A
Aximan
Onderwerp: "Het leed dat Chello heet"
Datum: dinsdag 30 september 2003 16:49
Een waarschuwing.
Gisteren aangesloten door een monteur, basisinstallatie. Moden aangesloten en weg was ie. Moest wachten totdat er drie ledjes zouden gaan branden, na een uurtje. Dat gebeurde ook. Aangesloten op de PC middels bijgeleverde netwerk kabel. Software installeren onder XP hoeft niet.
Browser opstarten, inlog schern inloggen met inlognaam en password Gaat goed. Gegevens en abo worden weer gegeven.Volgende scherm modemnummer wordt gevraagd, ingetypt "Fout Probee opnieuw 0" en alleen kan ik terug. Helaas het blijft niet lukken het modemnummer wordt niet herkent.
Ook bij de helpdesk die ik inmiddels 5 a 6 keer gebeld heb is het modem nummer niet bekend. Op de doos staat een totaal vberkeerde postcode nl. "3072 -- --""ik woon op "3061-- ---"
29/8 na bovenstaande 3x gebeld, moet dan terugbellen voor 4rde keer. Medn weet het schijnbaar zelf ook niet "Verkeerde postcode meneer. Oh dat geeft niet hoor"
12:12 uur weer gebeld nog geen Internet, doorgeschakeld naar tweede helpdesk, schijnbaar met meer tezake kundigen mensen "Ja meneer. Wij hebben onze software gemigreeerd en morgen aan het end van de middag werkt het wel weer", niet dus want het is nu alweer 30 Sept. 16:31
30-9
Vanmorgen weer probefren, ja misschien is het wel opgelost. Nee nog niet., Weer bellen. De eerste:
11:55"Ja nee u bent wel aangesloten gisteren, maar u moet 24 uur wachten", ik ben niet eens in discussie met hem gegaan maar heb wel gelijk de telefoon eropgegooid.
12:00
Weer bellen in de hoop op iemandf anders met.................eh? eeen meer aannemelijke smoes?;-)
Juffrouw aan de lijn "Ja, dat kan verkeerde postcode dat modem hoort daar niet. Ik ga er gelijk achteraan en maak een melding u wordt gebeld voor een afspraak"
15:15 weer gebeld en intussen tot 3x toe een klachtenformulier online in gevuld "Ja, Oh ik zie dat de melding van vanmorgen 12.00 naar de verkeerde afdelinge gestuurd is. Ik maak nu met u een afspraak voor morgen tussen 12-6 uur komt iemand dat regelen min. het modem omruilen", afwachten dus.
Reaktie op het klachtenformulier "We gaan dat gelijk voor u regelen meneer. Kunt u ons ook het serienummer geven". Nou daartoe ben ik wel in staat. Ik stuur dat dus op Reactie "U kunt inloggen met inlognaam, en passwoord", blah, blah woof woof. Ze hadden dus schijnbaar het probleem niet begrepen want het ging dus over het modemnummer. Uit kwaadheid heb ik alle afdelingen maar dezelfde brief gestuurd.
Gelukkig heeft men een opzegtermijn tegenwoordig van 30 dagen na installatie Ik denk dat ik daarvan deze week nog gebruik ga maken want ik zal geen vriendjes worden met Chello. Men maakt de slechte naam alleen maar waar, op dit moment. Dan maar wachten totdat de oude adsl van m'n lijn af is en opnieuw aanvragen.
Op dat formulier staat dat je kunt opzeggen tot 30 dagen NA installatie (nog geen abo betaald dus) en je dan evt. tot 2 maanden abonnementsgeld terugkrijgt. Nou dat vind ik knap;-)
Of ik ben gek of zij weten niet wat ze schrijven. Nahja goed het zal wel aan mij liggen Inieder geval heb ik nog geen seconde op Internet gezeten via Chello. Signaal is er wel maar daar heb ik niet genoeg aan.Helllupppppppppppp, Waar ben ik aan begonnen
:-)
Tís maar dat je het weet.
Groeten,
Henk.
Van: "" <
Aan:
Onderwerp: Zo onduidelijk ben ik toch niet?:-)
Datum: dinsdag 30 september 2003 17:03
Een bloemlezing uit de antwoorden nav mij klacht ingevoerd met het feedback
formulier.
----- Original Message -----
From: <[email protected]>
To: <*************>
Sent: Tuesday, September 30, 2003 4:12 PM
Subject: Re: Internet - Storing
> Geachte heer H,
>
> Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.
>
> U geeft aan...
>
>
>
> Laatste berichtje!
>
> U schijnt niet te lezen wat ik schrijf.
> Het gaat niet om inlognaam en passwoord maar om het modem.
> Hier nogmaals mijn brief en dit is echt de laatste keer dan ik contact met
u opneem. Het volgende contact is ontbinding van het contarct op basis van
het in gebreke blijven van levering van het product.
>
> Lees u vooral het geheel nu eens goed door zodat duidelijk is wat het
probleem is. Nogmaals, en dat is de 7de keer dat ik deze vraag stel, Los het
op vandaag nog!
>
>
> Eerder verzonde brief:
>
>
> Rotterdam, 30 Sept. 2003
>
> Betreft:mijn Internet-aansluiting
> Klantnummer:******
>
> Ls.
>
> Gisteren om 9:15 ben ik aangesloten op het Internet helaas bij de aanmeldt
> procedure wordt het modemnummer niet herkent, na invoer van begruikersnaam
en paswoord.
> Ik heb daarvoor al 6 maal gebeld naar de helpdesk (0900-1580 a 10 cpm) van
chello en steeds
> krijg ik iets anders te horen, maar op gelost is er nog niets.
>
> Het gaat hier om een modem van Thomsom type TCM 390 met als modemnummer
> 009064A6C839 ook komt dat modem (Het S/N is 85023-315580914)
> bij de helpdesk niet in de computer voor.
> Op de doos van het modem staat ook een totaal verkeerde postcode tw.
> 3072XW ** en ik woon op 3061ED *** ik denk ook dat hier het probleem
> schuilt.
>
> De laatste keer dat ik belde, +/- 12:15 werdt mij verteld dat er een
melding voor
> een monteur zou worden gemaakt en dat ik daarover gebeld zou worden.
> Maar tussen gisteren en nu zijn er al meerdere dingen tegen mij verteld
> die niet bewaarheid zijn, en ook kan ik het internet niet op via jullie.
> En dat is toch wel de bedoeling.
>
> Ik wil nu gewoon zsm correct en snel aangesloten worden, anders zal ik
toch gebruik moeten
> maken van de 30 dagen opzeg-garantie.
> De keus is aan jullie.
>
> mvg,
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Geachte heer H,
>
> Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.
>
> U kunt met de volgende gegevens de installatiepagina doorlopen:
>
> Gebruikersnaam: pipo de clown
> Wachtwoord: ********
>
> Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
> zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (?
0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
>
> Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
>
> UPC Nederland
>
> -
>
> Hoi,
>
> Ik hoop dat dat dat vandaag gedaan wordt.
> Het S/N is 85023-315580914
>
> mvg,
> H
>
> ----- Original Message -----
> From: <[email protected]>
> To: <>
> Sent: Tuesday, September 30, 2003 2:44 PM
> Subject: Re: Internet - Technisch
>
>
> > Geachte heer H,
> >
> > Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
> hierop in.
> >
> > Op de modem staat ook een serienummer. Wij vragen u dit nummer aan ons
> door te geven zodat wij uw account kunnen activeren.
> >
> > Onze excuses voor het ongemak.
> >
> > Met vriendelijk groet,
> >
> > UPC Nederland
> >
> > ---------------------------------------
> >
> > Rotterdam, 30 Sept. 2003
> >
> > Betreft:mijn Internet-aansluiting
> > Klantnummer:******
> >
> > Ls.
> >
> > Gisteren om 9:15 ben ik aangesloten op het Internet helaas bij de
aanmeldt
> > procedure wordt het modemnummer niet herkent, na invoer van
begruikersnaam
> en paswoord.
> > Ik heb daarvoor al 6 maal gebeld naar de helpdesk (0900-1580 a 10 cpm)
van
> chello en steeds
> > krijg ik iets anders te horen, maar op gelost is er nog niets.
> >
> > Het gaat hier om een modem van Thomsom type TCM 390 met als modemnummer
> > 009064A6C839 ook komt dat modem bij de helpdesk niet in de computer
voor.
> > Op de doos van het modem staat ook een totaal verkeerde postcode tw.
> > 3072XW ** en ik woon op 3061ED *** ik denk ook dat hier het probleem
> > schuilt.
> >
> > De laatste keer dat ik belde, +/- 12:15 werdt mij verteld dat er een
> melding voor
> > een monteur zou worden gemaakt en dat ik daarover gebeld zou worden.
> > Maar tussen gisteren en nu zijn er al meerdere dingen tegen mij verteld
> > die niet bewaarheid zijn, en ook kan ik het internet niet op via jullie.
> > En dat is toch wel de bedoeling.
> >
> > Ik wil nu gewoon zsm correct en snel (vandaag nog) aangesloten worden,
> anders zal ik toch gebruik moeten
> > maken van de 30 dagen opzeg-garantie.
> > De keus is aan jullie.
> >
> > mvg,
> >
> >
> > eMail:
>
> We informeren u graag als volgt,
>
> Een nieuw kabelmodem is niet plaatsgebonden. Indien uw woning aangsloten
zit op het platform waar deze thomson modem werkzaam is zal voor de eerste
keer elke thomson modem zich aan moeten
> kunnen melden. Uw modem gegevens zoals die door u voor het laatst zijn
doorgegeven zijn nu in het systeem gezet en we gaan er vanuit dat u zich nu
aan moet kunnen melden.
>
> Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
> zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (?
0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
>
> Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
>
> UPC Nederland
>
> ---------------------------------------
> Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello
Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer
informatie over chello QuickFix vindt u onder het adres
> https://quickfix.chello.nl.
=edit=
privé-gegevens verwijderd
Datum: dinsdag 30 september 2003 16:49
Een waarschuwing.
Gisteren aangesloten door een monteur, basisinstallatie. Moden aangesloten en weg was ie. Moest wachten totdat er drie ledjes zouden gaan branden, na een uurtje. Dat gebeurde ook. Aangesloten op de PC middels bijgeleverde netwerk kabel. Software installeren onder XP hoeft niet.
Browser opstarten, inlog schern inloggen met inlognaam en password Gaat goed. Gegevens en abo worden weer gegeven.Volgende scherm modemnummer wordt gevraagd, ingetypt "Fout Probee opnieuw 0" en alleen kan ik terug. Helaas het blijft niet lukken het modemnummer wordt niet herkent.
Ook bij de helpdesk die ik inmiddels 5 a 6 keer gebeld heb is het modem nummer niet bekend. Op de doos staat een totaal vberkeerde postcode nl. "3072 -- --""ik woon op "3061-- ---"
29/8 na bovenstaande 3x gebeld, moet dan terugbellen voor 4rde keer. Medn weet het schijnbaar zelf ook niet "Verkeerde postcode meneer. Oh dat geeft niet hoor"
12:12 uur weer gebeld nog geen Internet, doorgeschakeld naar tweede helpdesk, schijnbaar met meer tezake kundigen mensen "Ja meneer. Wij hebben onze software gemigreeerd en morgen aan het end van de middag werkt het wel weer", niet dus want het is nu alweer 30 Sept. 16:31
30-9
Vanmorgen weer probefren, ja misschien is het wel opgelost. Nee nog niet., Weer bellen. De eerste:
11:55"Ja nee u bent wel aangesloten gisteren, maar u moet 24 uur wachten", ik ben niet eens in discussie met hem gegaan maar heb wel gelijk de telefoon eropgegooid.
12:00
Weer bellen in de hoop op iemandf anders met.................eh? eeen meer aannemelijke smoes?;-)
Juffrouw aan de lijn "Ja, dat kan verkeerde postcode dat modem hoort daar niet. Ik ga er gelijk achteraan en maak een melding u wordt gebeld voor een afspraak"
15:15 weer gebeld en intussen tot 3x toe een klachtenformulier online in gevuld "Ja, Oh ik zie dat de melding van vanmorgen 12.00 naar de verkeerde afdelinge gestuurd is. Ik maak nu met u een afspraak voor morgen tussen 12-6 uur komt iemand dat regelen min. het modem omruilen", afwachten dus.
Reaktie op het klachtenformulier "We gaan dat gelijk voor u regelen meneer. Kunt u ons ook het serienummer geven". Nou daartoe ben ik wel in staat. Ik stuur dat dus op Reactie "U kunt inloggen met inlognaam, en passwoord", blah, blah woof woof. Ze hadden dus schijnbaar het probleem niet begrepen want het ging dus over het modemnummer. Uit kwaadheid heb ik alle afdelingen maar dezelfde brief gestuurd.
Gelukkig heeft men een opzegtermijn tegenwoordig van 30 dagen na installatie Ik denk dat ik daarvan deze week nog gebruik ga maken want ik zal geen vriendjes worden met Chello. Men maakt de slechte naam alleen maar waar, op dit moment. Dan maar wachten totdat de oude adsl van m'n lijn af is en opnieuw aanvragen.
Op dat formulier staat dat je kunt opzeggen tot 30 dagen NA installatie (nog geen abo betaald dus) en je dan evt. tot 2 maanden abonnementsgeld terugkrijgt. Nou dat vind ik knap;-)
Of ik ben gek of zij weten niet wat ze schrijven. Nahja goed het zal wel aan mij liggen Inieder geval heb ik nog geen seconde op Internet gezeten via Chello. Signaal is er wel maar daar heb ik niet genoeg aan.Helllupppppppppppp, Waar ben ik aan begonnen

Tís maar dat je het weet.
Groeten,
Henk.
Van: "" <
Aan:
Onderwerp: Zo onduidelijk ben ik toch niet?:-)
Datum: dinsdag 30 september 2003 17:03
Een bloemlezing uit de antwoorden nav mij klacht ingevoerd met het feedback
formulier.
----- Original Message -----
From: <[email protected]>
To: <*************>
Sent: Tuesday, September 30, 2003 4:12 PM
Subject: Re: Internet - Storing
> Geachte heer H,
>
> Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.
>
> U geeft aan...
>
>
>
> Laatste berichtje!
>
> U schijnt niet te lezen wat ik schrijf.
> Het gaat niet om inlognaam en passwoord maar om het modem.
> Hier nogmaals mijn brief en dit is echt de laatste keer dan ik contact met
u opneem. Het volgende contact is ontbinding van het contarct op basis van
het in gebreke blijven van levering van het product.
>
> Lees u vooral het geheel nu eens goed door zodat duidelijk is wat het
probleem is. Nogmaals, en dat is de 7de keer dat ik deze vraag stel, Los het
op vandaag nog!
>
>
> Eerder verzonde brief:
>
>
> Rotterdam, 30 Sept. 2003
>
> Betreft:mijn Internet-aansluiting
> Klantnummer:******
>
> Ls.
>
> Gisteren om 9:15 ben ik aangesloten op het Internet helaas bij de aanmeldt
> procedure wordt het modemnummer niet herkent, na invoer van begruikersnaam
en paswoord.
> Ik heb daarvoor al 6 maal gebeld naar de helpdesk (0900-1580 a 10 cpm) van
chello en steeds
> krijg ik iets anders te horen, maar op gelost is er nog niets.
>
> Het gaat hier om een modem van Thomsom type TCM 390 met als modemnummer
> 009064A6C839 ook komt dat modem (Het S/N is 85023-315580914)
> bij de helpdesk niet in de computer voor.
> Op de doos van het modem staat ook een totaal verkeerde postcode tw.
> 3072XW ** en ik woon op 3061ED *** ik denk ook dat hier het probleem
> schuilt.
>
> De laatste keer dat ik belde, +/- 12:15 werdt mij verteld dat er een
melding voor
> een monteur zou worden gemaakt en dat ik daarover gebeld zou worden.
> Maar tussen gisteren en nu zijn er al meerdere dingen tegen mij verteld
> die niet bewaarheid zijn, en ook kan ik het internet niet op via jullie.
> En dat is toch wel de bedoeling.
>
> Ik wil nu gewoon zsm correct en snel aangesloten worden, anders zal ik
toch gebruik moeten
> maken van de 30 dagen opzeg-garantie.
> De keus is aan jullie.
>
> mvg,
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Geachte heer H,
>
> Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
hierop in.
>
> U kunt met de volgende gegevens de installatiepagina doorlopen:
>
> Gebruikersnaam: pipo de clown
> Wachtwoord: ********
>
> Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
> zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (?
0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
>
> Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
>
> UPC Nederland
>
> -
>
> Hoi,
>
> Ik hoop dat dat dat vandaag gedaan wordt.
> Het S/N is 85023-315580914
>
> mvg,
> H
>
> ----- Original Message -----
> From: <[email protected]>
> To: <>
> Sent: Tuesday, September 30, 2003 2:44 PM
> Subject: Re: Internet - Technisch
>
>
> > Geachte heer H,
> >
> > Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Graag gaan wij
> hierop in.
> >
> > Op de modem staat ook een serienummer. Wij vragen u dit nummer aan ons
> door te geven zodat wij uw account kunnen activeren.
> >
> > Onze excuses voor het ongemak.
> >
> > Met vriendelijk groet,
> >
> > UPC Nederland
> >
> > ---------------------------------------
> >
> > Rotterdam, 30 Sept. 2003
> >
> > Betreft:mijn Internet-aansluiting
> > Klantnummer:******
> >
> > Ls.
> >
> > Gisteren om 9:15 ben ik aangesloten op het Internet helaas bij de
aanmeldt
> > procedure wordt het modemnummer niet herkent, na invoer van
begruikersnaam
> en paswoord.
> > Ik heb daarvoor al 6 maal gebeld naar de helpdesk (0900-1580 a 10 cpm)
van
> chello en steeds
> > krijg ik iets anders te horen, maar op gelost is er nog niets.
> >
> > Het gaat hier om een modem van Thomsom type TCM 390 met als modemnummer
> > 009064A6C839 ook komt dat modem bij de helpdesk niet in de computer
voor.
> > Op de doos van het modem staat ook een totaal verkeerde postcode tw.
> > 3072XW ** en ik woon op 3061ED *** ik denk ook dat hier het probleem
> > schuilt.
> >
> > De laatste keer dat ik belde, +/- 12:15 werdt mij verteld dat er een
> melding voor
> > een monteur zou worden gemaakt en dat ik daarover gebeld zou worden.
> > Maar tussen gisteren en nu zijn er al meerdere dingen tegen mij verteld
> > die niet bewaarheid zijn, en ook kan ik het internet niet op via jullie.
> > En dat is toch wel de bedoeling.
> >
> > Ik wil nu gewoon zsm correct en snel (vandaag nog) aangesloten worden,
> anders zal ik toch gebruik moeten
> > maken van de 30 dagen opzeg-garantie.
> > De keus is aan jullie.
> >
> > mvg,
> >
> >
> > eMail:
>
> We informeren u graag als volgt,
>
> Een nieuw kabelmodem is niet plaatsgebonden. Indien uw woning aangsloten
zit op het platform waar deze thomson modem werkzaam is zal voor de eerste
keer elke thomson modem zich aan moeten
> kunnen melden. Uw modem gegevens zoals die door u voor het laatst zijn
doorgegeven zijn nu in het systeem gezet en we gaan er vanuit dat u zich nu
aan moet kunnen melden.
>
> Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen. Onze
afdeling Customer Service is te bereiken op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur
(voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag en
> zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (?
0,10 per minuut). Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
>
> Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijk groet,
>
> UPC Nederland
>
> ---------------------------------------
> Voor een snellere analyse en oplossing bij problemen met de chello
Service, adviseren wij u gebruik te maken van chello QuickFix. Meer
informatie over chello QuickFix vindt u onder het adres
> https://quickfix.chello.nl.
=edit=
privé-gegevens verwijderd