• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bridge Mode

Jordy-Ziggo

Webcare Ziggo
Berichten
1.043
We hebben de bootfile voor de Cisco EPC3925 aangepast. Met de nieuwe bootfile wordt het mogelijk om je modem in bridge mode te zetten. Als je het modem reset wordt de nieuwe bootfile automatisch ingeladen.

In de GUI van het modem kan je bridge mode aanzetten.

Klik het tabblad ‘administration’ aan en kies bij ‘working mode’ voor ‘Bridged Only’. Zodra je de instellingen opgeslagen hebt staat het modem in bridge mode.

Om bridge mode weer uit te schakelen moet je inloggen op het modem via 192.168.100.1 omdat de gateway in bridge mode is uitgeschakeld. Je kan ook de reset knop achterop de Cisco EPC3925 minstens 10 seconden ingedrukt houden(bijvoorbeeld met een paperclip). Dan is bridge mode weer gedeactiveerd als het modem opgestart is.

Bridge mode is nu nog niet geactiveerd op de TWG850 en TWG870, dit gaat wel komen.



Mod edit:
Plaatje togevoegt.


Bridged.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ideaal!
Ook voor de niet HB bezitters/huurders!
Thx.
p.s. voor de wat minder taaltechnische klanten: GUI betekent "graphical user interface", oftewel het bedieningsmenu van je modem in de browser.
 
Nou, da's toch weer een onverwachte opsteker uit de doos van UPC. Heel netjes dat het nu eindelijk kan
 
Yup, Goud, en mooi om te zien dat niet alle aandacht wordt opgeslurpt door het Horizon platform.
 
Na het uitvoeren van de aanpassing had ik geen Internet meer :( na de reset kan ik niet meer de modem in ( ben het wachtwoord vergeten :( )
Heeft deze een standaard wachtwoord ?? gevonden en aangepast.

Ik ga er wel mee aan de gang als mijn netwerk niet zo druk is...
 
Bridge Mode

Prima service Jordy, en een goede zet van Upc. Hier zullen een hoop klanten vrolijk van worden. :)
 
ik zie dat er blijde gezichten zijn geweldig ;)
maar voor de leek (o.a, ik dus) wat is het voordeel? is het mogelijk om een uitleg te posten ?

ik wil ook blij zijn hahahaa dank
 
Cock zei:
maar voor de leek (o.a, ik dus) wat is het voordeel? is het mogelijk om een uitleg te posten ?

Je zet als het ware de router functie compleet uit.
Het wordt een "dom" modem en je moet er zelf een draadloze router achter zetten.
 
Terug
Bovenaan