• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bureaublad overname op afstand

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Christiaan Gijtenbeek
  • Startdatum Startdatum
C

Christiaan Gijtenbeek

Beste mensen,

Al geruime tijd ben ik bezig om op afstand toegang te krijgen tot mijn PC via bureaublad overname. Echter tot op heden is dat niet gelukt bij (naar) mijn Chello aansluiting.
Poort 3389 staat gewoon open. Wat kan dat zijn ?
Blokkeert UPC die poort ?

Het modem is een Arris TM502B

Ik zou heel graag vanaf lokatie op mijn PC willen werken.
 
Nee, die poort wordt NIET geblokkeerd. Weet je zeker dat die poort open staat op je router? Weet je zeker dat je geen (Windows) Firewall hebt die die poort blokkeert? Weet je zeker dat op je pc Remote Desktop is ingeschakeld?
 
Waarom gebruik je niet LogmeIn? reuze handig tooltje om remote desktopping uit te voeren.


www.logmein.com
 
Staat de port ook juist geforward naar het juist interne IP adres? (Als je een router gebruikt)
Geen windows firewall? Eventueel een andere firewall op je systeem?
Heeft je windows account wel een wachtwoord?

Bij mij werkt het namelijk zonder problemen.
 
01MANIaXIE zei:
Staat de port ook juist geforward naar het juist interne IP adres? (Als je een router gebruikt)
Geen windows firewall? Eventueel een andere firewall op je systeem?
Heeft je windows account wel een wachtwoord?

Bij mij werkt het namelijk zonder problemen.
inderdaad zorgen dat je op beide pcs als administrator kan inloggen dus wachtwoord [liefst 2 aparte wachtwoorden per pc]
3389 : TCP/UDP Remote Desktop Connection for Windows
3389 : TCP/UDP MSN/Microsoft RDP (Remote Desktop Protocol) for Remote Assistance
op www.portforward.com staat een hoop info je moet uiteraard op jouw eigen router en die van het werk daar moeten deze poorten op open staan, iets staat mij bij dat je meer dan een poort open moet doen maar dat moet je even kijken, ook op bedie pc in de firewall deblokkeren, volgens mij moeten deze regels standaard in de firewall staan en bij Sytem/system properties/remote die moet je aanvinken ook, verhinder dubbele regels in je router en kijk ook inderdaad of de poorten naar de goede interne ip wijzen dus dat je pc niet op 192.168.168.103 draait terwijl je poorten op 192.168.168.100 open staan dan gaat het niet werken, geld voor beide routers/PCs. succes ermee ;D
 
vastvet zei:
inderdaad zorgen dat je op beide pcs als administrator kan inloggen dus wachtwoord [liefst 2 aparte wachtwoorden per pc]
Om als Administrator in te kunnen loggen op mijn thuis-pc hoef ik op mijn werk geen Administrator-privileges te hebben...
 
Terug
Bovenaan