• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello Classic naar Power en telefonie Anytime

Berichten
22
Hoi,

Ik overweeg om mijn KPN-abonnement op te zeggen en in te gaan op de aanbieding van Chello Power en telefonie Anytime.

Het 'snelheidsverlies' van Classic naar Power is niet zo'n probleem voor mij, maar ik hoor nog wel eens geluiden over de wisselende kwaliteit van de digitale telefonie van UPC. Ik betaal liever meer voor een betrouwbare verbinding dan dat ik goedkoper uit ben en steeds met verbindingsproblemen zit. Op het forum zijn diverse topics te vinden die gaan over individuele gevallen. Ik kan geen lijn ontdekken dat een bepaald probleem zich steeds voordoet.

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers van digitale telefonie van UPC.

Verder heb ik een vraag over het aansluiten. Ooit is mij aangeboden analoge telefonie van UPC te nemen en toen werd verteld dat ik een kastje van ca 30 x 30 cm aan de muur zou krijgen. Hoe wordt digitale telefonie aangesloten? Mijn televisie en internetsignaal komt nu binnen in de meterkast.

Castille
 
Verder heb ik een vraag over het aansluiten. Ooit is mij aangeboden analoge telefonie van UPC te nemen en toen werd verteld dat ik een kastje van ca 30 x 30 cm aan de muur zou krijgen. Hoe wordt digitale telefonie aangesloten? Mijn televisie en internetsignaal komt nu binnen in de meterkast.

De telefonie aansluiting gaat nu via een"gewoon" modem. De kasten van 30 x 30 worden niet meer gebruikt.
 
Engbur-UPC zei:
De telefonie aansluiting gaat nu via een"gewoon" modem. De kasten van 30 x 30 worden niet meer gebruikt.

Hallo Engbur,

Ik wil even off-topic regeren op bovenstaand: Ik heb nog wel een 30x30 kast hangen. Ik heb dus analoge telefonie. Onlangs heb ik wel een Arris modem gekregen (met telefonie aansluiting). Betekent dit dat ik over kan stappen op digitale telefonie en zo van die grote kast af ben ? Hoe verloopt dan de tv aansluiting ?
 
Engbur-UPC zei:
De telefonie aansluiting gaat nu via een"gewoon" modem. De kasten van 30 x 30 worden niet meer gebruikt.

Hoi Engbur,

Is dat 'gewone' modem hetzelfde modem als ik voor mijn internet gebruik? Ik heb onlangs een nieuwe toegestuurd gekregen en die geinstalleerd.

Castille
 
castille zei:
Is dat 'gewone' modem hetzelfde modem als ik voor mijn internet gebruik? Ik heb onlangs een nieuwe toegestuurd gekregen en die geinstalleerd.

Welk type modem heb je gekregen, daar hangt het vanaf.
 
Ben kort geleden ook overgestapt naar power met anytime telefonie, Ben er tot op heden erg tevreden over.
 
Engbur-UPC zei:
@ Lampje, nee dit geld alleen voor nieuwe aansluitingen.

Tsja Lampje, je ziet het, als analoge telefoniegebruiker ben je al jaren de l*l bij UPC.... Hoe is het eigenlijk mogelijk dat na alweer een aantal jaren digitale telefonie nog steeds niet mogelijk is om van UPC analoog naar UPC digitaal over te stappen? Ik vrees dat UPC daar gewoon geen moeite voor (wil) doe(t/n) .
 
castille zei:
Hoi Engbur,

Mijn modem is een Arris model TM402B.

Vr.gr
Castille

Dit modem kan geactiveerd worden voor digitale telefonie. In jou geval zal er geen ander modem naar je opgestuurd hoeven worden.
 
Terug
Bovenaan