Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb net dus een familie-account aangemaakt omdat steeds iemand anders mn mail zit te lezen en andersom ...
Ik had al een paar aliassen die heb ik verwijdert van mijn "hoofdmail adres"
Nadat ik dus een familie-account heb aangemaakt wil ik voor DIE aparte account ook alliassen hebben
Ik typ dus mijn oude alias in die ik net heb verwijdert van mijn "hoofdmail adres" , maar dan zegt ie dat ie in gebruik is .
Pas verwijderde aliassen kun je niet gelijk weer aanmaken....
Heb dat zelf ook aan de hand gehad vorig jaar.....kan weken duren voordat dat weer kan....
Bij Plus heb je recht op 3 e-mail accounts...je hoofdaccount zoals bij Classic en daarnaast nog twee met eigen wachtwoord maar die zitten onder de noemer familie account.
Bij ieder account kun je 5 aliassen aanmaken als je dat wilt.
Al dit fraais vind je onder My Service op de homepage vanChello.
Het probleem is als je een alias verwijdert.....duurt het weken, maanden eer je die zelfde alias weer kunt invoeren.
Vlg. de helpdesk wordt maar een keer in de zoveel tijd weggemikte aliassen verwijderd van de server en dan kun je ze weer aanmaken.
Waarom dat is wist hij ook niet.....maar dat is wat ik te horen kreeg toen ik ook met dit probleem zat vorig jaar.
Ik wilde vorig jaar juni een alias voor een vereniging overnemen van iemand anders die ermee stopte.
Hij verwijdert die en NU krijg ik nog steeds de melding dat die alias nog bestaat.
Dus Chello schoont zijn mailserver niet op wat aliassen betreft!!!
Ik heb dit probleem vorig jaar bij de hand gehad. Exact zoals jullie beschrijven. Heb toen de helpdesk gebeld en zij gaven mij aan dat aliassen gemiddeld 3 maanden blijven bestaan en niet in de tussen tijd gebruikt kunnen worden. Omdat de man zeer welwillend was heeft hij mijn aliassen terug geplaast (pff, wat een geluk). M.a.w. je bent echt overgeleverd aan de bereidwilligheid van de helpdesk medewerker.
Ben nu reeds twee maanden bezig om ervoor te zorgen dat een alias verhuist naar een ander familie account. Krijg het niet voor elkaar. Heb eveens een rfe aangevraagd (zelf intern aliassen verplaatsen binnen je eigen accounts) maar tot op heden tevergeefs.
Het enige wat ik je kan adviseren is bellen, bellen, bellen, de aanhouder wint maar dit helpt je momenteel niet.
Het is ook vrij logisch dat je niet direkt een verwijderde alias weer kan aanmaken.
Stel ik heb emailadres (alias) [email protected] , na een tijdje besluit ik het te verwijderen omdat ik nu [email protected] gebruik.
1 dag nadat ik het alias verwijderd heb registreerd een andere piet , [email protected]. dan krijgt deze Piet dus alle mailtjes die eigenlijk voor mij bedoeld zijn/waren.
Dit kunnen spam berichten zijn, persoonlijke berichten of zelfs emails met wachtwoorden.