• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Brom hoorbaar

  • Onderwerp starter Onderwerp starter schonenberg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

schonenberg

Ik heb een gek probleem
Situatie
Stereo set aangesloten op de humax 5200
Als ik het geluid via de stereo gebruik hoor ik een brom
Als ik cd draai hoor ik een brom
Bij de tuner niet
Maar ik ben nu zover dat als ik de antenne van de radio loskoppel
Is alles zonder een brom
Versterker zit aan de aarde ( met of zonder geen verschil)
Tuner aan aarde maak ook verschil
Heb internet en digitale tv van Ziggo
Alle bekabeling is van een goede kwaliteit
Wie heeft er een idee oplossing ik weet het niet meer
 
Antenne losse draadjes, verwissel ze eens?
Coax kabel, dan kabel aansluitingen controleren.
 
Ik denk dat 1 van jouw audio aansluitingen op je stereo set die brom veroorzaakt.
Heb je al geprobeerd om maar 1 apparaat op de verschillende ingangen op je set aan te sluiten om te kijken of er dan ook een brom is.
 
Heb ik al reeds gedaan
Als ik de tuner los haal is het weg heb een andere tuner erop
aangesloten en geeft zelfde probleem maar als ik de tulp aansluitingen loshaal
Van de digitale ontvanger Is het weg
Kortom als ik de antenne aansluiting op de tuner of ontvanger loshaal is
De brom weg
Ik weet het niet meer
 
Zitten alle apparaten op 1 contactdoos aangesloten anders zou ik proberen die van de tuner op een andere doos aan te sluiten.
Mocht dit niet werken zet anders een mantelstroomfilter tussen je coaxkabel zodat die onderbroken wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het nu:
1. Je verwijdert de antenne aansluiting op je tuner en het is weg? Wat is dit een coax kabel vanuit de Ziggo doos?
2. Je verwijdert de tulp-aansluitingen op de decoder en het is weg?
3. Je hebt een brom als je de stroomkabel van de tuner los maakt, maar voor de rest alles laat zitten?
4. Je hebt een losse tuner en versterker en cd-speler in je stereo set?
5. Je gaat van de Humax Audio aansluitingen naar de AUX van je versterker?
7. Geen SDIF op je versterker? Dan ben je van je problemen af.
 
Maar ik ben nu zover dat als ik de antenne van de radio loskoppel
Is alles zonder een brom

Waarschijnlijk kun je het probleem met het gebrom oplossen door een mantelstroomfilter in deze kabel te zetten, dan onderbreek je de aardlus die nu storingen oppikt.
 
Zitten alle apparaten op 1 contactdoos aangesloten anders zou ik proberen die van de tuner op een andere doos aan te sluiten.
Mocht dit niet werken zet anders een mantelstroomfilter tussen je coaxkabel zodat die onderbroken wordt.
Ja alles zit op een rand aarde stopcontact
 
Wat is het nu:
1. Je verwijdert de antenne aansluiting op je tuner en het is weg? Wat is dit een coax kabel vanuit de Ziggo doos?
2. Je verwijdert de tulp-aansluitingen op de decoder en het is weg?
3. Je hebt een brom als je de stroomkabel van de tuner los maakt, maar voor de rest alles laat zitten?
4. Je hebt een losse tuner en versterker en cd-speler in je stereo set?
5. Je gaat van de Humax Audio aansluitingen naar de AUX van je versterker?
7. Geen SDIF op je versterker? Dan ben je van je problemen af.

Top dat jullie meedenken zal elk nummer van mijn commentaar voorzien

1 deze kabel komt rechtstreeks van de ziggo antenne versterker met hirsman kabels en stekkers en deze maken onderling geen contact
2 nee maar wel minder als de tuner antenne los is het weg
3 nee dat blijft alleen als de antenne los is is het weg
4 ja alle delen zijn los
5 ja klopt maar dit heeft als reden voor een module voor mijn slecht horende vrouw
7 geen idee wat sdif is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan