• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bugs Bugs en nog eens Bugs

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Just
  • Startdatum Startdatum
J

Just

Ben mijn overstap naar UPC nu al helemaal zat.

Die horizonbox is werkelijkwaar om te huilen.
Keer op keer als ik hem aanzet loopt hij na +- 10 seconden een halve minuut vast. Doet NIKS meer. zelfs uitzetten lukt niet.
Daarnaast heb ik ook geregeld dat hij vastloopt bij het zappen of dat het geluid bij zenders niet werkt.

Monteur is al geweest en heeft een nieuwe WCD geinstalleerd en goede waardes gemeten.
Heb mijn horizon direct met meegeleverd kabeltje op de primaire WCD (wandcontactdoos) aangesloten, dus daar kan het allemaal niet aan liggen.

VRESELIJK.

Mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag
 
Toch lijkt het een signaalprobleem. Die HB is daar zo gevoelig voor met de vermelde symptomen als resultaat.
 
De monteur adviseerde mij wel een versterker te gaan halen van +- 80 euro..
Bizar, dat ik ook nog een versterker moet kopen of is dat de normale gang van zaken?
 
Als blijkt dat jij een versterker nodig hebt voor de goede werking van de HB, behoor je deze gratis van UPC te krijgen. Ik raad je aan om even contact op te nemen met webcare hier op het forum.
 
En dan kost hij 50.- en geen 80.-!

Als jj hem direct (dus zonder splitter) op de hoofdaansluiting heb zitten heb jij echt geen versterker nodig.
Die zal het enkel maar verergeren.
Heb je wel splitters, bv voor een 2e TV, kijk dan goed of deze geschikt zijn en niet teveel van je signaal afhalen.
is dat laatste wel het geval, dan is een versterker een optie.

Wat je verder nog na kan kijken:
- Energiespaarstand: Zet deze bij voorkeur op "hoog".
- De TV: Het vastlopen van beeld en/of geluid kan ook te maken hebben met het DHCP probleem. Je zou de beeldkwaliteit (menu->opties->tv instellingen) eens op "RGB" kunnen zetten om te kijken of je dan nog last hebt ervan.
 
Ik wil niet lullig doen, maar hier heb je een kortingsbon voor een versterker (en andere aansluitmaterialen) voor een UPC winkel: klik.
 
Creative Solution zei:
Als blijkt dat jij een versterker nodig hebt voor de goede werking van de HB, behoor je deze gratis van UPC te krijgen. Ik raad je aan om even contact op te nemen met webcare hier op het forum.

Ik heb destijds een versterker bij de UPC winkel aan moeten schaffen omdat het signaal boven (is nog geen 9 meter afstand) te zwak was (artefacts etc.). Wel met kortingsbon van 20% uit het installatiepakket. Ik zag toen op dit forum ook een topic uit 2006 waar je bij UPC een gratis versterker aan kon vragen. Toen heb ik naar UPC gebeld, maar dat deden zij niet meer. :-X

Ik heb toevallig het bonnetje nog wel (voor eventuele 'garantie').
 
Kan je met een Horizon ook de signaalwaardes uitlezen?
Die wil ik wel eens zien.
Als het signaal al te zwak is op het WCD is dat toch voor UPC?
Zij moeten het signaal maar wat sterker in huis zien te krijgen.
 
Mailliw zei:
Toen heb ik naar UPC gebeld, maar dat deden zij niet meer. :-X

Als men vanuit UPC nogmaals een gratis monteur toegewezen krijgt (ivm Horizon) zijn alle kosten voor UPC (ook versterkers). Dit is mij verteld door Customer Care.

Robert Koopman zei:
Kan je met een Horizon ook de signaalwaardes uitlezen?

Dat kan. Inloggen op webinterface (standaard admin/admin).

Status -> Verbinding
 
Contact gehad met de helpdesk.
Ze lezen goede signaalwaardes uit, dus denken dat het aan de Horizonbox ligt.

Energiestand staat al op hoog. DHCP verhaal nog niet getest, dank iig voor deze tip.

Ze moesten wel mijn abbo resetten omdat ik totaal geen beeld meer kreeg, schijnt meer voorkomend probleem te zijn waar aan gewerkt wordt.

Ik krijg over 2 weken een monteur langs, die geeft mij dan wss een nieuwe horizonbox
 
Terug
Bovenaan