• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello Extreem langzaam voor een maand

E

excidium17

Hoi,

Ben sinds februarie lid van chello. Ik heb altijd al getwijfeld over chello maar ging toch uiteindelijk voor een extreem verbinding. mede omdat de verkoper mij verzekerd had dat ik gebruik kan maken van nieuws groepen op de chello servers zoals ik dat toendertijd met planet internet deed.

Helaas...dat ging dus niet...lekker dan maar....

Sinds begin augustus zin er server aanpassingen gedaan in gelderland. sindsdien ervaar ik dat mijn verbinding traag is. Dit heb ik aangegeven bij Chello. Nu als ik dit typ heb ik al 10x gebeld er is nog steeds geen case aangemaakt. Ik heb ze al duidelijk laten weten dat het niet zo langer kan, en dat ik elke dag terug gebeld wil worden over de status.

Heb eerst een uur lang test gedaan (onder veilige modus een java applicatie installen, vande zotte) allemaal speeds tests gedaan op externe site (ook van de zotte) en dan werd er gezegd. er wordt eerst een mail gestuurd, zonder die mail kan er geen procedure gestart worden. ik heb nu nog steeds geen mail gekregen, ik bel weer op en jah hoor de volgende zou er naar kijken. 1 week later nog steeds nix. en maar weer bellen, dat ik maar een terug gebeld moest worden.

en dat werdt gedaan, 1 week later...nee meneer ging onderzoeken. hij heeft niet terug gebeld, ja nadat ik teleurgesteld opbelde of ik nog gebeld zou worden. zucht, 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,0

Na een lang verhaal zou er een monteur langskomen voor vervaning van de router. volgens de ene medewerker totaal nuteloos omdat hij monitoring wil starten en de andere medewerker wil de router om laten ruilen. Dan geef ik aan dat ik pas vanaf 2 uur thuis ben en dat hij zou proberen om te kijken of de monteur in de middag zou kunnen komen. ik zou diezelfde week nog 2x terug gebeld worden.

toen in 1 x deed mijn internet het weer, lekker met 2,4 mb downloaden. ik stond op het punt om aan te geven dat de monteur niet hoefde te komen en een monitoring wou starten. ze hebben nooit terug gebeld en om 12:15 stond de monteur aan een lege duur. 32 pleuro aan voorij kosten.

Je maakt afspraken met die lui en ze komen ze niet na, je hoort alleen excuses maar geen acties. ik begin wel heel erg te twijfelen aan chello. De SLA zit toch nu op -100%. Nu nog maar hopen dat klante service mij geld gaat terug geven omdat er interne fouten zijn gemaakt bij chello. nu 6 medewerkers verder, zit ik nog te downloaden met 400 KB. Ze hebben nog steeds niet terug gebeld.

schijt wordt je ervan...en ik maar elke x een half uur aan de telefoon (x 10 euro cent) morgen nog maar een poging. ga gelijk om de teamleider vragen, want ach...dan maar zo....

toch maar op zoek naar een andere provider...en ik, ik mag weer deze maand 60 euro betalen...nou, dacht het dus niet....

Chello....jullie lezen dit ook misschien TIJD voor actie...bel mij terug ik ben klant

Uiteindelijk is het een klacht geworden, maar wordt ik nou terug gebeld...nee hoor tuurlijk niet...we wachten gewoon weer tot meneer beld...en dan 100x sorry zeggen...1x sorry is 10 eurocent...lekker...

een diep, teleurgestelde klant van chello
 
Ach, troost je, je bent niet alleen en klachtenformulier wordt ook niet op gereageerd.............. :P

een leuke graadmeter is altijd de Chello Classic tabel op de Netwerkstatus pagina, is jou regio laag, dan hebben ze weer wat lopen omprikken. Afgelopen maand was friesland hoog en flevoland laag. en had ik een trage verbinding, nu is flevoland weer hoger, maar Noordholland weer omlaag, dus zal iemand anders straks wel weer klachten hebben.
 
Raphie zei:
Ach, troost je, je bent niet alleen en klachtenformulier wordt ook niet op gereageerd.............. :P

een leuke graadmeter is altijd de Chello Classic tabel op de Netwerkstatus pagina, is jou regio laag, dan hebben ze weer wat lopen omprikken. Afgelopen maand was friesland hoog en flevoland laag. en had ik een trage verbinding, nu is flevoland weer hoger, maar Noordholland weer omlaag, dus zal iemand anders straks wel weer klachten hebben.

Noordholland is niet traag, athans in Haarlem nogsteeds 2400KB/ps :P ;D
 
Na lang lang lang praten met UPC zijn we eruit gekomen.

Ik heb een balletje gegooid naar UPC, ben uiterst teleurgesteld in UPC geweest en dit ook laten blijken. De service was beneden de maat en dat ik elke x moest bellen om de status te weten in plaats van gebeld te worden.

Ben zelfs terug gebeld van 1 van de mensen die boven de 1e lijn zitten en die heeft mij toegezegd dat UPC zich gaat storten op deze zaak. Daarbij vertelde hij leuk dat ik vanaf het 1e moment dat ik een trage verbinding had gemeld alle abbonements kosten terug krijgt tot aan de datum van de oplossing. Oplossing is dat de centrale gesplits moest worden. De centrale kan de data bandbreedte niet aan.

aangezien ik vanaf dag 1 dat ik mijn chello heb al een melding heb gemaakt met traagheid krijg ik nu voor ongeveer 8 maanden upc geld terug.

Fijn en bedankt, maar ik laat me niet gek maken en wil nog steeds een oplossing zonder dat deze zaak op de achtergrond wordt gezet.

Het heeft gewerkt. TIP: blijf altijd vriendelijk, heb vele malen herhaald dat het mij niet intereseer hoe lang t doet, al doet het nog een jaar lang voordat het opgelost wordt, ik vraag alleen of ik elke week opgebeld kan worden voor de status.

dus bij deze, Case Closed.
 
Re: Chello Extreem langzaam voor maanden

Update:

Ik word inderdaad ook elke week netjes gebeld met de status van mijn case. Er wordt nu voor gezorgd dat de Centrale gesplitst van start gaan word vanwege de kleine bandbreedte (van de vele gebruikers). Dit zou pas vanaf januarie of februari 2007 gebeuren. Nogmaals, na veel geloby krijg ik todat het probleem is alle abbo kosten terug.

Heb van uit mezelf aangeboden dat ik niet alle kosten terug hoef voor de Extreme lijn. Ik ben bereidt om dan de Easy abbo te betalen voor de afgelopen maanden. Ik wordt nu voor de Extreme lijn berekend. Dus dan wordt die bijvoorbeeld.

10 maanden x Extreme -(eraf) 10 maanden x easy = terug te betalen bedrag

Dit heb ik zelf voorgesteld omdat ik altijd wel internet heb gehad, en niets tekort ben gekomen over het online zijn. Internet heeft er nagenoeg bijna nooit uitgelegen. Dit vond de HD medwerker een fijn voorstel en ook uitermate aardig. Ik kan ook aardig zijn, maar daar staat wel iets over. En dat is dat ik elke week netjes word terug gebeld. Nu krijg ik waarschijnlijk elke week te horen dat ze met de centrale bezig zijn, maar beter iets dan niets.

Omdat ik in het begin zelf met de Klantenservice moest bellen om mijn kosten terug te krijgen (heb pas later afgesproken dat dit aan het einde moest zijn als alles opgelost was) heb ik dit ook gedaan. Belde om 17:45 en kreeg een medewerker aan de telefoon. Ik legde hem het verhaal uit, door simpel te zeggen. Kijk mee in de tool en zie wat er is gebeurt, scheelt een hoop uitleggen. Hij vertelde doodleuk dat hij dit niet kon en moest andere systemen doorzoeken hiervoor.

PS: waarom moet ik toch mijn postcode en huisnummer inspreken als jullie hierom altijd vragen, nie slim.

Na veel geneuzel vertelde de vrolijke vent dat de afdeling die hierover ging al om 15:30 naar huis was gegaan, geen probleem dacht ik. Ik vraag aan hem of hij de desbetreffende werkgroep kon informeren en mij terug te laten bellen. Want ik bel nog steeds met 10 pleuro cent P.M.

Die persoon kon de werkgroep niet informeren, ik heb gevraagd waarom niet: antwoord = ik kan niet mailen. Ik vraag door "ligt de mail server er uit" nee dat was het niet hij kon gewoon niet mailen. dan vraag ik of hij een Post-It kan plaatsen op het bureas, maar dit was wederom onmogelijk. Tja...dan houdt het voor mij op tijdens het ophangen werd ik wel sukkel/knuppel genoemd, hiervan was ik niet erg gecharmeerd.

Dit heb ik ook gemeld bij de persoon die mij wekelijks terugbeld, hij zou onderzoeken wie dit heeft gezegd, alleen je raad het al. dat telefoontje was uiteraard niet geregistreerd.

Bale...tja ach...het voordeel is wel dat ik heb gevraagd of ik HDTV tester kan worden uit gein. Hier wordt wel lekker serieus op ingegaan...dus ik kan straks straks HDTV kijken...woohooo

Ik heb totaal geen problemen met UPC, Ik denk dat ik op het moment ook wel een kleine status heb gemaakt binnen UPC, zodra ik bel schrikken ze direct als ze zien hoeveel telefootjes er in die avaya tool staan. Over de telefoonkosten is trouwens niks zeker, ik wil wel zeker iets terug krijgen ter compenstatie van de telefoon kosten, omdat UPC (niet iedereen sommige mensen) laks is geweest in het terug bellen naar klanten.

Voor de rest ben ik erg tevreden, en mocht het niet lukken ik zit 1 KM van het hoofdpand verwijdert...gaan we een x gezellig langs...ff mijn case owners ontmoete...

mzzlzz en langzaam tevreden UPC klant
 
Re: Chello Extreem langzaam voor maanden

excidium17 zei:
Heb van uit mezelf aangeboden dat ik niet alle kosten terug hoef voor de Extreme lijn. Ik ben bereidt om dan de Easy abbo te betalen voor de afgelopen maanden.

Ehhhh, waarom meer betalen dan nodig is?
Als UPC zelf zegt dat je de kosten niet hoeft te betalen, dan doe je dat toch niet?

Ik snap eerlijk gezegt niet waarom je zelf aanbied om bv. de kosten voor een Easy abbo te betalen terwijl je in principe door UPC voorlopig kosteloos word gesteld...... :o

Zie ik het nou verkeerd?
 
Jij ziet het zeker niet verkeerd. Alleen ik merkte in het gesprek al op, dat ze waarschijnlijk wel het goedkoopste abbo zouden door declareren. Ik heb immers altijd internet connectie gehad, alleen de bandbreedte was klote.

Dan kan ik het beter zelf aanbieden, dat vind upc namelijk ook fijn, dan kom je van 2 kanten elkaar tegemoet. Ik ben toch niet uit op geld. En op deze manier heb ik wel de HDTV kunnen krijgen...door dit voorstel, misschien kan ik er nog wel meer uit trekken.

Owja, die fijne kerel van UPC vertelde mij ook, omdat ik graag mijn tel kosten terug wou, dat als ik die tel kosten niet terug krijg, ze een verdubbeling van de terugbetaling zouden doen om zo toch een "kleine" tegemoet koming te verzorgen.

Op deze manier loop het allemaal veel soepeler, en zo wil ik het ook houden, voordat we schreeuwend aan de telefoon liggen
 
Nauw nog iemand die net zoveel problemen heeft als mij.
Ik heb het sinds begin abbo en dat was op 9 augustus.
Maar bij mij boden ze dat aan light betalen en niet extreem want ik haalde de 4 mb soms.
Maar dat gesprekken niet genoteerd worden en de belofte dat ze bellen en toch niet doen komt mij zeer bekend voor ik had al een keer of 30 gebeld konden ze met moeiete terug vinden maar wat de klacht was stond nergens bij.
Maar goed ik heb het allemaal opgezegd en heb nog een paar weken chello.
Sorry maar ik vraag iets wat ze aanbieden en het lukt ze niet nauw dan helaas zoek ik een provider die wel serieus is met klanten en zijn best doet voor je.
Moet zeggen sinds twee doet me extreem het eindelijk goed na een hoop gesleutel in de wijk maar jammer hoor is voor mij te laat.
Ik vind ze doen alles om je lid temaken en alles kan maar als je lid bent is het net of ze je weg willen pesten maar mocht je het abbo op willen zeggen dan kan dat zonder dat je verder kosten hebt want upc houd zich niet aan zijn woord dus genoeg reden om het contract te ontbinden zonder kosten en zo kreeg ik dat tehoren van me rechtsbijstand en zo heb ik het verteld en hopelijk gaat de afsluiting van mij bij upc wel zonder problemen.
Is beloofd (wat het ook waard is bij upc)
 
Ben gisteren door mijn contact van UPC terug gebeld.

Ze hebben gisteren groot onderhoud gehad op de server (ergens in arnhem) en hebben maar gelijk even gesplitst, tja als je er toch bent.

Ik ga tot Zaterdag de lijn testen met downloaden en als ik de lijn goed genoeg vind dan laat ik zaterdag het balletje rollen om de kosten terug te krijgen.

TIP: de UPC technische dienst maakt gebruik van een avaya tool. Hierin wordt elk telefoontje gerigistreeds, ook als je niks te zeggen hebt, kunnen ze zien dat je gebeld hebt. De klantenservice maakt geen gebruik van deze dienst.

Wees slim om altijd te vragen of ze een notitie willen maken, dan zien ze Inderdaad dat je dus 30x hebt gebeld.
 
excidium17 zei:
Ben gisteren door mijn contact van UPC terug gebeld.

Ze hebben gisteren groot onderhoud gehad op de server (ergens in arnhem) en hebben maar gelijk even gesplitst, tja als je er toch bent.

Ik ga tot Zaterdag de lijn testen met downloaden en als ik de lijn goed genoeg vind dan laat ik zaterdag het balletje rollen om de kosten terug te krijgen.

TIP: de UPC technische dienst maakt gebruik van een avaya tool. Hierin wordt elk telefoontje gerigistreeds, ook als je niks te zeggen hebt, kunnen ze zien dat je gebeld hebt. De klantenservice maakt geen gebruik van deze dienst.

Wees slim om altijd te vragen of ze een notitie willen maken, dan zien ze Inderdaad dat je dus 30x hebt gebeld.

Zit hier ook in gelderland, maar hier is het nog steeds met vlagen (vooral op TV-tijden) diep triest. Ondanks een aanzet van de medewerkers hier op het forum hoor ik inmiddels van hen ook niets meer. Concreet gebeurt er dus niets. Er zouden al meermalen cases aangemaakt zijn bij mij, alleen hoor je nooit iets meer, niet op telefoontjes, niet op klachtformulieren (jha, standaardmailtjes waar je niets mee kan), niet op een ingebrekestelling, en dus niets meer van ome Engbur die zoiets had van ik PM wel als ik meer info heb... Tsja, die info komt niet, dus hoor je ook niets meer. Geef je aan dat die houding not-an-option is, hoor je ook niets meer.

Ben erg benieuwd of bij jou de zaken opgelost zijn! Ik kijk echt uit naar een melding met je ervaringen. :)
 
Terug
Bovenaan