• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello niet nakomen contract deel zoveel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NTT
  • Startdatum Startdatum
N

NTT

Ik heb een email naar Chello gestuurd om te vragen waarom wij in postcodegebied 5301 (Zaltbommel) slechts een kleine 25 kb/s upload snelheid hebben, en na de laatste verhoging dit ongewijzigd is. Zie hieronder het antwoord van UPC/Chellol;

Informeren wij u graag als volgt:

Alleen nieuwe modems werken optimaal met de nieuwe snelheid van chello. Helaas
is het niet mogelijk in uw woonplaats om het modem om te wisselen.


Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Wat moet ik hier nu mee? Ik neem aan dat ik in principe ook niet meer verplicht ben het volledige abbonements bedrag te betalen. Ze weigeren nieuwe modems te plaatsen, en verkopen een bepaalt product zonder deze te leveren, niet omdat het netwerk te vol/druk is maar omdat ze weigeren te investeren in dunbevolkte gebieden neem ik aan.
Heeft Chello niet een leverplicht voor iets dat minstens in de buurt van 1024 upload speed komt?
Kan ik hiermee naar de consumentenbond?

Ps. wij gebruiken hier nog steeds de Com21 modems.
 
In het contract staat ook dat ze niet *garanderen* dat je de beloofde snelheid krijgt :(
Tenzij je nog maar pas gevangen genomen bent door chello is die 25KB sneller dan war je oorsprongkelijk voor getekent hebt (16KB)

Waardeloos antwoord overigens...
 
nee maar als je snel bent kun je nog wel onder je contract uit. De snelheden zijn omhoog gegaan. Dit is een wijziging in het contract. Je hebt dan een bepaalde tijd om je contract te ontbinden omdat je het niet eens bent met de nieuwe snelheid. Je stuurd gewoon een aangtekende brief dat je geen hogere snelheid wilt en dat dit geleverd wordt dus dat je onder je contract uit wilt. Er staat nergens dat als er een contract wijziging in het "voordeel" van de klant is dat je dit niet mag doen.
 
little_peet zei:
nee maar als je snel bent kun je nog wel onder je contract uit. De snelheden zijn omhoog gegaan. Dit is een wijziging in het contract. Je hebt dan een bepaalde tijd om je contract te ontbinden omdat je het niet eens bent met de nieuwe snelheid. Je stuurd gewoon een aangtekende brief dat je geen hogere snelheid wilt en dat dit geleverd wordt dus dat je onder je contract uit wilt. Er staat nergens dat als er een contract wijziging in het "voordeel" van de klant is dat je dit niet mag doen.

Hahaha, grapjas.

Denk nou eerst eens even logisch na.
Als UPC een nadelige wijziging doorvoert voor alle klanten is dit contractbreuk en dan mag je inderdaad kosteloos ontbinden. Echter, als het een wijziging is die in het voordeel werkt van de tegenpartij (in dit geval de consument) dan is er niks aan de hand en kan je ook niet spreken over contractbreuk.

UPC zal dus zeker niet meewerken aan deze kosteloze opzegging, wat je dan kan doen is naar de kantonrechter stappen. Maar deze zal naar de redelijkheid van het geschil kijken. En ziet dat dit dus niet redelijk is en UPC zal 100% zeker winnen.
 
little_peet zei:
artikel 22.2 spreekt niet van nadelig of voordelig alleen maar over een wijziging.

Omdat in redelijkheid verwacht mag worden dat het hier natuurlijk alleen over nadelige wijzigingen gaat. Denk je nou serieus dat UPC hier in toe zal stemmen? Nee. En wat ga je doen als dat zo inderdaad blijkt te zijn (wat ik je kan garanderen)? Naar de kantonrechter? En wat denk je dat die zegt? Ik denk niet dat die veel gaat zeggen dan maar je heel erg hard gaat uitlachen.
 
Snelheids verhoging kan ook negatief uitpakken. Bijvoorbeeld dat je na 2 dagen al gecapped wordt inplaats van naar 10. Het enige is dat upc een heleboel meer centjes heeft en het een stuk langer in het gerecht kan volhouden.

Maar in middels gaan we een beetje heel ver off topic.daarom weer even ontopic.

Ik denk dat als je chello een goede brief schrijft en vraagt of in dit geval 10% van de upload ook onder de regeling van het garantie plan valt. aangezien het de gehele hub. is er mischien best iets van korting te regelen. Download is al wel opgenomen in het garantie plan. ik vind het niet meer dan logish dat voor upload dit ook moet gelden.
 
Veel meer kans heb je als de prijs omhoog gaat.
Of als de voorwaarden wijzigen.
En wijzigen is voldoende.
Als Chello Classic naar 20mbit/20mbit gaat voor 5 euro extra is dat mooi zou je zeggen.
Niet voor iedereen. Als prijs geen rol zou spelen heeft iedereen chello Plus.
 
little_peet zei:
Snelheids verhoging kan ook negatief uitpakken. Bijvoorbeeld dat je na 2 dagen al gecapped wordt inplaats van naar 10. Het enige is dat upc een heleboel meer centjes heeft en het een stuk langer in het gerecht kan volhouden.

Bedrijven gaan meestal deze rechtzaken niet aan vanwege de kosten die eraan verbonden zijn..
Je lijdt meestal verlies van beide kanten in zon rechtzaak.. Daarom is het altijd zo handig om ermee
te dreigen naar bedrijven toe.. en het werkt meestal ;)
 
Kan wel zien dat jullie weinig juridische kennis hebben.
Laten we er maar over ophouden. Als je het op de harde manier wilt leren dan moet dat maar :D.
 
Terug
Bovenaan