Chello geeft dubbel geld terug

Q

Quirinius

Chello geeft geld terug wanneer je langer dan 24 uur geen internet hebt gehad. Jaja, maar er zit wel een addertje onder deze ellende.

1. Zorg er voor dat je wanneer je geen verbinding meer hebt direct beldt en er je klacht laat registreren.
2. Je moet minimaal 24 uur geen internet hebben gehad.
3. Wanneer je internet weer werkt moet je direct bellen en aangegeven dat je in aanmerking wilt komen voor een vergoeding.

EN NU GOED OPLETTEN!!!

4. Chello medewerkers zullen dan zeggen, je krijgt 1.50 euro terug per dag. Maar ik weet wel beter aangezien een medewerker zich een keer versproken heeft. Zeg dat je weet dat je namelijk per dag geen internet twee dagen vergoed krijgt. Je zal dan te horen krijgen dat dit waar is. Wanneer je dan vraagt waarom ze het niet meteen aanbieden dan krijg je te horen dat dit van de baas moet. (alleen honden hebben een baas dus dat zegt meteen wat over de dienstverlening, personeel en de streken van Chello).

Dus ik zou eigenlijk 8 dagen terug krijgen, dat wordt 12 euro, maal 2, dus 24 euro terug voor een lange week geen internet, kan ik wel mee leven. Klasse Chello. Verpreek je maar vaker.

5. Ook wanneer een monteur niet langs is geweest heb je recht op 23 euro schade vergoeding. Vraag er wel naar want ik ben er van overtuigd dat er Chello medewerkers zijn die je die 23 euro niet direct zullen aanbieden.

6. VEEL PLEZIER MET JE GELD TERUG VRAGEN.
 
B

Bossie

Na te lezen op de UPC site https://www.upc.nl/overupc/m_0000002374.shtml

Daar vond ik het tenminste.......

Staat er overigens al meer dan een jaar op ... Zo lang loopt dat garantieplan...
 
Topicstarter
Topicstarter
Q

Quirinius

Wel vreemd dat ze aan de telefoon iets anders zeggen dan op internet staat vermeld. Min punt voor Chello. :<>

Dan leuk voor de mensen die niet de moeite hebben genomen om deze garantie plan voorwaarden te lezen :><
 
L

Laurens

Ik ben op het moment ook bezig met geld terugkrijgen. Heb 9 dagen storing gehad (eigenlijk tien dagen, maar had het pas 1 dag later gemeld en het gaat dan pas in) en heb hiervoor gebeld. Toen is € 22.69 toegezegd maar dat is te weinig. Ik heb nog een keer gebeld en toen zei mijn dat het correct was omdat men altijd rekent met het abo geld excl. btw (BULLSHIT) Ze zou het zelfs met een rekenmachine nagerekend hebben. Maar het klopte nog steeds niet. Nu ben ik er dus eindelijk achter dat de (onvriendelijke trouwens) man van de eerste keer € 22.69 oftewel PRECIES F 50,- heeft toegezegd dat eigenlijk alleen geldt voor een niet nagekomen monteursafspraak. Maar omdat mijn vergoeding voor 9x2 dagen zowel berekend met het abo bedrag incl. btw als het bedrag excl. btw (€ 40.29) hoger uitkomt dan die € 22.69 heeft zijn baas kennelijk gezegd dan maar gewoon € 22.69 toe te zeggen ipv de € 28.30 waar ik recht op heb.
Heb nog wel een keer gebeld maar ze snapten er niks meer van en ik heb nu maar gemaild, gefaxt en een brief gestuurd.
Als ik nu binnen 4 weken nog geen antwoord heb ga ik maar
1 elke dag 2 keer mailen en faxen
2 faxen naar het hoofdkantoor
3 willekeurig e-mailen naar interne upc-adressen (bv. cwinkelmolen@upc.nl (gok ik) of cduineveld@upc.nl (probeer anders met een punt)) >:D
Verder kan je ook een paar bakstenen sturen naar een paar antwoordnummers als je daarin zit hebt >:D
 
D

DutchBlood

Heb je die Fl 50 al ontvangen?
Ik denk niet dat het nut heeft UPC onder te spammen met faxen.
Als je akkoord gegaan bent met dei fl 50 dan hebben ze het recht om dat uit te keren en niet meer.

Ow ja: Bakstenen opsturen kost erg veel geld aan verzend kosten :><
 
L

Laurens

nee die 50 gulden heb ik nog niet ontvangen het is nog niet zo lang geleden allemaal.
Eerst maar 's een paar weekjes wachten inderdaad.
 
B

Bossie

Laurens zei:
Ik ben op het moment ook bezig met geld terugkrijgen. Heb 9 dagen storing gehad (eigenlijk tien dagen, maar had het pas 1 dag later gemeld en het gaat dan pas in) en heb hiervoor gebeld. Toen is EUR 22.69 toegezegd maar dat is te weinig. Ik heb nog een keer gebeld en toen zei mijn dat het correct was omdat men altijd rekent met het abo geld excl. btw (BULLSHIT) Ze zou het zelfs met een rekenmachine nagerekend hebben. Maar het klopte nog steeds niet. Nu ben ik er dus eindelijk achter dat de (onvriendelijke trouwens) man van de eerste keer EUR 22.69 oftewel PRECIES F 50,- heeft toegezegd dat eigenlijk alleen geldt voor een niet nagekomen monteursafspraak. Maar omdat mijn vergoeding voor 9x2 dagen zowel berekend met het abo bedrag incl. btw als het bedrag excl. btw (EUR 40.29) hoger uitkomt dan die EUR 22.69 heeft zijn baas kennelijk gezegd dan maar gewoon EUR 22.69 toe te zeggen ipv de EUR 28.30 waar ik recht op heb.
De volgende manier is de manier om het uit te rekenen. Lees de UPC garantie plan link maar eens. Staat hierboven ergens.

EUR 47.95 * 12 = EUR 575.40 / 365 dagen p/j = EUR 1,5764383561643835616438356164384 * 9 = EUR 14,187945205479452054794520547945 * 2 (verdubbeling volgens garantieplan = EUR 28,37589041095890410958904109589

Afgerond hoor je te ontvangen EUR 28.38

Dat ze met je een discussie ophangen over BTW etc. is namelijk n.v.t. voor je... Staat namelijk ook niet in het garantieplan.

Tsja rekenen schijnt moeilijk te wezen... ;D
 
E

Ex-ChelloSupport

hoho! voor iedere dag dat je geen internet hebt krijg je 2 dagen GRATIS, maar dat betekend NIET dat ze geld terugstorten, ze houden het gewoon bij.

punt twee, ze gaan tellen vanaf het moment dat je de storing AANGEMELD hebt, stel, je hebt 10 dagen geen internet, belt na een week (dag 7) en 3 dagen later is het opgelost, krijg je 3x2=6 dagen gratis. althans zo werkte het toen ik nog op de helpdesk rondliep, kan veranderd zijn, houd me er niet aan vast.
 
D

DutchBlood

Ex-ChelloSupport zei:
hoho! voor iedere dag dat je geen internet hebt krijg je 2 dagen GRATIS, maar dat betekend NIET dat ze geld terugstorten, ze houden het gewoon bij.

punt twee, ze gaan tellen vanaf het moment dat je de storing AANGEMELD hebt, stel, je hebt 10 dagen geen internet, belt na een week (dag 7) en 3 dagen later is het opgelost, krijg je 3x2=6 dagen gratis. althans zo werkte het toen ik nog op de helpdesk rondliep, kan veranderd zijn, houd me er niet aan vast.

Hebben ze wel gelijk in. Om te tellen vanaf de aanmelding.
Je hebt altijd van die mensen die dan storing hebben en dan de lengte een beetje overdrijven.
 

sylvester(rr)

Quality Member
Berichten
9.691
Ex-ChelloSupport zei:
hoho! voor iedere dag dat je geen internet hebt krijg je 2 dagen GRATIS, maar dat betekend NIET dat ze geld terugstorten, ze houden het gewoon bij.

punt twee, ze gaan tellen vanaf het moment dat je de storing AANGEMELD hebt, stel, je hebt 10 dagen geen internet, belt na een week (dag 7) en 3 dagen later is het opgelost, krijg je 3x2=6 dagen gratis. althans zo werkte het toen ik nog op de helpdesk rondliep, kan veranderd zijn, houd me er niet aan vast.

B) Aanspraak maken op het Garantieplan
Is de storing eenmaal opgelost, kunt u bij UPC aanspraak maken opeen tegemoetkoming overeenkomstig het UPC Garantieplan (het simpelst via telefoonnummer 0900-1580 (22 ct. p/m) of via ons contactformulier).
U kunt dan doorgeven van wanneer tot wanneer u de storing heeft ondervonden, zodat UPC de tegemoetkoming kan vaststellen. Daarbij geldt in principe als begindatum de dag dat u ons heeft geïnformeerd over de storing. Kunt u echter aannemelijk maken dat u niet eerder in staat bent geweest de storing bij ons te melden, dan kan door UPC coulance geboden worden en kan de begindatum ook vóór de meldingsdatum van de storing liggen. Hierbij geldt wel een maximum van één week,aangezien we ervan uitgaan dat u binnen één week in staat moet zijn geweest ons op de hoogte te brengen van een door u ervaren storing.
Wij zullen vervolgens zorgdragen dat deze tegemoetkoming zo snel mogelijk verrekend wordt met nog openstaande nota's. Een eventueel resterend bedrag zal naar uw bank of girorekening worden overgemaakt
Bron: https://subscriber.chello.nl/support/upc/
 
Bovenaan