• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello IMAP

  • Onderwerp starter Onderwerp starter EvtK
  • Startdatum Startdatum
E

EvtK

Halloah,

Ik maak zelf bijzonder graag gebruik van het IMAP protocol. Nu stoor ik mij al geruime tijd aan het feit dat chello dit protocol voor gewone chello abonnees niet ondersteund.

Ik wilde met dit bericht eens peilen of er meer gebruikers zijn die graag van IMAP gebruik maken. Persoonlijk geef ik meer de voorkeur aan een IMAP account dan aan 25 extra emailadressen of 25 mb meer voor een homepage.

Als velen dat met mij eens zijn, is het misschien goed om dit aan upc kenbaar te maken.

Groeten!
 
Nou, ik ben wel voor. Wordt het veel makkelijker van verschillende locaties je email te managen. Veel makkelijker, maar ja, moeilijk te implementeren, waarschijnlijk duurder, dus UPC zal er wel niks in zien...
 
EftheM zei:
Halloah,

Ik maak zelf bijzonder graag gebruik van het IMAP protocol. Nu stoor ik mij al geruime tijd aan het feit dat chello dit protocol voor gewone chello abonnees niet ondersteund.

Goede vraag, ik heb 'm doorgestuurd naar iemand die hier iets over kan vertellen.

Ik wilde met dit bericht eens peilen of er meer gebruikers zijn die graag van IMAP gebruik maken. Persoonlijk geef ik meer de voorkeur aan een IMAP account dan aan 25 extra emailadressen of 25 mb meer voor een homepage.

Maar dat is een 'conflict of interest' met vele anderen. Kan me ook threads herinneren over de grootte van het mailaccount, waarin er veel mensen aangaven dat 10 MB te weinig zou zijn.....
 
persoonlijk grootste voordeel voor mij is dat ik mijn mail op meerdere computers kan managen zoals ik wil, met meer functionaliteit als de vervelende webmail. Dat ik gewoon thunderbird kan gebruiken of iets dergelijks.
 
Maar dat is een 'conflict of interest' met vele anderen. Kan me ook threads herinneren over de grootte van het mailaccount, waarin er veel mensen aangaven dat 10 MB te weinig zou zijn.....

precies, en daarom vraag ik mij ook af of er meer mensen geinteresserd zijn in IMAP en of er wellicht meer belangstelling is voor IMAP als voor andere aanvullende diensten..

Ik controleer mijn mail dagelijks om mijn werk en vind om die reden imap veel handiger dan pop. Wat ik via IMAP verwijder, hoef ik niet thuis nog een keer te verwijderen. Ik heb namelijk de optie 'laat berichten achter op server' aanstaan. Een soort POP-variant voor IMAP. Maar wanneer alle potentiele IMAP-ers deze truuk gebruiken, dan zorgt dat voor onnodig verbruik van emailcapaciteit en weegt een investering van IMAP ondersteunding daar tegen op.

Ik ben benieuwd wat er terug komt Ernie-UPC. Alvast bedankt voor het in behandeling nemen!
 
Ik ben voor om de zelfde redenen. handig om waar je ook bent je mail te kunnen lezen, maar wel met een e-mail client.
 
Ik had ook via upc.nl een reactieformulier ingevuld:

Dit is de, overigens zeer nette, reactie:

Hartelijk dank voor uw bericht.
Hierin geeft u aan dat u graag de dienst IMAP toegevoegd wilt hebben aan het chello internet dienstenpakket. Wij nemen uw verzoek mee. Mocht er voldoende vraag naar deze dienst zijn, past het in ons distributiebeleid en zijn er geen zwaarwegende redenen om de dienst niet door te geven, dan zou IMAP in de toekomst opgenomen kunnen worden in ons dienstenpakket. Dit kunnen wij echter niet garanderen. Wijzigingen in het dienstenaanbod worden via onze website https://www.upc.nl bekend gemaakt.

Dus ik zou zeggen: wil je IMAP? Maak het kenbaar!!!
 
he bah,

Van de week vista geinstalleerd, outlook express geconfigureerd, maar het vinkje bij 'berichten op de server' vergeten.. check ik nu via mijn webmail... al mijn mail weg... die staat natuurlijk thuis op me te wachten...

UPC, het beschikbaar maken van IMAP is voor mij (en met mij velen) van grote toegevoegde waarde!!!

Zijn er al positieve berichten over te melden?
 
EftheM zei:
he bah,

Van de week vista geinstalleerd, outlook express geconfigureerd, maar het vinkje bij 'berichten op de server' vergeten.. check ik nu via mijn webmail... al mijn mail weg... die staat natuurlijk thuis op me te wachten...

UPC, het beschikbaar maken van IMAP is voor mij (en met mij velen) van grote toegevoegde waarde!!!

Zijn er al positieve berichten over te melden?

Vooralsnog geen positief bericht. En het aantal mensen dat hierin geinteresserd is lijkt ook niet aanwezig te zijn...gezien de reacties hier.

Heb je met onze vernieuwde webmail dienst nog steeds niet voldoende gereedschap om je mail goed te beheren ?
 
Terug
Bovenaan