• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug Horizon Go App TV Gids

Berichten
1.742
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb last van een vreemde bug in de Horizon Go App op IOS.
Ik gebruik deze om de Horizon Box te programmeren. Als ik in de TV Gids naar een programma ga dat pas over een paar dagen wordt uitgezonden dan ‘springt’ hij regelmatig naar een eerdere uitzending van hetzelfde programma. Ik kan het programma dat ik wil daardoor niet opnemen (als workaround moet ik het op de Horizon Box zelf programmeren)

Als ik bijvoorbeeld in de TV Gids naar Zaterdag 2 juli ga en dan op NPO 1 om 20:50 klik op NOS EK Voetbal 2016 dan verschijnt de detailpagina van die uitzending. Echter, binnen een seconde zie ik de datum in de pagina veranderen en is de datum gewijzigd van 2 juli 20:50 naar wo 29 juni 17:50.
Nog duidelijker is het bij programma’s met een aparte omschrijving, bijvoorbeeld de 3 DOC op za 2 juli om 23:50. Deze springt naar di 28 juni om 0:00. In dit geval zie je ook de omschrijving van het programma veranderen (een hele andere docu).

Het lijkt er wel op alsof hij springt naar een eerdere uitzenddatum van een programma met dezelfde naam. Ook lijkt het vooral (alleen?) te gebeuren bij programma’s die ver in de toekomst liggen. Bij b.v. Nieuwsuur van ma, di of woensdag gebeurt het niet, bij die van donderdag 22:00 wel (die springt naar donderdag 01:30).

Ik zie dit gedrag op mijn iPhone en op mijn iPad. Beiden de laatste versie van de app.
Kunnen anderen dit gedrag reproduceren?
 
Ik heb een One Plus One met Android.
Ik kan het probleem niet reproduceren.
Bij mij blijft de datum op za 2 juli staan.
 
Nee, ook ik kan het niet reproduceren. Android SGS7Edge, alles lijkt normaal te werken. Opnamen kunnen gemaakt worden en de datum verspringt niet. Probeer het eens op een, niet ios, pc, wellicht dat het daar wel goed op gaat.
 
De omschreven bug komt bij ons ook op 2 verschillende typen IPad voor. Vreemde gewaarwording ;) Opnemen doen we nu maar rechtsreeks via de Horizonbox.
 
Bedankt @Divers , was even bang dat ik gek was :)

Ik heb het nu ook geprobeerd via horizon.tv (ook via de ipad) en dan gaat het, zoals getipt, ook goed. Helaas allemaal net niet zo handig als via de app.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor zo ver wij hebben kunnen achterhalen, geldt deze bug alleen voor series of terugkerende programma's. Dan pakt hij bij ons een uitzending uit het verleden.
 
Terug
Bovenaan