• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello is zo slecht nog niet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Blitser
  • Startdatum Startdatum
B

Blitser

Vanmiddag even bij een kennis met Zonnet geweest: hij had problemen met uploaden naar zijn website.

Dus ff gebeld: Na 10 minuten kon de helpdeskmedewerker het probleem niet oplossen maar hij zou doorverbinden met andere collega's.
Dus 5 minuten gewacht en daar was ie weer: "
Sorry de andere medewerkers zijn te druk: wilt u op een ander tijdstip nogeens bellen?"

Vraag: wat zijn de gesprekskosten voor de helpdesk-lijn?
Antwoord: 70 cent per minuut !

Vraag: vind u dat niet een beetje duur, heb al bijna 12 euro verbeld en nog geen oplossing voor het probleem. ? ik vind het ladenlichterij.

Antwoord Zonnetmedewerker: "Dat is het ook maar daar kan ik ook niets aan doen" !
_________________________________________________________ Dus stel dat men bij Zonnet je probleem in een half uur oplost, dan ben je 21 euro aan gesprekskosten kwijt   :o
 
Dat is het ook. Je meldt een probleem (wat dan bij de provider zou moeten zijn) en dan moet je er nog voor betalen ook. Eigenlijk hoort het bij de service die een provider biedt. Moet je voorstellen dat je een probleem meldt bij de garage. "Ja meneer, voor het ontvangen van de klacht betaalt u alvast € 21,-" of je koopt een artikel dat bij thuiskomst defect blijkt te zijn en de klantenservice meldt "Ja meneer, we kunnen u wel helpen als u eerst € 21,- betaalt". Een zotte vertoning en de wereld op zijn kop. Volgens mij betalen we genoeg aan onze isp's en die kunnen daarvoor best wat service verlenen.

Helaas is de praktijk anders.
 
ik heb eens 35 euro aan chello HD moeten verbellen.. omdat hun een fout hadden gemaakt...
en je krijgt het geld niet eens terug he.. tssssssssss
 
Op zich is de service van chello heel snel......... Wanneer je meer geld bij hun gaat besteden. :-\
Laastst belde ik om mijn abbo te upgraden van easy naar light. Hat direct iemand aan de lijn, had na het noemen van mijn naam de gegevens erbij, en binnen een uur had ik de snelheid van chello light (en was ik niet meer gecapt (limiet 500, zat op 3,5gig ::) ).

Ook een keer meegemaakt dat de verbinding steeds uitviel (met zo'n com21 ding ui classic periode). Gingen ze firmware checken, geen problemen kunnen vinden. Na 10 eurie belkosten maar gezegd dat ik het even aan moest zien of het probleem blijft.
Nog een keer gebeld. Een gozer adviseert me een nieuwe utp kabel te kopen (a 10 meter). Ik zeg, de communicatie tussen pc en die decoder loopt wel, het probleem ligt elders. Na lange discussie is er niets gebeurt, weer 12 eurie lichter.
Toen begon het bij mij een beetje te stomen. Aangegeven dat er nu iets aan gedaan moest worden, anders zou ik mijn abbo opzeggen. Binnen een paar dagen was er een nieuwe decoder (thomson) en het probleem was opgelost.

Moraal van het verhaal. Levert het geld op, of kunnen ze inkomstenverlies beperken, dan is de service perfect.
Daarbuiten..... :(
 
Je kan natuurlijk altijd een brief sturen waarin je je verhaal uitlegt dat je zoveel eurie verbelt hebt aan hun klantenservice. En dat je dat dus in gaat houden op de volgende rekening. Heeft een kennis van me gedaan, nooit iets over gehoord van nee mag niet en $#@&(%$#*%# ofzo. (is nu drie jaar geleden, was overigens voor TV ontvangst, was een aansluiting niet goed aan chello kant)
 
ik heb een brief gestuurd met de uitleg dat ik 35 euro heb verbeld aan een probleem wat niet door mijzelf kwam maar je krijg echt niks terug hoor! je krijgt alleen maar soms geld terug als je echt geen internetverbinding hebt... en dan moet dat ook een paar dagen zijn..
 
Ik ben en tijdje geleden van klassik naar light gegaan met heel veel problemen. Tot 2 keer toe was mijn homepage door hun gedelete >:( Hadden ze ff geen erg in ::). Ik de helpdesk 2x gebeld [was heel snel aan de beurt en ik zei dat ik het gesprek superkort wilde houden omdat het hun schuld was] en kreeg gelijk waarschijnlijk de goede persoon aan de telefoon. Na een kort gesprek, heb ik gezegd dat ze het uit moesten zoeken en MIJ terug moesten bellen.
En ja hoor ze belden terug en boden hun verontschuldiging aan en ik kreeg een maand gratis internettten cadeau :P ;D

Ik ben natuurlijk nog niet 100% tevreden maar dit was toch wel weer redelijk van ze ;)
 
marilyn zei:
Ik ben en tijdje geleden van klassik naar light gegaan met heel veel problemen. Tot 2 keer toe was mijn homepage door hun gedelete >:( Hadden ze ff geen erg in ::). Ik de helpdesk 2x gebeld [was heel snel aan de beurt en ik zei dat ik het gesprek superkort wilde houden omdat het hun schuld was] en kreeg gelijk waarschijnlijk de goede persoon aan de telefoon. Na een kort gesprek, heb ik gezegd dat ze het uit moesten zoeken en MIJ terug moesten bellen.
En ja hoor ze belden terug en boden hun verontschuldiging aan en ik kreeg een maand gratis internettten cadeau :P ;D

Ik ben natuurlijk nog niet 100% tevreden maar dit was toch wel weer redelijk van ze ;)

Dat is absoluut waar als je gelijk de goede persoon aan de lijn krijgt is het 'probleem' vaak snel opgelost!
 
Het klopt wat je zegt: Chello is zo slecht nog niet. Maar wel begrijpen dat ze zo slecht nog niet is voor zichzelf. Wist je dat Chello zo'n organisatorisch en bedrijfsmatig wangedrocht is dat ze niet eens failliet kan gaan. De exessieve expansiedrift is een tikje getemperd omdat ze geen nieuwe leningen meer losgepeuterd krijgen. Ze krijgen uitstel van betaling, omdat Nederland een kabel moet hebben, we moeten nu eenmaal TV aangeleverd krijgen, dat is bij de wet geregeld en gaat Chello failliet dan moet er maar een bedrijf de miljardenschuld op zich nemen. Daar trapt geen enkel buitenlands bedrijf in. Het is een frankenstein-monster zonder waarde dat de klanten zonder respect benadert en zonder fatsoen abonnementen aanbiedt waar één jaar opzegtermein aan vast zit. De raad van bestuur speelt een spelletje met ons, ze spelen SimCity en wij zijn de poppetjes. Ze knijpen ons zo ver uit dat we nog net niet massaal weglopen en als er een paar weglopen, dan is dat allemaal prima berekend en uitgeplozen, netto levert het nog steeds het meest op. Alleen de ADSL-concurrentie is een serieuze bedreiging van hun spelletje. Gaat hun snelheid omhoog en gaan zij zonder FUP of AUP adverteren, ja dan zit Chello met een probleem... Ik hoop van harte dat de ADSL leveranciers dit zullen zien: Adverteer met een slogan: Geen downloadlimiet op ADSL. Moet je eens kijken hoe snel Chello er dan ook aan moet...
 
Terug
Bovenaan