
>
> Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
> zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (?
0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
>
> Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
>
> UPC Nederland
>
> ---------------------------------------
> Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello
Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer
informatie over chello QuickFix vindt u onder het adres
> https://quickfix.chello.nl.



=edit=
privé-gegevens verwijderd
 
Aah , je hebt het beste en meest relaxe besluit al genomen..n.l. opzegging Chello.

Coax-internet is een mooie techniek , en kan idd veel vet sneller dan de maximum adsl aansluiting voor consumenten.

Echter... is het gewoon extreem-jammer dat een kut onderneming als UPC(cHELLo) die coax techniek zo belabberd heeft , dat men het gewoon niet vertrouwd.

Dit heeft niks met de coax techniek te maken , da's technisch gezien toppie , het heeft alles met dat boekhoudkantoor UPC genaamd temaken.

Want het enige wat provider UPC-cHELLo kan , is betalingen opsturen , (en meer niet). De betalingen zelf kloppen vaak niet, helpdesk=helldesk, internet=interniet, gewoon een kut bedrijf , jammer dat de politici er nog steeds niks aan doen , ach die amateurs in Den-Haag hebben het al druk met hun eigen imago.
En doen weinig tot helemaal niks op het gebied van concurrentie op de Coax kabel.

Dan maar ADSL...
 
Zo........klaar met zeuren...... >:(

Generaliseren is ook een vak, dat jij zo gefrustreerd bent over Chello..is duidelijk maar besef wel dat er ook zeer veel mensen tevreden zijn met Chello...het kutbedrijf, zoals jij dat noemt....

Succes bij Speedling en ik hoop voor jou dat je daar minder frustraties oploopt... ;D
 
Tony zei:
Zo........klaar met zeuren...... >:(

Generaliseren is ook een vak, dat jij zo gefrustreerd bent over Chello..is duidelijk maar besef wel dat er ook zeer veel mensen tevreden zijn met Chello...het kutbedrijf, zoals jij dat noemt....

Succes bij Speedling en ik hoop voor jou dat je daar minder frustraties oploopt... ;D

Tuurlijk zijn er mensen die tevreden zijn. Die weten niet beter :][
De praktijk heeft echter uitgewezen dat Chello gewoon een *** bedrijf is in administratieve zaken en die een uitstekende techniek heel verkeerd gebruikt.

Dag.
Henk.
 
Tony zei:
Zo........klaar met zeuren...... >:(

Generaliseren is ook een vak, dat jij zo gefrustreerd bent over Chello..is duidelijk maar besef wel dat er ook zeer veel mensen tevreden zijn met Chello...het kutbedrijf, zoals jij dat noemt....

Succes bij Speedling en ik hoop voor jou dat je daar minder frustraties oploopt... ;D

Ik vergat nog iets. Als je weer eens wilt meedoen aan een discussie, kom dan moet argumenten wat die miste ik wel in je antwoord ;D

Henk.
 
Welke argumenten bedoel je?? ik reageer alleen op hetgeen er gezegd wordt.

Jij zegt..die mensen weten niet beter.....waarop baseer je dat??? :][

Waar het mij omgaat is dat er erg snel geroepen wordt dat Chello een kutbedrijf is omdat iemand ervaring heeft met factuurperikelen....
Ze hebben 300.000 klanten en dan gaan er allicht dingen fout...

Er zijn genoeg andere bedrijven zoals KPN waarbij ook dingen fout gaan...is het dan ook een kutbedrijf???

Chello is technisch goed..ben daar tevreden mee al kan er veel meer mee gedaan worden als wat ze nu aanbieden. Ik ben al vanaf het allereerste begin..toen het nog Goldmine heette...kabelklant.

Maar dat gezeur van....rekeningen kloppen niet dus het is een kutbedrijf......daar word ik moe van....

Ik heb zelf de ervaring dat momenteel wel snel en goed op foute facturen gereageerd wordt.

Nou Henk kom maar met je argumenten....die heb ik bij jou ook gemist.. ;D
 
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Afgelopen vrijdag is bij mij de Chello Basis installatie gebeurd. Ik kom tot op nu nog steeds niet door hetzelfde helse schermpje van de modem gegevens registeren; "PROBEER OPNIEUW / 0" ...

Vrijdag gelijk gebeld naar Chello (4 keer), waarna ik mijn postcode in moest tikken en het ongelooflijk irritante verhaal van QuickFix moest aanhoren (ik weet 100% zeker dat het aan hun kant fout gaat, dus f*k op met je QuickFix verhaal) waarna ik wegens een teveel aan radeloze chello gebruikers automatisch van de lijn werd gegooid. Als dat niet beidehand is !?.

Heb chello in de afgelopen dagen 2 keer kunnen bereiken (wachttijden vielen op bepaalde momenten mee; 10/15 min). Het laatste wat ze mij te melden hadden is dat ze er druk mee bezig waren het probleem op te lossen.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat je (nieuwe) gebruikers een week op hun verbinding kan laten wachten. Laat ze desnoods een paar honderd modemserialnumbers handmatig invoeren terwijl het echte probleem wordt ge(quick?)fixed.

Hopende dat deze chello verbinding zoals ook weer andere mensen zeggen goed gaat werken en Aximan succesgewenst :)

grt, Sapjes
 
Ja Henk,

Begrijp je frustratie en kan ook wel begrijpen dat je hierdoor alles over een kam scheer, ook ik heb die problemen met de Helpdesk gehad en de emailformulieren, dan bedoel ik dus de antwoorden die je krijgt.

Dat er ook internet verbindingen zijn waar geen problemen zijn, moet ook gezegd worden en als een verbinding goed loopt, dan heeft iemand geen bemoeienissen met de Helpdesk en de administratie als er gewoon elke maand het benodigde bedrag word afgeschreven, dat het ook fout gaat, getuigd jou bevindingen en verhaal hierboven van jou.

Bijvoorbeeld, ik kan geen grotere email verzenden dan 3.6Mb. met outlook expres, wat vroeger wel ging, bellen, bellen en nog eens bellen, ach dat heeft geen zin, want die mensen die daar zitten, zitten daar alleen om de klappen op te vangen voor het hele bedrijf, dus weten zij veel, zijn volgens mij net van school geplukte á technische studenten, dus zonder kennis en inzicht,(uitzonderingen blijven altijd bestaan) die een A4tje zitten op te lezen.

Je komt niet verder, dus ook niet met die Formuliermeel, de antwoorden geven aan dat ze het totaal niet snappen wat je bedoel en wat je tot vervelens toe, uitleg, het heeft dus helemaal geen zin, dat klopt Henk, ben het helemaal met je eens.

Dat er idd ook vele mensen tevreden zijn met Sjello, is ook waar, dat jij dat noemt dat ze niet beter weten, klopt ook, alleen weten ze dat zelf niet en als je dat hun verteld, dan voelen zij zich aangevallen,.

Is liefde niet blind, Henk? weet je nog dat je Moeder je vroeger vaak heeft gewaarschuwd voor die ene meid, die niet zou deugen? ja je luisterde niet omdat je dacht dat het allemaal wel goed zou zijn, maar die andere Verschikkelijke Mooie Vrouw, die alles had en je toekomst helemaal zou kunnen veranderen, liet je zomaar voorbij lopen, omdat je het niet wist!! daarom vond je het maar gezeur van je Moeder en al die andere mensen, waar hadden ze allemaal over, zo ook "Sapjes" vroeg of laat komt men er wel achter.

Voor mij was Sjello een ISPer die een goede ISPer bART van de kabel Plu........, Rot op zei UPC opger.. van mijn kabeltje, wij hebben meer geld nodig, dus hup naar Sjello toe, toezeggingen van zowel bART en Sjello zelf in het begin, je Homepageruimte van 20Mb. bleef hetzelfde, jaja, tot dat het 1 Januari was geworden en kijk ineens hadden we nog 10Mb. over, klagen hielp niet, je staat in je recht en je hebt gelijk, maar nu nog je recht halen, dat is niet makkelijk, ik heb het maar zo gelaten.

Zelf moet ik zeggen dat mijn snelheid vrijwel constant is 180Kbyte met DAP dan wel, maar ik heb het nu toch ook wel gehad als je je ogen eens open doet.

Volgende maand zit ik bij DEMON 2048 Down en 1024 Upstream die Upstream is wel wat anders dan bij Sjello die geeft je maar 16Kbyte, moet je wel nog ook geluk hebben, want vaak haal je dat niet eens, dus je servertje draaien is een ramp, een MPEG van 200Kb. blijft voor een ander een zwart beeld, en het geld?? ach 5 Euries meer per maand.

Henk ik wens je echt! veel succes en voel met je mee, Sapjes, tegen jou wil ik zeggen, geloof je Moeder nu toch eens, ze heeft echt! gelijk en doe je ogen open, maar ja ik ken ook nog mensen die met een 486 zitten, weet je wat die zeggen?, ik ben er tevreden mee en heb geen problemen, alleen hebben die nog nooit die mooie vrouw gezien die voorbij loopt, bijvoorbeeld een P4 of AMD 3000+ ze zijn tevreden, ja Henk, ze weten het niet.

Hopen dat ze eens die raad van hun Moeder eens opvolgen, kwestie van tijd, alleen jammer dat we zoveel tijd verliezen in het leven op die manier ;D

De groeten maar weer ....................
 
Tony zei:
Welke argumenten bedoel je?? ik reageer alleen op hetgeen er gezegd wordt.

Jij zegt..die mensen weten niet beter.....waarop baseer je dat??? :][

Waar het mij omgaat is dat er erg snel geroepen wordt dat Chello een kutbedrijf is omdat iemand ervaring heeft met factuurperikelen....
Ze hebben 300.000 klanten en dan gaan er allicht dingen fout...

Er zijn genoeg andere bedrijven zoals KPN waarbij ook dingen fout gaan...is het dan ook een kutbedrijf???

Chello is technisch goed..ben daar tevreden mee al kan er veel meer mee gedaan worden als wat ze nu aanbieden. Ik ben al vanaf het allereerste begin..toen het nog Goldmine heette...kabelklant.

Maar dat gezeur van....rekeningen kloppen niet dus het is een kutbedrijf......daar word ik moe van....

Ik heb zelf de ervaring dat momenteel wel snel en goed op foute facturen gereageerd wordt.

Nou Henk kom maar met je argumenten....die heb ik bij jou ook gemist.. ;D

Mijn hele bericht staat vol met argumenten. Chello bewijst al jaren een slechte administratie erop na te houden. De helpdesk is kloten, ook heb ik dat nu zelf ervaren. Onkundigheid is troef. Als dat niet zo was had ik nu al via Chello op het internet gezeten.

Ik heb ze de kans gegeven te laten zien dat men ongelijk had door een abo af te sluiten. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven.

Als ik 6 tot 8x moet bellen met een helpdesk en ik ben dan nog niet op het internet mag je toch stellen dat onkundigheid troef is op die helpdesk?

Als men een melding maakt van een storing en men stuurt die naar een verkeerde afd. mag je toch aannemen dat onkundigheid troef is op die helpdesk?

Als me via het contactformulier schrijft dan men het serienummer van het modem nodig heeft om mij account te kunnen aktiveren en vervolgens met een antwoord komt over het oinloggen met de inlognaam en passwoord wat het probleem niets is, mag je toch aannemen dat men onkundig is?

Als men zegt dat het aan het migreren van de software ligt en ik de volgende dag wel online zal zijn, dan mag je toch aannemen dat onkundigheid troef is op die helpdesk?

Als de monteur zegt dat er drie ledjes moeten oplichten, ik daarna het modem via de kabel op de computer kan aansluiten, m'n browser opstarten en inloggen maar, mag je toch stellen dat die monteur het niet weet.

Als men vervolgens op de helpdesk zegt dat het 24 uur duurt voordat het account geaktiveert is, het is nu 48 uur geleden, mag je toch aannemen dat onkundigheid troef is.

Zoals kan ik met m'n argumentatie nog wel even doorgaan. Ga jij nu lekker internetten met je "geweldige" Chello, maar neem niet deel aan discussies waarbij je niet met met enige argumentatie komt alleen maar dat jij moe bent van het geklaag.

Hoe moe van die onkundigheid dacht je dat wij inmiddels al waren na al die jaren ellende met Chello? Ik ben ook moe van het soort figuren als jij die graag wat willen zeggen zonder dat ze dat onderbouwen, en die klagen over zaken die ze zelf helemaal niet ervaren hebbe(adsl)

Dat ik niet de enige ben bewijzen de andere twee replies op mijn bericht.

Ik ga nu wachten op die monteur die het modem komt omruilen. Ik moet nog zien of hij komt, en als hij komt moet ik ook nog zien of het werkt. Op dit moment geloof ik daar nog niets van.

En vwb ADSL heb je weleens via adsl gezeten? Nee? dan moet je niet daarover gaan zeuren want dat recht heb je dan nl. niet.

Jouw postieve ervaring is er een van de weinige!

Ga nu eerst ff lekker nadenken voordat je gaat antwoorden, Ok Rene? ;D

Henk.
 
Ja knul,

Ten eerste; leer schrijven. Je zinnen hangen zo los in elkaar dat niemand je kinderlijke taal serieus kan nemen.

Ten tweede; NIEMAND zit te wachten op zulke zinloze submits, dus alstublieft, doe wat zinnigs met je tijd.

Ten derde; ik begrijp je frustratie dat je Moeder zoveel haar heeft. Ook begrijp ik je frustratie dat jij waarschijnlijk haar genetische haargroei hebt geërft. Desondanks zou ik je willen adviseren je Moeder, ook als ze straks wat minder voor zichzelf kan zorgen, regelmatig bij te scheren.

kusjes,

Sapjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan