mvveelen
Forum Gebruiker
- Berichten
- 228
Ik heb enkele dagen geleden een persoonlijke brief van Ziggo ontvangen dat ze vanuit hun beveiligingssysteem een melding hebben gekregen dat ik op 1 van mijn PC's thuis een 'Honeypot' trojan heb staan en dat ik die moet verwijderen omdat ze bij een volgende controle (waarbij ze het weer constateren) de internetverbinding zullen dichtzetten.
Nu ben ik altijd wel van de updates en goede virusscanners, maar.....ik heb alleen maar Mac's in huis ?! En op deze Mac's heb ik ECHT geen (Honeypot) trojan. Ik heb nog wel een Windows XP laptopje liggen, maar die was nog niet eens op onze nieuwe router (sinds kleine 2 maanden) aangemeld, dus die KAN het al niet zijn. Evengoed wel gechecked, maar niets gevonden.
M'n netwerk is goed beveiligd en er komen geen buitenstaanders op, dus dat kan het ook al niet zijn.
Wat kan ik nu nog doen? Afwachten?
Nu ben ik altijd wel van de updates en goede virusscanners, maar.....ik heb alleen maar Mac's in huis ?! En op deze Mac's heb ik ECHT geen (Honeypot) trojan. Ik heb nog wel een Windows XP laptopje liggen, maar die was nog niet eens op onze nieuwe router (sinds kleine 2 maanden) aangemeld, dus die KAN het al niet zijn. Evengoed wel gechecked, maar niets gevonden.
M'n netwerk is goed beveiligd en er komen geen buitenstaanders op, dus dat kan het ook al niet zijn.
Wat kan ik nu nog doen? Afwachten?