De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Bridge modus, Deco M4 en stroomstoring

Question_mark

Forum Gebruiker
Berichten
2
Ik heb mijn Ziggo Modem in Bridge staan, met als router een Deco M4.
Nu had ik gisteren een stroomstoring, waarna ik met geen mogelijkheid meer verbinding met het modem kreeg. Ook reset modem werkte niet.

Navraag bij Ziggo gaf niet het gewenste effect, ze zouden het modem wel even in Router modus zetten, daarna moest ik het modem/Router resetten, alsmede mijn eigen netwerk resetten en opnieuw instellen.
Jullie begrijpen dat dit niet wenselijk is en geen structurele oplossing.

Heeft iemand dit in Bridge ook al gehad en wat is de oorzaak/oplossing? Misschien een DNS probleem bij Ziggo?
 

DirkLui

Forum Gebruiker
Berichten
667
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Na een stroom storing kan er apparatuur kapot gegaan, dat hangt af van de soort storing.
Als de stroom er weer op staat dan zou ik eerst alle apparatuur uitzetten, vervolgens alleen het modem aan. En dan wacht tot deze weer goed werkt. Pas daarna de rest van de apparatuur een voor een weer aanzetten in de juiste volgorde.
Als het modem niet goed meer opkomt ligt daar waarschijnlijk je probleem.
En voor wat betreft het advies van Ziggo: dat is misschien niet wat je wilde horen maar wel een goed recept om alle mogelijke invloeden uit te sluiten.
En persoonlijk zou ik geen Deco M4 als router gebruiken. Ik gebruik daar zelf al jaren een Netgear R7800 voor. Die kan ik voor mijn doeleinden zeer goed instellen en die werkt ook perfect samen met mijn 3 Deco M4 die in bridge modus staan. Met deze opzet nooit problemen gehad.
 
Topicstarter
Topicstarter
Question_mark

Question_mark

Forum Gebruiker
Berichten
2
Het probleem ligt inderdaad aan de kant van het modem, Ziggo dus (geeft waarschijnlijk geen IP adres meer vrij, na stroomstoring) en... vanzelfsprekend heb ik de volgorde die jij schets als eerste uitgevoerd.
Maar ik begrijp dat dit bij jou gelukkig nog niet heeft plaatsgevonden.

Fyi. Nadat Ziggo het modem in de router en terug in Bridge modus bracht, werkte het allemaal weer als vanouds.
Het gaat mij meer er om... Wat is er aan de hand en waarom kan Ziggo het probleem niet oplossen, zonder het modem eerst in router mode te moeten zetten?
 

DirkLui

Forum Gebruiker
Berichten
667
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het gaat mij meer er om... Wat is er aan de hand en waarom kan Ziggo het probleem niet oplossen, zonder het modem eerst in router mode te moeten zetten?
Ik denk dat ze eerst de stabiele, bekende situatie zoals zij uitgeleverd hebben willen herstellen om vandaar uit wijzigingen aan te brengen. En standaard staat het modem in router mode.
 
Bovenaan