• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello Classic KNP naar Chello light en freetime

  • Onderwerp starter Onderwerp starter lol
  • Startdatum Startdatum

lol

Berichten
337
Hallo ik ben nog druk bezig met het uitzoeken van deze abonnementswissel
Chello Classic en KNP naar Chello light en freetime

Heeft iemand toevallig een afbeelding van hoe de telefoonaansluiting eruit ziet op het modem?

Op dit moment is mijn telefoonkabel aangesloten in de wandcontactdoos (dus zonder stekker) op de aansluiting in de muur. 60 cm hiervanaf komt ook de wandcontactdoos naar buiten met de nu bestaande TV/internet en radio aansluiting.

Een nieuw modem komt dan ook had ik al begrepen in plaats van mijn Motorola, echter hoe zit de aansluiting voor de telefoon eruit.
 
Op het arris modem zit gewoon een aansluiting voor een RJ 11 stekker.
 
Ok, en is er iets te zeggen over hoe ik deze stekker op mijn kabeluitlopers krijg en welke kleuren combinatie gebruikt moet worden?
 
Makkelijkste oplossing.
Bij een beetje moderne telefoon zit de aansluitsnoer aangesloten met een RJ11 stekker.
Dit is dezelfde als die van een netwerkaansluiting, maar dan 6 ipv 8 polig.
Trek die stekker uit je telefoon (niet die van je hoorn) en koop (bij een bouwmarkt ofzo) een nieuw snoer met aan iedere kant een RJ11 stekker. Deze zijn spotgoedkoop.

Andere mogelijkheden
- Snoer loshalen uit de kpn aansluiting en er een RJ11 stekker aanzetten. Hiervoor heb je een stekkertje en een speciale tang nodig.
- Snoer loshalen uit de kpn aansluiting en er een stuk snoer met RJ11 stekkertje aan vast maken.
(Om te weten welke draad aan welke draad, heb ik meer informatie nodig.)
 
normaal is dat groen en rood, hou er wel rekening mee, dat de stekers aan de kabel "cross" zijn aangesloten , dus de plug is een halve slag gedraait tenopzichte van de ander.

Vaak zijn er ook maar twee (2) draadjes in het snoertje i.p.v. 4

RJ10 = de hoorn plug, soms ook RJ 11

RJ12 heeft het lipje aan de zijkant, soms voor speciale doeleinden, daar kan geen RJ11 in
 
Voor normale telefonie worden 2 draden gebruikt, namelijk de middelste 2 van het platte kabeltje in een
RJ 11 stekker, volgorde maakt niet uit.
 
Bedankt voor deze informatie, een 2e telefoon plaatsen kan dit op het mordem of moet er dan een splitser komen..
 
Tweede telefoon is toch heel gemakkelijk tegenwoordig: één basisstation en meerdere handsets!
 
lol zei:
Bedankt voor deze informatie, een 2e telefoon plaatsen kan dit op het mordem of moet er dan een splitser komen..
De modem is geschikt voor 2 telefoonlijnen, dus 2 aansluitingen met ieder zijn eigen nummer (en kosten).

Jij bedoelt waarschijnlijk 2 telefoontoestellen op een lijn (aansluiting).
Bij iedere bouwmarkt zijn splitters te koop. Dat is een doosje met 2 stopcontactjes voor RJ11 stekkers en een stukje snoer met een RJ11 stekker.
 
Bedankt, we gaan er mee aan de slag.

Is het iemand al eens gelukt met onderhandele met het behoud van je bestaande contractduur en dus zonder vast te zitten aan een jaar met minimaal 1 maand opzegtermijn?

De 30 Euro downgrade is inderdaad geen probleem ben ik al achter.
 
Terug
Bovenaan