• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bromtoon na aansluiten home chinema set op thomson DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter sapver
  • Startdatum Startdatum
S

sapver

Om DVD's te kunnen kijken heb ik mijn home chinema set (Philips LX3000D) via een SCART kabel aangesloten op de Thomson DVR van UPC. Ik kan nu wel DVD's kijken, maar als ik de home chinema set op AUX (om het geluid van de DVR via de speakers af te spelen) zet krijg ik een bromtoon. heb al een andere SCART kabel gebruikt, maar denk dat het probleem in de DVR van UPC zit.

Als ik de SCART kabel losmaak en de audio uitgang van de DVR aansluit op de AUX ingang van de home chinema set hoor ik geen bromtoon.

Zijn er gebruikers met een soort gelijk probleem?
 
Ja, precies hetzelfde probleem. UPC kon het niet oplossen (monteur langsgeweest). Slechte aarding van de COAX, moest zelf maar een oplossing bedenken ???
Heb een mantelstroomfilter aangeschaft, haalt 90% van de brom weg. Of dit hetzelfde probleem is....? Trek je COAX eens los en kijk of dit de brom verzwakt, zo ja, mantelstroomfilter aanschaffen.
 
Dit is een aardlus.
Mantelstroomfilter kan hier helpen. (zoals sapver ale suggereerde)
Zitten de cinemaset en de upc box op de hetzelfde stopcontact aangesloten?
Probeer eens een ander stopcontact voor 1 van de twee apparaten.
Soms helpt het zelfs om gewoon de stekker alleen om te keren.
Helpt dit alles nog niet, dan zou je de cinemaset niet door kunnen lussen,
maar rechtstreeks met een aparte scart kabel op je tv aan kunnen sluiten.
 
Als het met een andere verbinding (tulp-tulp) zonder brom gaat is het geen aardlus maar een niet afgeschermde scart kabel. Vrijwel alle goedkope scartkabels hebben geen afgeschermde coaxkabels voor audio en video. Een goede (dikke) scart moet hetzelfde resultaat geven als de tulp verbinding.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal dit weekend het e.e.a. eens proberen. Bij de UPC winkel kwam ik ook niet echt verder, zij gaven aan de storing bij UPC te melden. Ja dan weet je het wel.... :'( Een vriend heeft dezelfde DVR, dus die kan ik ook nog even aansluiten.
 
Terug
Bovenaan