R
RoRoo
Ik was gister bij maatje van mij om zijn Chello classic lijn op een WiFi Routertje te zetten. het gaat hier om de Netgear WGT624v3 icm Motorola SB5100 Chello Modem
Ik heb de WAN poort van de router het Mac adres gegeven van zijn netwerkkaart die door chello gebruikt werd.
Het vreemde is: de router krijgt geen IP van chello.
wat ik allemaal al gedaan heb:
- Router Firmware upgrade
- Router Firmware downgrade
- Standaard MAC adres getest om te kijken of er een chello "pas uw macadres aan" pagina komt.
- Andere router (zelfde type en model)
- Ander systeem op de router aangesloten om te bepalen of de MAC adressen mekaar niet bijten.
- Modem reset (power eraf, CAI kabel eruit) in diverse volgordes.
- chello op NIC. ipconfig /release. chello op Router. Reset modem in diverse volgordes
Ik heb zelfs Chello gebeld. Maar daar krijg je alleen een knakker aan de lijn die je netwerkkaart wil gaan instellen en maar niet wil luisteren/snappen naar het feit dat het om een router gaat.
Hij vond het zoo vreemd dat de NIC een ip van 192.168.1.12 krijgt ipv een chello ip.
Ik denk dat dat al genoeg zegt over het kennisniveau van de jongen aan de andere kant van de lijn.
Hij kon (of wilde) niet overleggen met collega's over de mogelijke oorzaak.
Dat maatje van mij kwam met de mededeling dat hij zijn NIC op 10mb half duplex moest zetten wilde het toendertijd werken.
Dan gaat er bij mij een lampje branden dat er wellicht OF bij zijn modem iets mis zit of bij Chello.
De router WAN poort stond op 100/Full en kan ik dus niet aanpassen (Autosensing port).
Op internet vind ik alleen maar mensen die wel connectie hebben maar andere problemen hebben. Ik heb geen connectie, terwijl het Modem netjes ONLINE geeft.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Zijn er dingen die ik misschien nog fout gedaan kan hebben?
Is er iets wat we aan die support medewerkers van chello kunnen doorgeven wat ze moeten doen?
Ik heb het gister opgegeven en het boeltje weer op de oude manier aangesloten. dus direct testen is niet echt een optie
maar Tips zijn echt meer dan welkom.
Alvast _/-\o_ voor de tips
Ik heb de WAN poort van de router het Mac adres gegeven van zijn netwerkkaart die door chello gebruikt werd.
Het vreemde is: de router krijgt geen IP van chello.
wat ik allemaal al gedaan heb:
- Router Firmware upgrade
- Router Firmware downgrade
- Standaard MAC adres getest om te kijken of er een chello "pas uw macadres aan" pagina komt.
- Andere router (zelfde type en model)
- Ander systeem op de router aangesloten om te bepalen of de MAC adressen mekaar niet bijten.
- Modem reset (power eraf, CAI kabel eruit) in diverse volgordes.
- chello op NIC. ipconfig /release. chello op Router. Reset modem in diverse volgordes
Ik heb zelfs Chello gebeld. Maar daar krijg je alleen een knakker aan de lijn die je netwerkkaart wil gaan instellen en maar niet wil luisteren/snappen naar het feit dat het om een router gaat.
Hij vond het zoo vreemd dat de NIC een ip van 192.168.1.12 krijgt ipv een chello ip.
Ik denk dat dat al genoeg zegt over het kennisniveau van de jongen aan de andere kant van de lijn.
Hij kon (of wilde) niet overleggen met collega's over de mogelijke oorzaak.
Dat maatje van mij kwam met de mededeling dat hij zijn NIC op 10mb half duplex moest zetten wilde het toendertijd werken.
Dan gaat er bij mij een lampje branden dat er wellicht OF bij zijn modem iets mis zit of bij Chello.
De router WAN poort stond op 100/Full en kan ik dus niet aanpassen (Autosensing port).
Op internet vind ik alleen maar mensen die wel connectie hebben maar andere problemen hebben. Ik heb geen connectie, terwijl het Modem netjes ONLINE geeft.
Nu is mijn vraag aan jullie:
Zijn er dingen die ik misschien nog fout gedaan kan hebben?
Is er iets wat we aan die support medewerkers van chello kunnen doorgeven wat ze moeten doen?
Ik heb het gister opgegeven en het boeltje weer op de oude manier aangesloten. dus direct testen is niet echt een optie

Alvast _/-\o_ voor de tips