• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bridge modus

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Judith333
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Judith333

Vraagje:
Als mijn modem omgezet naar bridge mode kan ik dan (met vpn op mijn computer) en ook nog een router bijvoorbeeld Netflix us kijken op m'n apple tv?

Een paar maanden geleden vroeg ik aan Ziggo of ze het voor me konden doen maar toen was het antwoord negatief (ik heb een ubee modem).

Doet ziggo het ondertussen wel?
 
Als je modem in bridge mode staat en je een eigen router er achter zet, kun nog steeds alles doen (en wellicht meer) dan je gewend was.
 
Ik snap wat je bedoelt.
Ik heb een aantal (te moeilijke) handleidingen gelezen in het engels en daar werd gesproken over een tunnel.

Ik hoop dat bridge en tunnel dus hetzelfde is en dat ik netflix us kan kijken zonder stream van ipad.

En mijn vraag blijft dus staan :)
Helpt Ziggo nu wel met modems omzetten naar bridge mode?
 
Hmmz,

Het ziggo modem bevat een router (of nat device genoemd). Dus

Modem --> Router --> Jouw PC of andere apparaten met wifi

Bridge mode betekent dat Ziggo het router gedeelte uitschakelt :

Modem --> Jouw PC (Maximaal 1 en geen wifi)

Dan je eigen router er acher :

Modem --> Eigen Router --> Jouw PC of andere apparaten met wifi

Dus er verandert dan niet veel en het is zeker geen 'tunnel' die je als VPN kunt gebruiken om b.v. netflix US te bekijken. Daar heb je een aparte VPN client (sommige eigen routers hebben zoiets) en een VPN server in de US voor nodig.
 
Uhm..
Nu wordt het al wat ingewikkelder :lol:

Het ubee modem ondersteunt geen vpn.
Daarom zo was me uitgelegd moest ik die tunnel maken.
Dan een router aan het modem die vpn wel ondersteunt. (Geloof ik?)
En met een vpn service geinstalleerd op mijn computer kon ik dus wel op ipad, apple tv etc wel us netflix us kijken.

Hebben we het echt niet over hetzelfde?
 
Ik hoop dat bridge en tunnel dus hetzelfde is en dat ik netflix us kan kijken zonder stream van ipad.

Een tunnel heeft niets te maken met bridge mode. Als het je nu niet lukt om een vpn tunnel op te zetten met je modem in de normale stand denk ik dat het ook lastig zal zijn als je een andere router koopt en je modem in bridge laat zetten. Ik denk dan dat je beter een nederlandstalige webpagina kunt bezoeken hoe je us netflix kunt bekijken (via DNS proxy bijvoorbeeld, wat je gewoon in de DNS instellingen van de tv kunt instellen).
 
Dan blijft alles maar zoals het nu is denk ik.
Ik heb een vpn service op m'n ipad en als ik naar netflix us wil kijken op een groter beeld stream ik naar m'n apple tv.
Toevoeging: Want ik vulde Amerikaanse dns in bij de instellingen maar die blokkeerden elke keer.
 
Ik heb mijn berichtje hierboven net aangepast :)
 
Ik heb mijn berichtje hierboven net aangepast :)
Mijn situatie is er eentje zoals CeeS bedoeld. Mijn router staat in bridge modus, ik gebruik een DNS services (Unblock US), ingesteld in de eigen router, en kan o.a. hiermee alle Netflix regio's bekijken. Alles van Ziggo blijft hierbij gewoon werken behalve de hotspot functie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan