• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello garantieplan: Ik kan wel wat tips gebruiken...

I

icarus2de

Mijn probleem:

Nu ongeveer heel chello'end nederland op docsis compatibele modems geplaatst is, en daarmee met chello classic 100 Kilobytes per seconde kan uploaden, ben ik nog gedwongen gebruik te maken van de oude verrotte com21 modem.

Mijn opties:
- Chello opzeggen, adsl nemen
- Als verzachting aanspraak proberen te maken op UPC garantieplan

Waar denk ik dan aanspraak op te kunnen maken?
https://www.upc.nl/pdf/UPC_Garantieplan.pdf
Artikel 3a.

Welk probleem heb ik dan eigenlijk?
Mijn punt hoe maak ik aannemelijk dat iedereen in mijn buurt slechte resultaten haalt. Aldus upc: U komt alleen in aanmerking als de resultaten voor betreffende periode representatief zijn.
er moeten minstens 50 verschillende metingen zijn gedaan van download tests (upload komt er niet in voor...)


Wat vraag ik van jullie?
Tips, en specifiek informatie over de daadwerkelijke maximum capaciteit uploadsnelheid van een com21 modem.
 
De com21 modems kunnen theoretisch ook die hogere upload snelheden van de eurodocsismodems aan.
Theoretisch, want in de praktijk is het erg afhankelijk van de drukte op het netwerk en ligt het meestal veel lager. Niet alleen bij chello, maar bv ook bij @home.

Als ik jouw bericht goed begrijp dan wil je aanspraak maken op de garantieregeling ivm (te) lage uploadsnelheden.
Ik moet je dan teleurstellen want die garantieregeling is alleen van toepassing op de download snelheid.
Chello was (is) namelijk niet gek. Toen die garantieregeling werd ingevoerd had chello op heel veel plaatsen com21 modems en was dit probleem al bekend. Ze hebben dus de upload uitgesloten van de regeling.
 
hmm, dat is heel slecht nieuws, want ik heb te horen gekregen dat ik tot sint juttemis kan wachten op een (euro)docsis modem. Maar ik heb het dus mis dat de com21 niet sneller dan een kleine 50 kb per seconde halen?
 
icarus2de zei:
hmm, dat is heel slecht nieuws, want ik heb te horen gekregen dat ik tot sint juttemis kan wachten op een (euro)docsis modem. Maar ik heb het dus mis dat de com21 niet sneller dan een kleine 50 kb per seconde halen?

De ComControllers (=CMTS=de netwerk apparatuur) waar de modems op aangesloten zitten, kraken in hun oude voegen... dat is met name het probleem.

gr, Henno
 
icarus2de zei:
hmm, dat is heel slecht nieuws, want ik heb te horen gekregen dat ik tot sint juttemis kan wachten op een (euro)docsis modem. Maar ik heb het dus mis dat de com21 niet sneller dan een kleine 50 kb per seconde halen?

ach, jij hebt nog geen last van datalimiet. wij wel ???
 
jean-bob zei:
ach, jij hebt nog geen last van datalimiet. wij wel ???

klopt, maar het lijkt erop dat ik ben vergeten te vermelden dat ik nog niet de 12 kb per seconde upload haal.
 
Bel met de helpdesk ! Vertel dat je nog steeds een com21 hebt en dat dat niet normaal is. Dan gaan ze zoeken in je gegevens, vinden ze ergens een fout (dubbel gebruikersnummer of zo zoals bij mij) en dan krijg je zsm een nieuw modem.
kost wel weer 10 cent per minuut, maar daarna heb je (als het goed is) retesnel internet..
Bellen dus. 0900 1850....
 
If only it was that easy...

Ik heb met chello contact gehad, en omdat wij via een zelfstandig kabelbedrijf verbonden zijn, kunnen wij slechts een chello abbo (classic...), Wij nemen ook geen televisie van UPC af. Om die reden vinden ze het blijkbaar niet nodig ons van een nieuw modem platform te voorzien...
 
Dan maar een brief naar hun complaint management afdeling.
Stellen dat je niet de volledige snelheid kan benutten die theoretisch nodig is en dus voorstellen dat je abo-kosten worden verlaagd met hetzelfde percentage... En dan maar hopen dat je een reactie krijgt. (ik zit sinds december te wachten op een reactie van UPC...
 
Terug
Bovenaan