• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Chello Classic + Digitale Telefonie (Freetime)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WSC
  • Startdatum Startdatum
W

WSC

Ik heb vorige week naast mijn al lopende Chello abonnement digitale telefonie (freetime) aangevraagd bij UPC. Ik was alleen de volgende dingen vergeten te vragen dus ik hoop dat iemand hier daar antwoord op kan geven.

1) Ik moet voor het nieuwe modem € 45,- borg betalen. Maar ik heb al een Motorola modem staan welke ik weer moet inleveren maar waar ik ook € 45,- borg voor heb betaald. Wordt dit met elkaar verekend of moet ik nu dus totaal € 90,- borg betalen?!

2) Ik heb voor Chello geen jaarcontract meer en dat is dus nu per maand opzegbaar. Ik neem aan dat dit gewoon zo blijft? Dus dat ik (ondanks dat het een voordeelpakket is) Chello nog steeds elke maand gewoon kan opzeggen (telefonie zit ik natuurlijk wel eerst weer aan een jaarcontract, dat snap ik en ik snap ook dat indien ik Chello opzeg ik dan de korting kwijtraak).

Alvast bedankt.
 
Je modem wordt omgeruild dus daar komt geen borg bij kijken aangezien je die al voor je oude modem hebt betaald. In het geval dat ze die wel opnieuw rekenen dient dit verekend te worden op je factuur. Meld dit even bij die gasten want dit is precies waar ze altijd fouten in maken, ten nadele van de klant natuurlijk.... .

Het antwoord op je vraag over de contractduur staat heel duidelijk in de voorwaarden op de site van upc en je geeft zelf het juiste antwoord, je gaat een nieuw contract aan voor alleen de digitale telefonie, je overige producten blijven direct opzegbaar mits je die langer dan 12 maanden gebruikt.

Ik zat zelf ook te overwegen om over te stappen op digitale telefonie maar door alle nare berichten op dit forum wacht ik daar nog even mee, heb afgelopen tijd al genoeg met de helpdesk gebeld...... .
 
Als je je Motorola moet inleveren (wat ik wel begrepen heb uit andere bijdragen op dit forum), neem ik aan dat je € 45,- moet betalen voor dit nieuwe modem en dat er op een gegeven moment ook € 45,- wordt teruggegeven via de UPC-factuur. Houdt dan dus in dat dit tegen elkaar wegvalt als dit op dezelfde factuur verrekend wordt.

Als je een combinatiepakket (voordeelpakket zoals jij het noemt) afsluit, gelden nieuwe voorwaarden. De belangrijkste is misschien dat je wel een jaar lang aan alle diensten "vast zit". Je kunt dan dus niet meer zomaar per maand opzeggen. Dat kan pas weer na een jaar.

Olav
 
heb geinformeerd als je al oude chello abo hebt dan verander er niets aan je voorwaarden als je digitale telefonie neemt daar zit je min jaar aan vast want aan je chello abo veranert niets zou wat moois zijn als ik mijn oude com21 toen had ingeleverd en nu heb ik die thomson, dat ik weer verplicht een jaar vast zit.
 
sorry, maar als je recht wilt hebben op pakketvoordeel (bijv. door bij een bestaand chelloabonnement een digitaal telefonieabonnement te nemen) gelden wel degelijk nieuwe voorwaarden, nl. een jaar lang afnemen van beide diensten....
 
Nou morgenochtend is het dus zo ver bij mij :D.
Even wat vraagjes aan de mensen die het al hebben:

1) Hoelang is de monteur ong. bezig?
2) En wat doet die precies? Had ook gelezen dat die het modem zelfs netjes aan de muur zou monteren?
3) Ik krijg dus ook een nieuw modem voor internet (alle-in-one voor telefoon en internet dus), moet ik m'n mac dan weer opnieuw registreren en is dit modem ook een eurodocsis-modem?
 
Bij mij was de monteur wel 1,5 uur bezig, het lukte niet echt om een goede verbinding te maken.
Bij het aansluiten was er wat plastic blijven zitten, daarom kreeg ik geen goed contact.
De verdere afhandeling was perfect, ik heb nu 3 kastjes aan de muur.
1 modem ( Arris) + 2 andere kastjes, de monteur heeft ze zelf op de muur gezet op de plaats waar ik ze wilde hebben, perfect dus.
Hierover echt geen klachten, de monteur was echt klantvriendelijk.
De verbinding viel in het begin wel steeds weg maar nu gaat het perfect.

Calimo
 
waarom 2 kastjes ik heb ermaar een, heb je veel tvs thuis staan of zo. die kastjes zijn gewoone spliters hoor.
 
Nou die man is net geweest maar ik zit nu nog zonder telefonie...

De kabel achter de wandcontactdoos was te kort. Nu moet die eerst verlengd worden (gebeurd binnen een week) en diezelfde dag komt er weer iemand voor telefonie...

Jammer, maar ja. Je doet er niks aan :)
 
stome monteur die dat niet kan maken, een cabel verlengen das makelijk.
 
Terug
Bovenaan