• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello classic plotseling trager (na onweerinslag ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Rizzo

Sinds er afgelopen maandag fikse onweersbuien over ons land gingen heb ik last het trage laden van sites. Ik klik een willekeurige (vóór maandag zeer snelle) site aan en moet tientallen seconden wachten voordat de site er voor is. Tijdens het wachten laad het bij Internet Explorer bekende blauwe balkje bijna tien seconden lang voor de site verschijnt.
Kan een bliksem-inslag dit probleem veroorzaken, of is hier sprake van een ander probleem? ???
 
Enkele opties:

Ik zou de helpdesk bellen en laat je lijntje doormeten.
Wellicht is er toch ergens een beschadiging opgetreden.

Heb je de pc goed nagekeken,,,,,,geen veranderingen in je instellingen of zo.

Reset je modem een keer......en kijk dan naar de snelheid....

succes!!!
 
Als ze vanuit het Chello-centrum zijn modem testen kunnen daar wellicht fouten in voorkomen.
Ik heb dat ook een keer aan de hand gehad.....bleek dus dat in de wijkkast iets niet goed was......

Controle van twee kanten lijkt me in dit geval niet verkeerd.....
Vandaar het lijntje controleren..... ;D
 
Een traceroute geeft een goed resultaat naar mijn mening:

Code:
  1    26 ms    23 ms    23 ms  a39129.upc-a.chello.nl [62.163.39.129]
  2    28 ms    29 ms    29 ms  Vlan53.ah00rs01.net.upc.nl [212.142.25.161]
  3    28 ms    29 ms    30 ms  Gig6-0.hv00rt01.brain.upc.nl [212.142.19.65]
  4    32 ms    31 ms    33 ms  srp8-0.ls00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.82]
  5    30 ms    35 ms    36 ms  srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.1]
  6    32 ms    35 ms    36 ms  srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl [212.142.32.43]
  7    33 ms    51 ms    32 ms  nl-ams01a-ra1-so-0-0-2.aorta.net [213.46.161.45]

  8    34 ms    34 ms    36 ms  nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net [213.46.161.189]

  9    34 ms    36 ms    34 ms  nl-ams03a-rc1-vl-4.dc.aorta.net [213.46.161.66]

 10    31 ms    36 ms    34 ms  www.chello.nl [213.46.242.72]

Hoewel ik er vandaag nog geen last van had was het de afgelopen dagen echt hinderlijk... Het zou misschien kunnen dat anderen al met de helpdesk hebben gebeld en dat in een wijk-kast een onderdeel is vervangen. Wanneer ik er weer last van krijg bel ik wel eens met upc.
Laten we hopen dat het nu is opgelost, bedankt voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan