Hoi,
Ik snap 'm ff niet meer: in mijn huis lag een cat5e kabel die was afgemonteerd als telefoonkabel. Het is een gewone 4 pair twisted 5e kabel. Die heb ik dus 'terug' omgebouwd naar een utp kabel door 'm - straight- met 2 rj45 pluggen te monteren. Gewoon het goede kleurschema gevolgd. Het vreemde is echter dat mijn snelheid bekabeld ontzettend laag is. Dat merk is aan de NAS snelheid bijvoorbeeld. Als ik vanaf mijn router een andere kabel gebruik dan is de snelheid wel goed. Hoe kan een utp kabel een slechte snelheid hebben? Is het niet een kwestie van hij doet het of hij doet het niet? Aan 1 uiteinde is de kabel wel zo'n tien cm gestript en untwisted. Maar daaraan kan het toch niet liggen??
thanks voor hulp/tips!
Ik snap 'm ff niet meer: in mijn huis lag een cat5e kabel die was afgemonteerd als telefoonkabel. Het is een gewone 4 pair twisted 5e kabel. Die heb ik dus 'terug' omgebouwd naar een utp kabel door 'm - straight- met 2 rj45 pluggen te monteren. Gewoon het goede kleurschema gevolgd. Het vreemde is echter dat mijn snelheid bekabeld ontzettend laag is. Dat merk is aan de NAS snelheid bijvoorbeeld. Als ik vanaf mijn router een andere kabel gebruik dan is de snelheid wel goed. Hoe kan een utp kabel een slechte snelheid hebben? Is het niet een kwestie van hij doet het of hij doet het niet? Aan 1 uiteinde is de kabel wel zo'n tien cm gestript en untwisted. Maar daaraan kan het toch niet liggen??
thanks voor hulp/tips!