Chello classic en geknepen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

Hufter

Hallo,

Nu snap ik er niets meer van, ik kom sinds kort hier en kan niet wachten tot de snelheid wordt verhoogd. MAAR gisteren schetste mijn verbazing dat mijn verbinding wel heeeel traag was, en met traag bedoel ik een download van 7KB vanaf de test server. Ach ik dacht misschien zijn ze bezig met werkzaamheden dus ik besloot later vandaag nog eens een test uit te voeren .. HOP weer 7KB dus toen ben ik gaan bellen om te vragen waarom mijn verbinding zo traag was ..
Om te beginnen had ik een zeer welwillend iemand aan de lijn die me graag wilde helpen, maar met alle respect hij had de klok horen luiden maar daar hield het mee op. Goed, omdat alle begin moeilijk is geef ik hem alle tijd om alles na te vragen en ik wacht rustig op wat er komen gaat. Op een gegeven moment verteld hij me dat ik teveel heb gedownload .. dus vraag ik heel verbaasd hoeveel ik MAG downloaden en hoeveel ik HEB gedownload.
Ik vertel hem dat ik een maand of 2 a 3 geleden heb geprobeerd duidelijkheid te krijgen over het dataverkeer dat ik mag genereren, maar dat verschillende telefoontjes en een mailtje met deze vraag naar abuse@chello.nl geen antwoord hebben opgeleverd. Ik leg hem ook uit dat ik hier regelmatig kijk de laatste tijd en dat ik hier dingen heb zien staan dat je met chello classic zo rond de 100Gb per maand mag genereren. Deze 100Gb bevestigd hij in eerste instantie, dan vertel ik hem dat ik zelf ook wel weet dat ik vrij actief ben en dus ook zelf mijn dataverkeer bij houdt, maar die 100Gb zeker niet gehaald heb deze maand. Hij moet het een en ander navragen en vraagt of hij me terug mag bellen.
Even later word ik teruggebeld en mij wordt verteld dat ik 59Giga-nog-iets heb gedownload en dat ik daarom wordt afgeknepen. Vervolgens denk ik hard op en zeg 59 < 100 dus waarom ben ik afgeknepen. Dan komt hij met het verhaal dat ik over de helft van mijn maximum zit en dat dat het probleem is.
Een makkelijke rekensom verteld mij en ook de helpdesk medewerker dat ik met die 7KB in de rest van de maand, als ik 24/7 blijf downloaden nog geen 10Gb binnenhaal en dat ik daarmee dus NOOIT bij die 100Gb kan komen.
Vervolgens meldt hij mij dat het limiet voor classic toch 50Gb is en niet 100Gb en voor chello plus zou het 100Gb zijn. Tot slot reageer ik hier nog op door te vragen hoe lang men dat afknijpen al doet, waarop het antwoord luidt "Al een hele tijd" dan weet ik genoeg, biedt mijn excuses aan, omdat ik weet dat hij er ook niets aan kan doen, maar hij begrijpt ook waar ik heen wil en vraagt mij morgen nog eens te bellen zodat de persoon die ik dan aan de lijn krijgt rechtstreeks met abuse contact kan zoeken om al mijn vragen te beantwoorden.

Om eerlijk te zijn is het voor mij allemaal niet duidelijk meer, ik wil me best aan regels houden, maar vertel me wat die regels zijn. Het is imho niet eerlijk om iemand te bestraffen voor een overtreding terwijl de spelregels niet zijn uitgedeeld. Kan iemand mij vertellen hoe het nou allemaal zit? Ik wil morgen gaan bellen om het een en ander duidelijk te krijgen, maar ben bang dat ik daar ook niet veel beter van word, maar wil wel voor de toekomst weten wat de regels zijn waar ik me aan moet houden...
 

server

Forum Gebruiker
Berichten
1.709
Hufter... gewoon een ADSL provider nemen met een duidelijke policy... XS4ALL of Cistron ofzo... ben je van al het gezeik af... Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met UPC maar ik ben geen extreme downloader, af-en-toe wat backupjes van servers en een game of filmpie, maar geen 50gb per maand... UPC zou gewoon duidelijk moeten zijn naar de klant maar doet dit niet omdat het geld kost...
 
H

_H34DSH0T_

Ik snap eigenlijk niet wat de mensen nou zeiken.
Ik bedoel, ik download elke dag wel 1GB, maar die 50GB aan dataverkeer haal je toch nooit?
Ik vind 50GB een goed limiet, en ik snap echt niet wat jullie zeuren.
UPC gaat ervan uit dat je gewoon lekker op het internet surft, en af en toe een gamepje of filmpje download. Dan is 50GB precies genoeg. En ik zelf zit in de FXP scene, en ik heb nog nooit problemen gehad met het dataverkeer.
;)
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
De mensen zeiken niet maar Chello!!!!!  >:(  Die komen steeds met andere dingen aan:

-Geen eenduidigheid in antwoorden op de helpdesk.....
-Roepen nu over harde limieten terwijl er een FUP is voor Classic en Plus.....
-Houden zich niet aan de Algemene Voorwaarden....bv. afknijpen zonder waarschuwing...
-Vage en standaard mail antwoorden......klant wordt niet serieus genomen.

Dat wordt nog wat als de snelheden omhoog gaan...  ;D

Chello is ONDUIDELIJK.......en willekeur is aan de orde......bij de een wel afknijpen en bij de andere weer niet.....

Kortom......COMMUNICATIE......dat is zeer bagger  bij Chello en de klant wordt en is daar de dupe van.......
 
C

cayuga

het volgende............als je wordt afgeknepen ZONDER dat daar een waarschuwing aan vooraf is gegaan gewoon de rekening NIET betalen.........ik weet dat er in de voorgaande maanden ook abonnees niet hebben betaald in dit voorkomende geval en als je vervolgens dreigt je abo op te zeggen krijg je of restitutie van deze maand of je betaald niets.
Ik heb reeds opgezegd en ook bij mij werd er voorgesteld om e.e.a. met de manager te bespreken om mij als klant van Chello te behouden dus mijn advies is gewoon de betaling stopzetten indien je zonder enige vorm van waarschuwing wordt afgekepen.
Ik keer trouwens niet op mijn besluit terug en zal blij zijn wanneer ik van Chello ben verlost
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Het is vlg. mij zelfs zo: als je wordt afgeknepen zonder waarschuwingmail, kun je per direct opzeggen.

Dit is strijd met de A.V. dus kun je van je contract af.
 
C

ChelloBOY

Om eerlijk te zijn is het voor mij allemaal niet duidelijk meer, ik wil me best aan regels houden, maar vertel me wat die regels zijn. Het is imho niet eerlijk om iemand te bestraffen voor een overtreding terwijl de spelregels niet zijn uitgedeeld. Kan iemand mij vertellen hoe het nou allemaal zit? Ik wil morgen gaan bellen om het een en ander duidelijk te krijgen, maar ben bang dat ik daar ook niet veel beter van word, maar wil wel voor de toekomst weten wat de regels zijn waar ik me aan moet houden...

Zo'n FUP of AUP is niet duidelijk. Dus kan een provider nooit een exacte grens aangeven anders kunnen ze net zo goed een datalimiet opgeven. Als het goed is krijg je ergens rond de helf van wat Chello als acceptable beschouwd een mailtje dat je net de 50% van wat zij exceptable vinden bent gepasseerd. Als je deze niet hebt gehad is dit een kwalijke zaak. Ik denk dat je via abuse@chello.nl hier best naar kan vragen en daarbij wat zij eraan gaan doen om jou weer blij te maken (deze maand ff de data vergeten bijvoorbeeld :)).

Ik ben zelf overigens een voorstander van een harde limiet. Niet dat ik ooit de 50 gig haal maar omdat ik wel kan begrijpen dat het andere mensen irriteert die wel over de 50 gig heengaan en dan met 8 kliobytes/sec verder mogen de rest van de maand. Overigens vind ik die 8 kilobytes/sec nog niet zo'n slechte oplossing in het geval van een harde limiet. Bij ADSL providers mag je of lappen per MB of ben je helemaal verstoken van internet.

Kortom, duidelijkheid voorop. Dus snel duidelijke limieten!!

ps: ik heb overigens vernomen dat het inderdaad 50 gig is voor clasic en 100 voor plus ipv wat eerder is vermeld. Dit blijkt ook wel uit de reacties van andere gebruikers die nu op 8/8 kilobytes/sec zitten.
 
C

cayuga

ChelloBOY zei:
Zo'n FUP of AUP is niet duidelijk. Dus kan een provider nooit een exacte grens aangeven anders kunnen ze net zo goed een datalimiet opgeven. Als het goed is krijg je ergens rond de helf van wat Chello als acceptable beschouwd een mailtje dat je net de 50% van wat zij exceptable vinden bent gepasseerd. Als je deze niet hebt gehad is dit een kwalijke zaak. Ik denk dat je via abuse@chello.nl hier best naar kan vragen en daarbij wat zij eraan gaan doen om jou weer blij te maken (deze maand ff de data vergeten bijvoorbeeld :)).

Ik ben zelf overigens een voorstander van een harde limiet. Niet dat ik ooit de 50 gig haal maar omdat ik wel kan begrijpen dat het andere mensen irriteert die wel over de 50 gig heengaan en dan met 8 kliobytes/sec verder mogen de rest van de maand. Overigens vind ik die 8 kilobytes/sec nog niet zo'n slechte oplossing in het geval van een harde limiet. Bij ADSL providers mag je of lappen per MB of ben je helemaal verstoken van internet.

Kortom, duidelijkheid voorop. Dus snel duidelijke limieten!!

ps: ik heb overigens vernomen dat het inderdaad 50 gig is voor clasic en 100 voor plus ipv wat eerder is vermeld. Dit blijkt ook wel uit de reacties van andere gebruikers die nu op 8/8 kilobytes/sec zitten.

Een mailtje naar abuse@chello.nl sturen en verwachten dat je ook nog antwoord krijgt????............ik denk dat je nog eerder een persoonlijk onderhoud met President Bush voor elkaar krijgt dan dat je uberhaput een ander antwoord dan de "automatic reply" van abuse zult krijgen.
Sorry,klinkt misschien negatief maar ik heb in december ongeveer 12 maal een mailtje gestuurd in keurig nederlands maar zit tot op de dag van vandaag nog op antwoord te wachten,zelfs voor de Chello helpdeskmedewerkers is deze afdeling een nagenoeg niet te nemen bastion ( is mij verteld door de helpdesk zelf)
 
M

m3d

heb net ook weer mailtje van chello gehad

even heel klein : (wie het wil lezen paste en copied het maar)
Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.

U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.

Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.

Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <https://datagebruik.chello.nl>.

Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland


meteen op https://datagebruik.chello.nl gekeken natuurlijk , stond of ruim 35GB... das wel het allerminste waar ik ooit een mailtje voor gehad heb.. heb echt geen idee waar chello nu helemaal mee bezig is , heb sinds november een aantal mailtje gehad en iedere maand laatste paar dagen ook weer tot 8kbs geknepen (hoera voor een weg daarom heen, als je begrijpt wat ik bedoel ;))... of eigenlijk was het alleen een waarshuwing in jan. andere keren alleen mailtje om te vertellen dat ik per direct werd geknepen...

ik begrijp het echt niet met chello, het ging redelijk tot en met november 2003 , ze leken hun "datalimitiet" niet erg in de gaten te houden , of wij moeten na november echt ineens extreem veel meer zijn gaan downloaden... nouja ok dan maar 1 maand iets langzamer een paar dagen... in december weer hetzelfde weer geknepen laatste paar dagen , ok was kerstmis.. meeste mensen toch niet thuis , dus maakt niet zoveel uit deze keer... (trouwens 2 keer gecapped zonder waarschuwingen) januari... kreeg eindelijk een een keer een waarschuwings mailtje en daar bleef het dan ook bij (stonden toen op 78GB als ik het me goed herrinner) , en in januari ook eindelijk hoop door het bericht dat de snelheid omhoog zou gaan en de limiet eraf...
maar nu 15 feb. mailtje dat we over de helft zitten... 35GB !!! kom op das de helft van 70gb , dat zou nog onder de limiet zitten voor het eerste waarschuweings mailtje van 80% van 100gb die heir eersre vermeld was...

probleem is dat we ook bellen via UPC, anders was ik al 2 maanden geleden naar adsl overgestapt...

mijn hoop staat nog steeds gevestigd op eind feb. dat zou volgens de berichten hier het einde zijn van langzame speeds voor classic in mijn regio ...

nouja we zien wel .. maar CHELLO IS EN BLIJFT GEWOON ZWAAR KUT KUT KUT
 
Topicstarter
Topicstarter
H

Hufter

_H34DSH0T_ zei:
Ik snap eigenlijk niet wat de mensen nou zeiken.
Ik bedoel, ik download elke dag wel 1GB, maar die 50GB aan dataverkeer haal je toch nooit?
Ik vind 50GB een goed limiet, en ik snap echt niet wat jullie zeuren.
UPC gaat ervan uit dat je gewoon lekker op het internet surft, en af en toe een gamepje of filmpje download. Dan is 50GB precies genoeg. En ik zelf zit in de FXP scene, en ik heb nog nooit problemen gehad met het dataverkeer.
;)

Het gaat mij dus NIET om die 50Gb headshot, als het 50Gb is, mij best, maar ik vind alleen wel dat er naar buiten gecommuniceerd dient te worden wat wel en wat niet mag.
Stel je rijdt altijd door oranje, je weet niet of het mag en je hebt het nagevraagd aan de desbetreffende instantie, maar je krijgt geen antwoord op je vraag. Dus je gaat door met door oranje rijden en dan opeens uit het niets krijg je een bekeuring. Dan vraag jij je toch ook af hoe en waarom?
Andere mensen zullen dan ook denken, "Wie rijd er nou altijd door oranje? Doe je toch niet, dus wat zeur je nou" .. je begrijpt wat ik bedoel hoop ik ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan