Chello nieuwsbrief van november

Johnny54

Moderator
Berichten
19.347
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Uit de Chello nieuwsbrief van november.
November 2003, er woedt een heuse 'supermarktoorlog' in ons land. Nu de economie een beetje kwakkelt, doen bedrijven alles voor de consument. In de wereld van snel internet zie je dat ook. Je hoeft geen krant open te slaan of je vindt wel weer een aanbieding. Maar maak je geen zorgen, bij chello zit je nog altijd het beste. Vergelijk vooral alle aanbiedingen, lees de kleine letters, pak desnoods je rekenmachine erbij, en je kan maar tot één conclusie komen: chello biedt verreweg de meeste snelheid voor je geld! Tel daarbij op het gemak, de veiligheid en alle extra gratis diensten, en je weet dat je goed zit. Zeker als je al het goede nieuws in deze nieuwsbrief leest!

Ze voelen dus nattigheid.
Als je tussen de regels doorleest is het duidelijk dat ze klanten aan het verliezen zijn of zijn er minstens bang voor dat dat gebeurt.

Ipv meer snelheid en/of lagere kosten proberen ze ons bij hun te houden met die "extra gratis diensten".
Dit is zo'n amerikaanse manier van reclame / aanprijzen, zoals je die overdag altijd op tv ziet. Je bied niet een goed product voor een goede prijs, maar vraagt teveel en smijt er dan allerlei gratis rommel bij om de prijs laag te laten lijken.
Al die flauwekul en reclame op hun portaalsite heb ik niet nodig.
Ik wil gewoon:
- een goede internetverbinding (up & down) die ik in huis mag delen
- geen achterhaalde restricties over het gebruik van de verbinding
- goed werkende emailserver
- goed werkende nieuwsserver
- een normale prijs
 
Ik denk ook wel dat er wat gaat gebeuren met de snelheden van classic en plus....
Ligth en classic hebben de zelfde upload snelheid met een prijsverschil van maar liefst 17 euro. >:(

De plus zal wel in de hogere snelheden komen voor de zware gebruikers.
Als je ziet van dat voetbal....snelheid die er nu is krijg je echt geen goed beeld.....niet om aan te zien.....of een schermpje van 5 bij 5...maar fullscreen...17 inch..... :<>waardeloos beeld.
Omhoog met die snelheid dan......anders kunnen ze dat niet waarmaken.....genieten van het voetbal... ;D

Maar de basis...een betrouwbare mailserver bv. .....zelfs dat krijgen ze nu niet voor elkaar.
Communicatie is ook zo'n hot item.....kunnen ze ook nog steeds niet....

Nattigheid voelen ze zeker en tis maar afwachten wat ze gaan doen....
 
Moet zeggen als het slecht is het slecht maar:

de download mag inderdaad 2x zo snel worden.

Maar over het beeld van bijvoorbeeld Fifa voetbal is goed.
Zoals je bij omroep.nl naar herhalingen kijkt perfect beeld
loopt lekker door etc etc.

nadeel is wel dat soms de chello real player vastloopt.
Maar verder echt goed verbinding, maar kan altijd sneller.
 
Ik ben het 100% met Johnny54 eens.
Geen geouwehoer maar daadwerkelijk iets zoals snelheid en inet delen
 
Johnny54 zei:
Dit is zo'n amerikaanse manier van reclame / aanprijzen, zoals je die overdag altijd op tv ziet. Je bied niet een goed product voor een goede prijs, maar vraagt teveel en smijt er dan allerlei gratis rommel bij om de prijs laag te laten lijken.
Al die flauwekul en reclame op hun portaalsite heb ik niet nodig.
Euhm voor jou speciaal UPC= amerikaans

Ik wil gewoon:
- een goede internetverbinding (up & down) die ik in huis mag delen

neem chello plus :)
dan mag je dat allemaal + dat je internet snelheid 3 mb down is :)
 
Dat UPC amerikaans is wist ik.
UPC is niet het eerste amerikaanse bedrijf dat niet of te laat beseft dat de mentaliteit van de europianen anders is als die van de amerikanen.

Met Chello+, mag ik inderdaad meer, maar nog steeds niet zoveel als bij sommige adsl providers. Oa geen begrenzing op 3 pc's.
Die 3 Mbit/s haal je dus praktisch nooit, net zomin als de 1,5 Mbit/s bij classic. In vergelijk: mijn kameraad heeft @Home (2,5 Mbit/s = ± 320kB/s) en haald praktisch altijd snelheden tussen 350 en 450 kB/s. Dus niet minder, maar meer als er verkocht wordt. Daar kan Chello een voorbeeld aan nemen.

Verder had ik het over een redelijke prijs.


Voor alle duidelijkheid. Ik heb nu een jaar chello classic en nog geen problemen gehad. Ik ben dus niet echt ontevreden, maar verwacht wel dat chello met de markt omtwikkelingen meegaat. Zoniet kijk ik uit naar een andere provider.
 
Terug
Bovenaan